- site_logo.gif (16.03 KiB) 3475 keer bekeken
foto test
Moderator: Moderators
foto test
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Re: foto test
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Ik heb inmiddels ook wat getest, een kleiner formaat (<200kb) lukt wel.
Vanuit paint opgeslagen als png werkt bestanden toevoegen wel. Vanuit paint opslaan als .jpg, dan werkt bestanden bijvoegen niet.
Laatst gewijzigd door SanderL op 05 nov 2017, 20:48, 17 keer totaal gewijzigd.
De link verwijst naar een pagina, niet naar een afbeelding

copyright Rob Houdkamp
via my album kan ik geen directe link naar een plaatje genereren. Wel via postimage zoals je ziet.. Groet vanuit Maartensdijk.
Het lijkt alleen niet te lukken met foto's die groter waren en verkleind zijn mbv Paint, heel vreemd
de maximum resolutie van de afbeeldingen is ingesteld op 1024*1024 en een maximale grootte van 1 MB.
Het is gebleken dat er anders enorme afbeeldingen geupload worden om iets duidelijk te maken, terwijl een plaatje van 640*480 hetzelfde laat zien, net zo duidelijk tegen een fractie van de grootte. Diskruimte op de server is nou eenmaal beperkt. Dataverkeer inmiddels niet meer (zo erg). Met bijvoorbeeld GIMP (linux, windows en mac) kun je prima afbeeldingen verkleinen en wegsnijden wat niet nodig is.
Het is gebleken dat er anders enorme afbeeldingen geupload worden om iets duidelijk te maken, terwijl een plaatje van 640*480 hetzelfde laat zien, net zo duidelijk tegen een fractie van de grootte. Diskruimte op de server is nou eenmaal beperkt. Dataverkeer inmiddels niet meer (zo erg). Met bijvoorbeeld GIMP (linux, windows en mac) kun je prima afbeeldingen verkleinen en wegsnijden wat niet nodig is.