Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH.

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH.

Bericht door 12much »

De forumklusdaggekte heeft mij niet meer losgelaten....

Ik zoek dus enkelwandige kachelpijp van 150mm doorsnede (totaal iets van 10-12 mtr) drie zakpijpen voor 150mm, 6 stuks 90 graden bochten, 2 stuks 45 graden bochten. Onder het motto van: "had dat nou maar gezegd, dat spul ligt al jaren in mijn schuur...." want anders ga ik eind van de week naar warmteservice voor nieuw materiaal.

Voor een RMH in mijn huiskamer...(bouw een kachel als je hem niet nodig hebt:-)

Alvast bedankt, Boy
Laatst gewijzigd door 12much op 26 apr 2011, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Never burn faster than your Wocket.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMM

Bericht door Dutch John »

Ha Boy,

Geweldig initiatief! Ik kan je helaas niet verder helpen, maar misschien je zoekbereik wat verwijden. Kun je ipv kachelpijp ook ventilatiepijp gebruiken? Je weet wel, van die spiraalvormige buis. Die moet bij slopers of oud ijzer boeren gestapeld liggen.

Trouwens, het is toch RMH ipv RMM? Och, kachelbouw in de zomer is dan wel vreemd, maar kleien toch niet?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMM

Bericht door 12much »

Hey John,

je hebt gelijk! Het is RMH, mijn gedachte-handcoordinatie begint wensen over te laten :lol: En bedankt voor je tip. Ik had al met een scheef oog naar die pijp gekeken maar ik wil een paar standaard zakpijpen als veegluik gaan gebruiken en ik heb geen idee van de pasvorm. Misschien moet ik maar tegelijk zo'n krimptang gaan kopen als Peter mee had op de forumdag.

Tot later. Boy
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door peterberg »

@12much,
Voor die ventilatiepijp zijn ook bochten en T-stukken te koop. Verder ook kleppen, koppelstukken, zadelstukken, verlopen, te veel om op te noemen.
Zie bijvoorbeeld deze website.
Ik heb een paar foto's/video's gezien waar die pijp voor een RMH gebruikt werd, dus het is niet ongewoon.
Ter vergelijking de prijs van kachelpijp: vorige maand heb ik nog een gewoon gegalvaniseerd exemplaar gekocht van 150 rond, 1000mm lang.
Adviesprijs daarvan was 17,78 Euri ex BTW, met korting 11,56 ex.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door Albert van WdJ »

@12much,

Bedrijven die aircosystemen aanleggen/onderhouden in kantoren e.d. gebruiken ook spiraalgefelste pijpen, welke thermisch verzinkt zijn.
Dit zijn de betere pijpen. (De spiraalgefelste pijpen die je in bouwmarkten etc tegenkomt is van mindere kwaliteit.)
Vaak hebben ze restanten en gebruikte pijpen liggen.
Een babbeltje hier en daar zal je geen windeieren leggen.

Albert
Change, before you have to.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door 12much »

Jongens,

bedankt voor jullie input! Het lijkt alsof het spiraalfelsen een goedkopere productiemethode is dan walsen. En ik inderdaad even bij een metaalinkoper in Alkmaar kijken vanmiddag. Zelfs nieuw is het een minimaal een derde tot de helft goedkoper. Het bochten en kniewerk ontloopt elkaar niet zoveel..
Never burn faster than your Wocket.
rinchen
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 okt 2011, 12:34
Locatie: Dordrecht

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door rinchen »

Hi 12much,

Ben je nog verder gekomen in je speurtocht naar goedkope pijp of heb je toch maar nieuw gekocht?

Groeten
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door 12much »

ja, de nieuwe pijp ligt al in mijn tuin, gelukkig goed verzinkt...:-) Moest ik wel voor naar Brabant rijden, maar zag ik mijn schoonmoeder ook weer eens.

Ik heb het alleen op mijn werk zo druk, dat allerlei andere leuke dingen even stof aan het vangen zijn. Zo ook de kachel. Ik heb ondertussen wel al een begin gemaakt, met grond onder mijn huis weg te scheppen in plastic zakken en al het steenafval even verzameld. Er is al leem voor de afwerking, steunpilaren onder de houten vloer zijn al gestort. Er is al een gasfles gesloopt om er een oven van te maken om wat lichtgewicht isolatiestenen te bakken van leem en vermiculite, de 200 liter drum staat al in de garage en moet vandaag of morgen afgebrand worden. Goedkoop meetapparaatje van greisner gekocht met een peperduur thermokoppel. Die zit in een keramische staaf van zo'n 30 cm en kan tot 1200 graden Celcius meten. Dus het begin is er en het zou natuurlijk leuk zijn als die RMH voor de winter vuur heeft gezien:-)

Wordt vervolgd..
Never burn faster than your Wocket.
rinchen
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 okt 2011, 12:34
Locatie: Dordrecht

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door rinchen »

Ik ben nu ook in het stadium materialen te verzamelen. Waar woon je en heb je de pijp in een winkel gekocht of 2e hands?
Heb je plannen voor de grond en steenafval die je nu in zakken hebt? Voor mijn project ben ik daar naar op zoek om de massa van de bank op te bouwen.
Wellicht kunnen we ideeën/krachten/resources bundelen :-)

Mijn projectje heeft een thread hier http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=2030
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door 12much »

Ik heb ze ergens in de buurt van Den Bosch gekocht, moest er een tiental minuten van de A2 af, op weg naar Eindhoven. Ze zijn nieuw en erg goedkoop. Mooi afgewerkt materiaal en zeker voor de prijs die niet in verhouding was met wat er op MP etc gevraagd werd aan tweedehands materiaal.

Het puinafval en de afgegraven aarde gaan in de warmtebank achter de RMH. Ik woon in Tienhoven, net ten noorden van Utrecht.
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Te koop gevraagd enkelwandig kachelbuis D=150mm voor RMH

Bericht door 12much »

Even een update:

ik heb geen prijzen of naam genoemd in mijn vorige reaktie. Het ging om Pennings installatiematerialen in Heesch. Ik heb daar 4 spiralo buizen gekocht met een diameter/dikte van 200mm/0,4 LG3 en een lengte van 3 mtr. deze waren 53,10 p/st maar ik kreeg er 30%korting op, ik weet niet waarom, maar daar zeg je natuurlijk geen nee tegen...:-) Want voor ietsje meer dan 37 euro per stuk, ex btw, kwam ik ze nergens anders tegen. (nu wel trouwens, maarja, achteraf kijk je....) De wanddikte is trouwens 0,5 maar dat komt door de zinklaag denk ik.
Never burn faster than your Wocket.
Plaats reactie