Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

Bericht door Jan. »

Gooi maar in m'n pet dan zoek ik het wel eens uit.
Dat groen intrigeerde me.

En ja de wetenschap heeft gelijk. :cry: :?:
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

Bericht door Albert van WdJ »

Gandalf schreef:Wetenschappers breken zich al tijden het hoofd waarom de evolutie ervoor gezorgd heeft dat de planten 'groen' zijn en niet 'zwart'.
Dat is heel simpel. Omdat er nooit macro-evolutie heeft plaatsgevonden. Maar er een Schepper is geweest die zwart nou niet zo'n aangename kleur vond voor het menselijke oog. En die wijs gekozen heeft voor de rustgevende groene kleur. Voor mij weer een reden voor bewondering dat Hij zo iets moois kon maken.

Albert
Change, before you have to.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

Bericht door Chicken Power »

Die Schepper had dat niet zo gek bekeken, tot op de dag van vandaag zijn zwart en wit nog steeds niet- kleuren. Er is nu eenmaal geen zuiver zwart- of witlicht.

Daarom schiep Hij toen alles nog woest en ledig was, op de eerste dag het licht, opgebouwd uit alle kleuren.

Op de tweede dag was Hij druk in de natte aannemerij, zodat hemel, water en aarde gescheiden werden.

Pas op de derde dag kwam Hij toe aan zaadhebbend gras en kruid, en vruchtbare bomen, die op die aarde konden groeien.

En omdat goed te laten werken, schiep Hij chlorofyl

Het is niet voor niets dat Hij zag dat het goed was, na al die jaren werkt het nog steeds!

Kom daar vandaag den dag nog maar is om...


Groet, Cp

Edit: vergeten 'niet' toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 19 okt 2012, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

Bericht door Jan. »

En toen had ik kippenvel.
En veel om over na te denken.


edit.
Bedenk me opeens dat die eerste zin wat ongelukkig gekozen en niet zonder risico is.
Maar het was nu eenmaal zo.
Laatst gewijzigd door Jan. op 18 okt 2012, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

Bericht door deleted »

Zeker Cp,

Maar waarom is bladgroen groen ? Waarom spreken we niet van bladzwart (en waren de bladeren en de bestanddelen van chlorofyl niet zwart) ?


Zie ook punt 1.1 van de Engelstalige Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorophyll
G
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

Bericht door ritsaert snijder »

@G
het is natuurlijk ook de vraag welk emissie je nodig hebt, maar jij zoekt een toppertje om je pomploze systeem te kunnen realiseren.

Voor massakachels en muurverwarmingen wordt bewust gekozen voor leem vanwege zijn goede emissie. Maar ik vraag af of dat dan een hele snelle emissie is. Ik neem aan dat de edele metalen op snelheid winnen.

Maar als je gaat pleisteren dan zet ik mijn paarden in op leem, beter misschien stampleem.
RS
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Gezocht koperbuis 2" (54 mm)

Bericht door Tim »

Gandhi,

Ik pleit ook voor een steigerbuis of vergelijkbaar. Kun je zelf draad op tappen, hennep oproken...rollen en klaar. Als je angst hebt voor roest, doe je er wat ethyleenglycol door. Ik denk dat jij eerder doorgeroest bent dan een steigerpijp.

Draadsnijapparaat kun je huren, bij het lokale metaalbedrijf prefab'n ze met liefde je dikste pijpen. Moet je wel een 2" sokkentang kopen :fff

Tim
Plaats reactie