Onderschrift met link naar URL

In deze zandbak kunnen dingen getest worden. Leef je uit om de mogelijkheden van dit forum uit te proberen. Berichten worden automatisch na 2 weken verwijderd!

Moderator: Moderators

Ingir

Onderschrift met link naar URL

Bericht door Ingir » 24 aug 2019, 23:32

Leuk dat dit kan...

pelletpower

Re: Onderschrift met link naar URL

Bericht door pelletpower » 25 aug 2019, 10:42

Inderdaad, leuk dat het kan. Alleen jammer dat je dan een link plaats naar iemand die klinkklare onzin staat te verkondigen.

Paul Joosten
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 25 aug 2019, 10:59

Niks nieuws onder de zon, had mijn onderschrift al een hele tijd geleden van een linkje voorzien. Wel jammer overigens dat de URL ook meetelt bij het maximaal aantal tekens dat je mag gebruiken als onderschrift, dat is zo behoorlijk aan de krappe kant. Kan dat aantal wat vergroot worden Maarten?

Ook niks nieuws dat er een hoop onzin op Internet staat of dat er mensen bestaan die het nog graag geloven ook...
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/v ... 05-veendam

benthuis
Moderator

Bericht door benthuis » 25 aug 2019, 11:03

Ik ben onvoldoende onderlegd in wat over het effect van CO2 te kunnen roepen. Vind wel aardig dat hij de maakbaarheid aan de kaak stelt. Het idee dat volgende mij bij veel politici leeft dat wij alles kunnen regelen...
Om de waarheid te spreken zijn er twee nodig, één om te spreken en een ander om te horen - Henry David Thoreau

Ingir

Bericht door Ingir » 25 aug 2019, 11:39

Paul Joosten schreef:
25 aug 2019, 10:59
Ook niks nieuws dat er een hoop onzin op Internet staat of dat er mensen bestaan die het nog graag geloven ook...
Mwah, het gaat er mij niet om of je al dan niet gelooft dat antropogene CO2-uitstoot leidt tot een catastrofale opwarming van de aarde, wel vind ik het belangrijk dat opvattingen die tegen de gangbare opvattingen (geloof?) over CAGW gaan ook belicht worden. Nu wordt die afwijkende mening afgedaan als onzin maar zo zeker kan men niet zijn, wetenschap is immers niet gebaseerd op zekerheden maar op twijfel. Afwijkende opvattingen ridiculiseren en de discussie uit de weg gaan past bovendien niet bij een platform voor uitwisseling van opvattingen en discussie.

Paul Joosten
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 25 aug 2019, 11:43

Wie de schoen past trekke hem aan. Mijn idee over wetenschap is toch een andere. Namelijk een waarbij theses getoetst worden aan de feiten. Theses die overduidelijk niet bij de feiten passen vallen dan af.

pelletpower

Bericht door pelletpower » 25 aug 2019, 12:04

Inderdaad, en waarbij dan altijd wordt getwijfeld of die bewezen thesis wel klopt. Is niets mis mee. Alleen jammer dat die ene afwijkende mening dan altijd zoveel aandacht krijgt, terwijl hij feitelijk onjuist is.

Ingir

Bericht door Ingir » 25 aug 2019, 15:17

pelletpower schreef:
25 aug 2019, 12:04
Inderdaad, en waarbij dan altijd wordt getwijfeld of die bewezen thesis wel klopt. Is niets mis mee. Alleen jammer dat die ene afwijkende mening dan altijd zoveel aandacht krijgt, terwijl hij feitelijk onjuist is.
Een mening/opvatting kan nooit feitelijk juist/onjuist genoemd worden, hooguit dat men de mening onderschrijft of afwijst, bij voorkeur met argumenten maar dat is vaak al te veel gevraagd. Die "ene afwijkende mening" suggereert een uitzonderlijke mening maar ook dit is niet correct. De zwarte lijst van academici/professoren met deze afwijkende mening is met 386 best lang te noemen... in ieder geval geen uitzonderlijke afwijkende mening.

pelletpower

Bericht door pelletpower » 25 aug 2019, 15:28

386 tov 20.000? 200.000? 2.000.000?
Mijn mening is dat ondertussen wel wetenschappelijk bewezen is dat co2 voor opwarming zorgt. En daarmee feit is geworden. Een afwijkende mening is dan feitelijk onjuist.

Ingir

Bericht door Ingir » 25 aug 2019, 16:17

pelletpower schreef:
25 aug 2019, 15:28
Mijn mening is dat ondertussen wel wetenschappelijk bewezen is dat co2 voor opwarming zorgt.
Er is alleen bewezen dat verhoging van het CO2-gehalte in een laboratoriumopstelling tot opwarming kan leiden. Dat is nog geen bewijs dat dit ook geldt IRL. Sterker nog: historische temperatuurdata blijken niet te correleren met de verhoging van het CO2-gehalte. Mede door de achterblijvende opwarming van de aarde heeft het IPCC de verwachte opwarming van de aarde al enkele keren naar beneden moeten bijstellen om nog geloofwaardig te blijven. De aanvankelijk veronderstelde (want rekenmodellen) temperatuurgevoeligheid heeft men moeten verlagen van 6,0°K naar 1,5°K. Diverse onderzoeken wijzen zelfs op een nog lagere gevoeligheid... Voor mij is dat voldoende reden om zeer kritisch te zijn naar de opvatting dat de aarde een catastrofale opwarming tegemoet gaat.

benthuis
Moderator

Bericht door benthuis » 25 aug 2019, 19:18

Theses, getoetst, feiten... Geschiedenis is misschien betrouwbaarder... Hoeveel BEWEZEN gedachten hebben de tand des tijds NIET doorstaan?
Om de waarheid te spreken zijn er twee nodig, één om te spreken en een ander om te horen - Henry David Thoreau

ready to burn

Bericht door ready to burn » 25 aug 2019, 19:54

Is er nog plek in de Zandbak? Dan kom ik even mee spelen.
In tegenstelling tot wiskundig bewijs geeft wetenschappelijk bewijs dus niet aan, of iets waar of onwaar is.

Ingir

Bericht door Ingir » 26 aug 2019, 00:24

Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die wetenschappelijk bewijs niet als zaligmakend ziet. Ik zie elk wetenschappelijk bewijs als opstapje naar meer/beter inzicht van de werkelijkheid. Maar zodra de politiek zich actief gaat bemoeien met onderzoek (met name via financiering van gewenste resultaatgericht onderzoeksvragen, ik zie het regelmatig in mijn vakgebied) wordt het wetenschappelijke debat belemmerd en de publieke opinie gemanipuleerd via MSM zoals de Nederlandse Propaganda Organisatie.

Paul Joosten
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 26 aug 2019, 13:58

Interessant leesvoer voor iedereen, inclusief de sceptici!

dormos

Bericht door dormos » 26 aug 2019, 14:26

Goed stuk, voor iedereen goed om zich dit te realiseren.
Soms zijn de feiten een "inconvenient truth".

Groet,

Hans

Plaats reactie