Onderschrift met link naar URL

In deze zandbak kunnen dingen getest worden. Leef je uit om de mogelijkheden van dit forum uit te proberen. Berichten worden automatisch na 2 weken verwijderd!

Moderator: Moderators

Ingir

Re: Onderschrift met link naar URL

Bericht door Ingir » 26 aug 2019, 20:06

Ik zie niet waarom dit stuk interessant zou zijn, het is ouwe koek met de bekende onzin over 97% van de wetenschappers en het rijden met elektrische auto's. Daarmee gaan we het klimaat echt niet veranderen (kan de mens sowieso niet). Om het vervolgens op communicatie te gooien, beetje Trump bashen... dat stelt niet echt gerust. Een goede boodschap behoeft nauwelijks enige communicatie, verkoopt zichzelf!

Paul Joosten
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 26 aug 2019, 20:17

Struisvogel.gif
Struisvogel.gif (14.04 KiB) 476 keer bekeken
Geniet van het uitzicht!
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/v ... 05-veendam

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 26 aug 2019, 21:43

Paul Joosten schreef:
25 aug 2019, 10:59
Kan dat aantal wat vergroot worden Maarten?

Done
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

Ingir

Bericht door Ingir » 26 aug 2019, 23:08

Op de man spelen is niet erg overtuigend en onwaardig voor een forum.

pelletpower

Bericht door pelletpower » 27 aug 2019, 09:02

Kom dan eens met ondersteunende onderzoeken ipv een kletsverhaal.

ready to burn

Bericht door ready to burn » 27 aug 2019, 09:26

Ik weet zelf niet of ik een klimaatoptimist of een klimaatpessimist ben. Ik bevind me nog in de oriënterende fase. :roll:

Het maakt meer de voorspellingen van het mondiale energieverbruik, dat ik inderdaad mijn kop zo diep mogelijk in het zand zou willen wegstoppen.

Afbeelding
Bron https://www.instituteforenergyresearch.org

dormos

Bericht door dormos » 27 aug 2019, 10:31

Op de man spelen is niet erg overtuigend en onwaardig voor een forum.
Een inhoudelijk discussie met jou heeft geen enkele zin. Je hebt je standpunt bepaald, en bent daar door niemand vanaf te brengen.
Feiten doen er niet toe, jij gelooft graag in een visie die door 3% van de wetenschappers ondersteund wordt.
Dat is je goed recht, maar wat wil je hier nou bereiken? Jij vindt jouw bodschap erg goed, maar blijkbaar verkoopt het toch niet erg goed hier. Is 'ie dan toch niet zo goed, of zit je op het verkeerde forum?
Het lijkt een beetje op een gelovige die op een atheistisch forum iedereen probeert te bekeren.
Wat wil je nu eigenlijk?

Groet,

Hans

Joepie

Bericht door Joepie » 27 aug 2019, 12:15

Nou het omgekeerde is in ieder geval bereikt: als er iemand tegen een zonneboiler was, dan is het Ingir wel. Raad eens wie laatst schreef over een zonneboiler te beschikken in zijn verduurzaamde huisje.....
:fff
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)

Ingir

Bericht door Ingir » 27 aug 2019, 16:23

Joepie schreef:
27 aug 2019, 12:15
Nou het omgekeerde is in ieder geval bereikt: als er iemand tegen een zonneboiler was, dan is het Ingir wel. Raad eens wie laatst schreef over een zonneboiler te beschikken in zijn verduurzaamde huisje.....
:fff
Ik heb altijd mijn twijfels uitgesproken over het economisch en energetisch rendement ervan. Met een zuinig SWW-verbruik is een zonneboiler sowieso onrendabel, wij verbruiken bijvoorbeeld met 3 personen ongeveer 80m³ leidingwater en daarvan is ongeveer 30m³ SWW. Met een dergelijk laag verbruik is een dure zonneboiler nooit terug te verdienen binnen de levensduur van ca. 15-20 jaar. Alleen in het geval van zeer grote gezinnen (6+ personen) wordt een zonneboiler interessant.

In mijn duurzame huisje vind je geen dure zonneboiler van enkele duizenden euro's maar een cheap-ass DHZ-zonneboiler voor alles bij elkaar € 350... in staat om van mei t/m september de verwarming van ons SWW grotendeels te verzorgen en daarnaast hot-fill van vaatwasser en wasmachine.

Ook in het geval van overmatig SWW-verbruik, bijvoorbeeld lang douchen met een waterverspillende regendouche, kan een zonneboiler economisch rendabel zijn. De vraag is echter of dat nu als ecologisch gezien moet worden...

ready to burn

Bericht door ready to burn » 27 aug 2019, 18:50

Paul Joosten schreef:
26 aug 2019, 13:58
Interessant leesvoer voor iedereen, inclusief de sceptici!
Ik moet eerlijk zeggen dat hier ook niet zo veel mee kan.
Het is in dit artikel verdomd lastig de scheidslijn tussen de mening van de journalist aan de ene kant, en de uitspraken van Aart van Stekelenburg, promovendus aan de Radboud Universiteit, wetenschapscommunicatie, aan de andere kant te ontdekken.

