Even voorstellen

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rene van de Wouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009, 12:41

Even voorstellen

Bericht door Rene van de Wouw »

Hallo daar,
Ik wil mezelf ook graag even voorstellen, mijn naam is Rene van de Wouw, bouwjaar 1957 dus 52 op het moment van dit schrijven. Getrouwd en twee nog jonge dochters (1999 en 2001). Opleiding HTS-E (elektronica en computertechniek) en jarenlang commercieel bezig geweest in de industriële elektronica en automatisering.
Tweemaal geprobeerd een bedrijf over te nemen en tweemaal niet doorgegaan. Daarom in 2008 zelf een bedrijf gestart, de Groene-Energiewinkel (http://www.groene-energiewinkel.nl), waarmee ik me helemaal richt op doe-het-zelvers die zelf energie willen besparen of opwekken. Op dit idee gekomen omdat wij zelf een oud huis (bj 1941) hebben dat een enorm energieverbruik had toen wij het kochten. In de loop der jaren eerst veel verbeterd op het gebied van isolatie en daarna op zoek gegaan naar andere mogelijkheden om het verbruik terug te dringen.
Aangezien ik als technicus alles zelf wil installeren op zoek gegaan naar naar goede oplossingen die je zelf kunt installeren en toen bleek telkens dat je daar moeilijk aan kunt komen. Groothandels willen niet leveren aan particulieren en installateurs eigenlijk ook niet, zijn ook vaak erg duur en hebben geen goede informatie over de producten en hoe je een en ander het beste kun installeren.
Op dit forum gekomen via klanten die hier ook actief zijn.
Peterke
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 mar 2008, 22:06
Locatie: België
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Peterke »

hallo :D

even melden dat ik je website nie openkrijg of ligt het aan mij?
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Even voorstellen

Bericht door gerard »

Peterke,

Ik kan hem wel openen.

gerard
stihlmannetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2011, 22:23

Re: Even voorstellen

Bericht door stihlmannetje »

Hartstikke leuk Rene maar je bouwjaar en je leeftijd kloppen niet met elkaar ik ben zelf ook van 1959 maar ben toch echt 52 jaar
stihlmannetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2011, 22:23

Re: Even voorstellen

Bericht door stihlmannetje »

Hallo,ik zal mij dan ook maar even voorstellen want ben ook net nieuw hier mijn naam is Reinder Wolthuis ben van bouwjaar 1959 en 52 jaar woon in Veendam en ben al 30 jaar monteur van tuin en park machines waarvan de laatste 20 jaar alleen in stihl kettingzagen enz. wel bekent neem ik aan ben getrouwd en heb twee mooie dochters jammer jongens ze zijn al voorzien.
mijn hobby was wurgslangen ik ben daar mee gestopt ze werden te groot en te zwaar daar ik invalide ben met mijn been is dat leuren met 4-5m slang mij te veel maar ik heb gelukkig nog een leuke hobby samen met de vrouw,ja dat ook
maar we gaan als het even kan met de camper op pad.
dan kom je er ook even uit en even niks doen,het leven is toch al gejaagd en geniet van het leven je bent er maar even.
Als je 90 bent is het te laat dus doe het nu.
En dat we maar veel van elkaar kunnen leren en durf te vragen ik weet ook niet alles.

Groeten,Reinder
Het Stihlmannetje.
Veendam.
cjm
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:16

Re: Voorstellen nieuwe forum onderdelen

Bericht door cjm »

Ik zag geen topic met als titel Voorstellen.
Met zoeken vond ik het evenmin.
Het kan zijn dat ik slecht ben in zoeken, maar zo'n topic zou toch wel ergens bovenaan mogen staan.
Ik hou wel van netjes binnenkomen van en voor een ieder.

Kees. Zo ben ik genaamd en al dik in mijn 2e jeugd.
Lees al een tijdje mee, omdat ik info zocht voor het stoken met hout.
Tot mijn verbazing vond ik hier de meeste info en vooral kennis.
Verbazing, omdat ik het stoken op hout verre van ecologisch gepast vind en zo vrijwel overal beluister.
Die discussie laat ik hier voor wat die is.

Ik woon in de randstad op een vrij ruim terrein, met(groenten)tuin, wat dieren en met aardig wat bomen.
Vnl wilg en es. Daarnaast nog wat van allerlei fruit, els, fluweel, vlier, noot en geriefhout.
Nu breekt de hoognodige knottijd weer aan en mede daardoor zocht ik de info.
Bijzonder prettig vond ik hier het elkaar lerende, het vernieuwende en het laten spreken van de meters.
Meten is weten.
Buiten mijn 'wat ik allemaal wel niet zou willen' heb ik daar een eerste vraag over.

