Windenergie particulier

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
johan reynders
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 okt 2008, 10:07

Windenergie particulier

Bericht door johan reynders »

Heeft er iemand een concreet voorbeeld van een haalbare windmolen voor particulier gebruik??
Graag meer info.

Bedankt.
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Windenergie particulier

Bericht door Albert van WdJ »

Beste Johan,

Aan welk vermogen denk je?

Ik heb enkele weken geleden contact gehad met een leverancier uit Nieuwegein.
Adverteerd op marktplaats met netgekoppelde windmolen.
Geen gedoe met accu's.
Hij gaf aan dat windmolens onder 150 cm wiekdoorsnee door de gemeentes gedoogd worden. Hij heeft voorbeelden van praktijksituaties.
Hij vertelde ook dat overleg met de buren belangrijker is dan met de gemeente.

Zijn windmolens zouden erg stil zijn qua geluidsproductie.
Ook voor jezelf is dat niet onbelangrijk. Want als je bij een beetje wind steeds het zoeven hoort van de wieken, kan dat tenslotte best gaan irriteren.
Change, before you have to.
johan reynders
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 okt 2008, 10:07

Re: Windenergie particulier

Bericht door johan reynders »

Heb je een link?


Vlaanderen gaat de subsidies voor geproduceerde electr. met zonnepanelen verminderen.
Ze gaan nu impuls geven aan windenergie (ook omdat zonnepanelen blijkbaar goedkoper worden)?
Tot nog toe kan je blijkbaar als particulier geen vergunning krijgen voor een windmolen, er zal nog veel moeten veranderen.
Peterke
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 mar 2008, 22:06
Locatie: België
Contacteer:

Re: Windenergie particulier

Bericht door Peterke »

Inderdaad johan reynders, betreft geen vergunning krijgen voor een windmolen in Vlaanderen.
Ik had de stille droom half/half te doen voor men electriciteitsopwekking, helft opwekking door zonnepanelen en andere helft door een windmolen (microturbine), omdat 's nachts de zon niet schijnt he, en ik een goedkopere installatie zou hebben (denk ik)
Of je moet aan zotte voorwaarden voldoen, zodat een landbouwer met veel open ruimte die dan wel kan plaatsen.

Peter,
Plaats reactie