Mijn getergt gehoor

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
maarten
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2008, 22:30
Locatie: dordrecht

Mijn getergt gehoor

Bericht door maarten »

Ik heb vroeger wel eens gehoord dat als je sterven gaat, je gehoor het laatste is wat er mee stopt. Sterker nog, het zou, zo is mij verteld, nog verbeteren op je laatste dag.
Welnu, ik heb bijna dood bij een klant voor de deur gestaan, mijn zicht viel weg mijn lichaam voelde heel raar, als of ik zweefde.
Na een minuutje werd ik weer 'wakker' en ben, had niet gemogen, in de auto gestapt om naar de huisarts te gaan.
Daar aan gekomen voelde hij mijn pols en telde dertig slagen de minuut. Ik zal U de rest maar besparen want dat doet er even niet toe.

Later, wat tot rust gekomen, viel het mij pas op dat ik alles wel heb kunnen horen toen ik daar ´zwevend´ voor de deur stond. Ik hoorde de deur ‘geruisloos’ open gaan, ook de kleding van de dame die de deur opende hoorde ik ruisen samen met haar rustige ademhaling
In de auto gezeten maakte de motor veel meer herrie dan anders zelfs de ruitenwissers maakten meer leven dan ik ooit gedacht had, en tot heden is mijn gehoor beter dan voorheen.

Nu, een paar maanden later drong het tot mij door dat ik hier thuis vreemde geluiden ben gaan horen, geluiden die er voorheen niet waren...
Zo hoor ik de koelkast aanslaan, de elektrische klok tikken en hier en daar zeer duidelijk het water door de C V installatie stromen. Het duurde wel even voor ik door had waar die geluiden vandaan kwamen, maar nu ben ik gerust het is niets wat ernstig is. Maar er bleef één geluid, meer een geruis met een zachte piep, dat ik eerst niet kon traceren.

Nu wel!

Het geluid was bijzonder storend, zo storend dat ik met oordopjes naar bed moest gaan want anders deed ik geen oog dicht, het ging werkelijk door merg en been zo dat heet.

U weet wellicht dat ik even zonder houtkachel zit juist in een tijd dat het eens vriest hier in het land. ´Dat is wel overkomelijk´ dacht ik in het begin, maar nu, nu begin ik hem toch wel te knijpen hoor.
Mijn knip wordt almaar dunner, mijn slaaptekort neemt toe en mijn gehoor raakt wellicht beschadigt. Dus zit er maar een ding op: Mijn gas meter in een dikke laag isolatie pakken, dat is het enigste wat ik kan doen om mijn getergde geest iets tot rust te laten komen.

Ik hoop maar dat mijn nieuwe kachel snel komt, een zaag maakt een minder storend kabaal dan een gasmeter.

Grt Maarten
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Mijn getergt gehoor

Bericht door willem »

Hoe kan je het verzinnen. :lol:
maarten
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2008, 22:30
Locatie: dordrecht

Re: Mijn getergt gehoor

Bericht door maarten »

Het is ook niet verzonnen Willem, vrijwel geheel waar.
Ik was goed als dood, mijn gehoor is veel beter hoewel ik nog steeds lawaaidoof ben, ik hoor echt wat ik eerst niet hoorde.

grt Maarten

ik leer graag
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Mijn getergt gehoor

Bericht door willem »

Dan neem ik m'n woorden terug, hier mee moet je niet spotten.
Maar zoals je wel weet zijn er van die mensen met een verhaal wat ze met een glashard gezicht vertellen
en aan het eind van 't liedje steken ze zelf de draak ermee. Jij wou het getik van de gasmeter niet horen en maak daar een mooi verhaal omheen, althans, zo kwam het bij mij over. sorry. :oops: :oops:
maarten
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2008, 22:30
Locatie: dordrecht

Re: Mijn getergt gehoor

Bericht door maarten »

Willem,
Geen sorry a.u.b., ik heb geprobeerd het wat leuk te vertellen dus als het zo over kwam ben ik geslaagd. :mrgreen:
Ik neem het nogal makkelijk op, als je hart het begeeft is het gewoon over. Het is een bijzonder prettige manier om te sterven, werkelijk alsof je slapen gaat.
Ik heb er wat aan overgehouden wat vaak prettig is en een enkele keer wat minder.
Je hebt wel gelijk hoor, over die draak in je reactie, dus niets om sorry voor te zeggen.
Verhaaltjes schrijven doe ik vaker, ben ik aan het leren. Kijk maar op google bij : maarten54.

grt maarten :)
Plaats reactie