Meneer van de berg geeft terecht veel aandacht aan de vervuiling buiten het zaligmakende rendement.
Enkele buren kunnen ondanks de afstand ons aardig in de stank zetten.
Buiten die stank is daar het inmiddels beruchte co2-verhaal.
Bij het verbranden van hout komt vrij wat de boom eerst heeft opgenomen.
Klimaatneutraal wordt dat genoemd. Klopt dit wel?
Waarom dan co2 meten? Kan het blijkbaar beïnvloed worden?
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Voorstellen nieuwe forum onderdelen

Bericht door tiho »

Er is inderdaad geen board om voor te stellen, alleen een topic.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door kockie »

2 bovenstaande reacties komen uit een ander topic
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Voorstellen nieuwe forum onderdelen

Bericht door peterberg »

cjm schreef:Enkele buren kunnen ondanks de afstand ons aardig in de stank zetten. Buiten die stank is daar het inmiddels beruchte co2-verhaal. Bij het verbranden van hout komt vrij wat de boom eerst heeft opgenomen. Klimaatneutraal wordt dat genoemd. Klopt dit wel? Waarom dan co2 meten? Kan het blijkbaar beïnvloed worden?
Wat er gemeten wordt is geen CO2, maar CO, wat vrijkomt bij de verbranding van hout. In Europa wordt CO gebruikt als "tell-tale-sign" voor alle andere teerverbindingen die in hout voorkomen. Hoe meer CO is omgezet in CO2, hoe beter de verbranding verloopt.

Eigenlijk kan CO op zichzelf niet zoveel kwaad, in de buitenlucht vervalt het namelijk vanzelf naar CO2. Bij die omzetting komt warmte vrij, dus is het brandstof. Sterker nog, als een boom in het bos ligt te rotten komt de opgenomen CO2 ook weer vrij. En kan dus weer door andere bomen opgenomen worden. Hoe je het ook bekijkt, een bos zijn gang laten gaan levert over de zeer lange termijn net zoveel kooldioxide op als er wordt opgenomen. Door hout te verbranden raakt het niet uit evenwicht zolang als er maar voldoende groeiende bomen tegenover staan. Het verdwijnen van enorme stukken bos op wereldschaal is dus een heel ernstig probleem.

Het stadsgas van vroeger bestond hoofdzakelijk uit CO, daarom was het zo gevaarlijk. Die vieze gaslucht is er aan toegevoegd, want CO is zelf reukloos. Het verbranden ervan, ook van aardgas, produceert CO2 en waterdamp.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
cjm
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:16

Re: Voorstellen nieuwe forum onderdelen

Bericht door cjm »

peterberg schreef:
cjm schreef:Enkele buren kunnen ondanks de afstand ons aardig in de stank zetten. Buiten die stank is daar het inmiddels beruchte co2-verhaal. Bij het verbranden van hout komt vrij wat de boom eerst heeft opgenomen. Klimaatneutraal wordt dat genoemd. Klopt dit wel? Waarom dan co2 meten? Kan het blijkbaar beïnvloed worden?
Wat er gemeten wordt is geen CO2, maar CO, wat vrijkomt bij de verbranding van hout. In Europa wordt CO gebruikt als "tell-tale-sign" voor alle andere teerverbindingen die in hout voorkomen. Hoe meer CO is omgezet in CO2, hoe beter de verbranding verloopt.

Eigenlijk kan CO op zichzelf niet zoveel kwaad, in de buitenlucht vervalt het namelijk vanzelf naar CO2. Bij die omzetting komt warmte vrij, dus is het brandstof. Sterker nog, als een boom in het bos ligt te rotten komt de opgenomen CO2 ook weer vrij. En kan dus weer door andere bomen opgenomen worden. Hoe je het ook bekijkt, een bos zijn gang laten gaan levert over de zeer lange termijn net zoveel kooldioxide op als er wordt opgenomen. Door hout te verbranden raakt het niet uit evenwicht zolang als er maar voldoende groeiende bomen tegenover staan. Het verdwijnen van enorme stukken bos op wereldschaal is dus een heel ernstig probleem.

Het stadsgas van vroeger bestond hoofdzakelijk uit CO, daarom was het zo gevaarlijk. Die vieze gaslucht is er aan toegevoegd, want CO is zelf reukloos. Het verbranden ervan, ook van aardgas, produceert CO2 en waterdamp.
Duidelijk. Ik had niet gelet op de 2.
Rotten levert ook methaan en dat is beetje erger dan co2 als ik het goed heb.
Maar is ook weer een geweldige bron voor allerlei organisme's.

En ja, ontbossing is een drama voor veel plekken op aarde.
Persoonlijk het drama in zuidelijk afrika deels zien voltrekken en dat proces gaat nog steeds door.
Wat rest is dan een woestijn. Lang leve die idiote waterputten die dit mogelijk maakte.
20 jaar geleden was er een al oude man die daar maanden per jaar kwam en hout als het allergrootste probleem voor afrika
zag. Terecht.
Bedankt voor je uitleg.
Kan ik wat betreft co2 gerust aan de gang.
Isabellaatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012, 12:23

Re: Even voorstellen

Bericht door Isabellaatje »

Dan zal ik ook maar even voorstellen! Ben Isabella, 29 jaar en uit Tilburg. Ik probeer zo 'groen' mogelijk te leven sinds ik een 'grüne woche' in Duitsland bezocht heb, maar vind het nogal lastig daar een beetje creatief in te zijn. Hoop hier veel tips op te doen!
Plaats reactie