Overdreven mediaberichten over klimaat

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Kerncentrale is ook niet gevaarlijk , het zijn de opwerkingsfabrieken. Splijtingsproces is prima te beheersen in een afgesloten systeem. Als niemand aan de veiligheden gaat morrelen als in Rusland is er weinig aan de hand. Of de centrale wordt op een tsunami veilige plek gebouwd. Ook in Harrisburg was het een menselijk falen meen ik, maar dat zou ik op moeten zoeken.

Maar hoe denk je nou dat afval gaan te scheiden in bruikbaar spul en eeuwig afval? Als mensen denken dat dat zonder verspilling gebeurd dan hebben ze dat mis. Dat is precies de plek dat echt gevaar ontstaat. Een deeltje zo groot als een speldeknop verwoest een of meerdere mensenlevens. We kunnen nog geen beker water overschenken zonder te knoeien. Laten we dan ook niet met uranium en plutonium gaan knoeien. Affijn Ingir, we hoeven het niet eens te zijn.

Ik zou alleen adviseren , lees dat boekje van Mommers eens. Goed onderbouwd , makkelijk leesbaar.
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door dormos »

Waarom ben je zo stellig dat je dom bent?
Grapjas.

Lees de quote nog eens goed. Jij bent overal heel erg zeker van, ik niet.

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door benthuis »

Dutch John schreef: 13 aug 2019, 08:58 Maar wat als het besef ooit gaat indalen bij de "wilfully ignorant", die nog steeds heilig geloven in (nog uit te vinden) technische oplossingen, zodat ze zelf niets hoeven te doen?

Groet,
DJ
Indalen vindt ik wel een mooie! Als je ooit een zwangerschap en bevalling hebt meegemaakt... heb je ervaren hoe veel oerkracht hier mee gemoeid gaat en hoe onvermijdelijk het is als het eenmaal is ingedaald is en op gang komt. Het komt en met geweld!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door benthuis »

Pellet, je vraagt naar "de oplossing"... Ik vind dat een lastige! Als je goed aan kunt tonen dat iets niet ok is, ben je dan ook verantwoordelijk voor de oplossing?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Nee, verantwoordelijk niet. Aangeven dat er iets mis is, kennen we ondertussen wel. Dat hoeft dan ook weer niet. Persoonlijk ben ik toch wel op zoek wat nu de beste route is om te volgen. Daar zijn heel simpele antwoorden op te geven, echter de uitvoering daarvan is verdomd lastig. Nogmaals, dat boekje geeft mij wat rust in welke richting ik wil en denk dat er gevolgd moet worden. Andere opties zijn niet reeel of hebben andere problemen.
Dus samenvattend, wat er mis is weet ik zo onderhand wel. Mogelijke oplossingen hoor ik graag. Nog steeds wordt ik regelmatig verrast.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

De oplossingen die ik hier regelmatig lees gaat over ingraven, jezelf beperkingen opleggen op een terrein dat voorziet in hout en kleinschalige landbouw. Dat is niet een oplossingsrichting die grootschalig toegepast kan worden in een dichtbevolkt land als NL (volgens mij iets van 440 mensen per m²), daarvoor ontbreekt eenvoudig de ruimte.

Ik zie niet hoe de bevolking in NL op korte termijn gedecimeerd kan worden, waarschijnlijker zal de bevolkingsomvang juist toenemen met de influx van niet-westerse gelukszoekers die zich ook nog eens bovengemiddeld reproduceren. Misschien dat een gemeen virusje in korte tijd de bevolkingsomvang kan terugbrengen naar zeg 2-3 miljoen... vanaf dat moment is er wel voldoende ruimte voor zelfvoorziening. Maar erg waarschijnlijk is dat niet, de mens is bijzonder goed in staat te overleven.

We zullen dus een manier moeten vinden om met méér mensen de beperkte ruimte te delen. Dat heeft niet alleen gevolgen voor de manier waarop we energie opwekken, met de voorgenomen elektrificatie van onze economie is er behoefte aan zeer veel elektrische stroom die alleen geleverd kan worden met kerncentrales tenzij we door willen blijven modderen met vervuilende kolencentrales en windmolens en zonnepanelen die anders alleen geproduceerd kunnen worden met fossiele energie. Maar ook voor de manier waarop wij ons verplaatsen (voor auto's is geen ruimte meer), ons voedsel produceren en ons huisvesten.

In afwachting van dat gemene virusje zullen we ons dus moeten aanpassen op nog veel meer mensen per vierkante kilometer.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

Dat 'gemene virusje' zou voor een aanzienlijk deel bestaan uit het resetten van de geloofsovertuiging.

Zou op die manier nog helemaal niet zo'n gemeen virusje hoeven te zijn dus.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

Of dit: ??

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~ba50c827/

Vanuit de ruimte zag je de aarde altijd groener worden. Tot 1998. Sinds dat jaar is het bladerdak van de aarde weer dunner aan het worden. De oorzaak: een dalende luchtvochtigheid.


Misschien niet zo zeer een overdreven bericht (kan ik niet over oordelen), maar wel weer eentje die ons angstgevoel moet voeden.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

JantjeV8 schreef: 15 aug 2019, 09:36 https://www.telegraaf.nl/nieuws/2469333 ... -en-muizen

Overdreven of juist niet??
Niet overdreven maar ook niet over klimaat.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

ready to burn schreef: 15 aug 2019, 10:01 Of dit: ??

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~ba50c827/

Vanuit de ruimte zag je de aarde altijd groener worden. Tot 1998. Sinds dat jaar is het bladerdak van de aarde weer dunner aan het worden. De oorzaak: een dalende luchtvochtigheid.


Misschien niet zo zeer een overdreven bericht (kan ik niet over oordelen), maar wel weer eentje die ons angstgevoel moet voeden.
Wie heeft er gelijk??? https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... ds-groener
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Ha ha , door de bomen wordt het bos niet meer gezien.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Paul Joosten »

Volgens dit op het oog goed onderbouwde artikel is de kans dat het probleem NIET door de mens veroorzaakt is kleiner dan 1 op de 3,5 miljoen. Onbegrijpelijk dat er dan nog zo veel mensen dat niet willen geloven of willens en wetens blijven ontkennen.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

Nieuwe poging dan maar:
‘Massaal de straat op anders vallen er straks zes miljard hongerdoden, we're fucked!’
https://www.ad.nl/binnenland/massaal-de ... oogle.com/
De milieuwereld heeft een nieuwe profeet. De Brit Roger Hallam, oprichter van Extinction Rebellion, predikt een gitzwarte toekomst als gevolg van de opwarming van de aarde, tenzij we er nú iets aan doen. ‘Zes miljard mensen zullen omkomen van de honger, als ze elkaar voor die tijd al niet afgeslacht hebben.’


Overdreven?? Denk het wel.
Het zou zomaar kunnen, dat de teller op 5,5 miljard al stopt... :(
Plaats reactie