Feiten presenteren zonder bronvermelding maakt een verhaal niet geloofwaardiger. des te meer daar dit artikel over FEITEN gaat. Zeker als deze gepresenteerde feiten over een heel andere tak van sport gaan. Communicatie lijkt me toch heel wat anders dan klimaatwetenschap. Het zijn in mijn ogen dit soort artikelen die de polarisatie alleen maar aanwakkeren.

Ook met de voorgestelde oplossingen kan ik me eerlijk gezegd niet vinden. Maar hopelijk zit ik er naast, de tijd zal het gaan leren.

Feit is wel dat: klimaatverandering kansen voor ondernemers bied !
Nog meer produceren om het klimaat te redden, of moest het nou juist wat minder zijn? :? :shock: :( :fff

Het blijft allemaal verdomd lastig.................

Ingir

Bericht door Ingir » 27 aug 2019, 22:00

Iets tot feit benoemen zonder keiharde wetenschappelijke en empirische onderbouwing vind ik sowieso not done... dat is de dood in de pot, kun je stoppen met discussiëren, einde forum tenzij je alleen gedachten wilt uitwisselen met gelijkdenkenden. Ik zie feiten meer als een stand van zaken, gebaseerd op de kennis van vandaag maar steeds met de mogelijkheid dat nieuwe inzichten de feiten kunnen veranderen. Daarbij geldt nooit de stem van de meerderheid (consensus is een politiek begrip) maar die van het sterkste argument. Galileo Galilei was vrijwel alleen in zijn opvatting dat de aarde om de zon draait en niet andersom volgens de gangbare (=consensus) opvattingen. Ruimhartige erkenning en postume excuses van de RK-kerk kwamen pas in 1992, uitgesproken door paus Johannes Paulus II, terwijl al enkele eeuwen duidelijk was dat GG gelijk had... lekker hoor die feiten.

ready to burn

Bericht door ready to burn » 27 aug 2019, 22:33

Zandbakfeit is ook dat "Berichten worden automatisch na 2 weken verwijderd!". :P Lees ik net.
Zonde van de verspilde energie verder.

Doei :fsm:

benthuis
Moderator

Bericht door benthuis » 27 aug 2019, 23:36

Leuke anecdote uit de lokale politiek:

Ambtenaar heeft vergunning verleend aan een bedrijf.
Burger spant rechtszaak aan tegen deze beslissing.

Rechter vraagt ambtenaar waarop deze beslissing is gestoeld.
Ambtenaar: "op een opgave van het bedrijf"
Rechter: en heeft u dit gecontroleerd?
Ambtenaar: nee
Rechter: en hoe komt dit bedrijf aan deze gegevens?
Ambtenaar: dit is een aanname van het bedrijf.....

Wouw!

Toevallig ging het hier om de vraag of een lokale centrale energie produceert of verbruikt....
Oa met het argument dat hij produceert is de vergunning verleend... Nu blijkt dat de centrale energie verbruikt

Feiten krijgen een andere betekenis, zeker als ze zo worden ingezet!
Om de waarheid te spreken zijn er twee nodig, één om te spreken en een ander om te horen - Henry David Thoreau

Ingir

Bericht door Ingir » 28 aug 2019, 06:11

Zoals gezegd worden feiten telkens aangepast aan nieuwe inzichten. Tot nu toe wordt de opwarming van de aarde door menselijke CO2-uitstoot als feit aangenomen maar daar kan best verandering in komen als een beter model beschikbaar komt dat de temperatuur op aarde kan verklaren. Zo wordt er steeds meer bekendheid gegeven aan de theorie dat opwarming/afkoeling wordt beïnvloed door de hoeveelheid lage bewolking en de invloed van de zon (ioniserende straling als condensatiekernen). De historische temperatuurreeksen blijken goed te correleren met de hoeveelheid bewolking, in ieder geval beter dan die met CO2.

Het kan dus best zijn dat de klimaatwetenschap deze nieuwe inzichten gaat omarmen en het hele CAGW-verhaal op de schop gaat. Uiteraard zal dat niet zonder slag of stoot gaan want men heeft met hart en ziel de CAGW-theorie omarmt en in sommige landen, waaronder NL, ingrijpende beleidsmaatregelen getroffen voor grootschalige CO2-reductie met grote impact op het besteedbare inkomen van burgers. Diverse overheden en bedrijven hebben inmiddels hun verdienmodel gebaseerd op CO2-reductie en lopen dan helemaal uit de pas met de feiten.

https://www.climategate.nl/2019/08/83675/

pelletpower

Bericht door pelletpower » 28 aug 2019, 08:35

Ha ha Ingir. Bedankt voor tegengas. Niet echt van nivo, die Hans Schrijver schrijft maar wat. Dan zijn t wolken, dan luchtdruk. Zeker artikel over luchtdruk is gewoon klets waar de eerstejaar brugklasser doorheen prikt. Hij leert wel. Gaandeweg gaat ie steeds meer citeren. Daar wil er zeker nog wat van lezen.

Plaats reactie