Inkoopactie in afronding: zonnepanelen

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door OBL-Rien »

Wat zijn de afmetingen van de panelen?
(zowel 195 Wp als 260 Wp)
Ik heb nu 6x 195Wp liggen en daar zal ik waarschijnlijk alleen nog een 6x 195Wp bij kunnen leggen.

Voor de andere 12 panelen kan ik misschien ook naar 260Wp gaan, mits ik die dan ook kan plaatsen. Mijn dak is niet zo erg groot.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door holtere »

Update bestelling:

Als de panelen 260 Wp zijn vind ik dat geen probleem!
We krijgen dan 14 stuks x 260 is 3640 W, nèt binnen de grens van wat mag op een groep, toch? Tel mij dan ook op 120 meter kabel mitssss, zie onderstaande!
Geen bevestigingsmaterialen.

Ik maak me nog wel een beetje zorgen of de SMA SB3000TL21 dan wel zwaar genoeg is: 3200 W dat is toch nogal wat minder? Hoe zit het met garantie als je een te lichte omvormer hebt, ik zou hem in dat geval niet graag roosteren?

Ter overweging: Als ik naar de FRONIUS IG Plus 35 kijk die zit op max. 3700 W en is 350,- euro goedkoper. Dat is een half jaar opbrengst! Wel maar een MPP tracker…
Overigens moet ik, verder doorgerekend door twee strings te maken i.p.v. eenmaal ook 60 meter kabel meer voor hebben. Opgeteld bij de 350,- = …….?
Wie kan me zeggen of dat tegen elkaar gaat opwegen?

Grz,
Holtere
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door pelletpower »

Tim, volgens mij zijn we min of meer tegelijk begonnen met paneeltjes. Nu heb je de sheet aangepast. De parameters zeggen me weinig, leg eens uit want je bent me voorbij.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door pelletpower »

Aanvraag weersbestendig en UV?

Antwoord: neopreen 2maal 4mm2 140 E/m ex btw
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door Tim »

PP,

Onderaan het excelsheet staan tabbladen. Het " inkoopblad" staat er nog steeds.

De parameters op het tweede blad van de sheet:
Totaal 2535 Wp = Het aantal panelen x het wattage van de panelen
Maximale spanning: 585 Volt = de Voc spanning van de panelen (heb ik aangenomen voor 195Wp panelen)
Maximale stroom: 5,3 Ampere = Max amperage van het paneel (heb ik ook aangenomen voor 195 Wp panelen)
Omvormer SMA SB 2500TL = Eigen keuze
Max input 2650 Watt = Data van gekozen omvormer
Max Volt 750 Volt = Data van gekozen omvormer
Max amp 15 Ampere = Data van gekozen omvormer
MPP 180 – 500 Volt = Data van gekozen omvormer

Wat wil je precies weten?

Tim
x21r
Berichten: 263
Lid geworden op: 27 jun 2011, 12:50

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door x21r »

Oke
Eerste mail binnen met concrete data
0,80Wp inc btw is haalbaar..
260Wp maten 1580x1062x45 22kg Imp 5,1A Vmp 51V
Naar 195W panelen word nog gezocht.

Clcikfit materiaal zit geen korting op..misschien grote order bij originele importeur bestellen.
(esdec Paderbornstraat 4 7418 BP Deventer)( wie heeft familie daar werken ??)
Goede omvormers die we kunnen aanbieden zijn de Delta Solivia’s inclusief gateways (10 jaar garantie) en de Omniksol TL omvormer inclusief wifi’s.( 5 jaar garantie)
Rest prijzen komt nog

@ tim
umax gaat omhoog bij -10 graden !!! 0,35%per graad celsius t.o.v 25 graden
Imax ..niet intressant ..Imp =stroom Max Power is dat wel.
gebruik sunny design !!!!!!!

@ holtere
omvormer roosteren ...kan niet ...je werkt zeker in de keuken lol
omvormer neemt nooit meer vermogen uit de panelen dan hij kan en mag verwerken naar het 230Vnet
panelen geven 0,42% minder vermogen per graad (van af de 25graden)..temp word meestal wel 50 graden
en meer panelenpower dan omvormer (10%) leverd meer kwh op jaar basis

voor aluminium..hier eens informen http://link.marktplaats.nl/1000022067
tnt
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:53

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door tnt »

Is rvs niet een beter middel om bevestigingen te maken ?
Ik heb een metaalfabriekje dus als er iets gemaakt moet worden kan ik altijd kijken

TnT
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door pelletpower »

Solarkabel enkel 70E/100m 4mm2. Via Kabel Unie, interessant?

TNT, bevestigingsclips ben ik nog niet uit. Plaatwerk zal niet sterk genoeg zijn. Zelf maken moet beperkt worden tot afkorten anders zal het te duur worden.
tnt
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:53

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door tnt »

Ik denk dat dat wel mee valt,als er een schets is dan kan ik er altijd naar kijken, ik heb heel veel stempels en matrijzen staan er zal er altijd wel 1 in de buurt zitten.
rvs prijs is op dit moment lekker laag en helemaal hoe ik het inkoop.

ps dit is geen voorstel om aan te verdienen maar als ik de mogelijkheid heb om te helpen.

TnT
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door kockie »

@TNT: heb jij een idee wat voor een materiaal je nodig hebt voor een stellage van 30 panelen (6*5) in landscape? Moet op de grond komen staan. Het wordt een overspanning van bijna 5,5 meter. Kun je dat met goed fatsoen in 1 keer redden of moet je in het midden gaan steunen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
tnt
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:53

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door tnt »

@kockie
Ik heb geen idee hoe de bevestiging er uit ziet van een zonnepaneel ik vermoed met u profielen met slot gaten erin.
Als ik meer info heb hoe zonnepaneel fabrikanten of mensen hier op het forum zonnepanelen hebben bevestigd , met het liefst afmetingen en hellingshoek kan ik even gaan rekenen.

Het mooiste zou zijn dat ik het per paneel kan bezien zodat de andere mensen er hier ook wat aan hebben.Dan maak ik er een schets van en kan ik meteen even rekenen.

TnT
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door kockie »

In essentie is het een profiel met een gat erin, of zoals clickfit een profiel waar je een parker in kunt draaien (hele nauwe U waar de parker ingaat). Een profiel met een gat vind ik ook al prima. De zaak hoeft maar 1 keer opgezet te worden. In een dikker profiel kan evt draad getapt worden, of er zou een constructie bedacht kunnen worden met kooimoeren.

Er zou ook een stellage gebouwd kunnen worden waar flatfix profielen opgelegd worden. Veel mogelijkheden dus.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door pelletpower »

Overspanning van carport is ook geen probleem, panelen zijn in feite ook een dak IPE200? zwaarder kan altijd natuurlijk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door kockie »

Ik snap wel dat het kan, maar welk materiaal heb je dan nodig? Voor mezelf bouw ik alles altijd (veel) te zwaar, maar ik gebruik dan ook -ijzer dat op een tweede leven heeft gewacht-. Voor een nieuwe stellage lijkt het me handig om enigszins te weten waar je aan toe bent (en dan net een tikkie zwaarder te nemen).
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Inkoopactie in ontwikkeling: zonnepanelen

Bericht door kockie »

Hier de publicatie in de staatscourant: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 12546.html
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie