Overdreven mediaberichten over klimaat

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

2/3 van de Co2 uitstoot van een koe komt door z'n herkauwen, slechts 1/3 uit z'n achterste.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door willem »

Vroeger, zo'n 50 á 60 jaar geleden had je één koe op een bunder,
velen hadden dan zo'n 30 koeien op 30 bunder land waar de koeien van grazen,
het hooi en kuilgras kwam er vanaf. Een maal met kunstmest aan de gang en
met de driewieler kar werd de vaste mest uit gereden. Het hooiland stond
twee kontjes hoog en één en al bloemen pracht. Het wemelde van de kieften
en grutto's en div. zangvogeltjes.
Zo'n 40 jaar terug hadden ze het al over 3 koeien op een bunder, het opjagen
had z'n intrede gedaan.
Laatst las ik ergens dat ze naar de 4 á 5 koeien op een bunder willen.
Iets in mij zegt van: Is er te kort aan vee of zijn er te veel mensen.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door benthuis »

Of te veel experts... (/Adviseurs)
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1489581 ... l-halveren

Is best een uitdaging voor de Wageningse studenten, allemaal halve kippen, varkens en koeien manipuleren.
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

De eerste experimenten zijn al redelijk geslaagd. :D

Afbeelding

Afbeelding
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

:lol: :lol: :lol: Geweldig!
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Hoe zou die laatste smaken? Lijkt wel een konijn, die muizen kan vangen.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

D'r zouden hier een hele rij berichten neer gepleurd kunnen worden, wat een nieuws de afgelopen dagen toch. Een stikstofcrisis, een 2,5x zo snel stijgende zeespiegel, maar ook oesters in de Noordzee die vanwege de goede kwaliteit van het water weer terug van weggeweest zijn. Ik snap er geen r**t meer van.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Niet te druk over maken en je eigen plan trekken. Meer kun je niet doen.
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

In ieder geval maar een bootje kopen. Voor het geval dat.... :fff

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Pietje »

Waar komt dat plaatje vandaan?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

https://www.google.com/search?q=atlas&t ... 66&bih=715

VPRO Tegenlicht heeft er vorige week een uitzending aan gewijd.
Kijktip: https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... nders.html
Ik heb nog even in de Krimpenerwaard gewoond, op de grens van Stolwijk/Berkenwoude. Dat wordt het nu weer, wat meer natuur (moeras). Het wordt er te drassig. :cry:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

ready to burn schreef: 26 sep 2019, 19:22 In ieder geval maar een bootje kopen. Voor het geval dat.... :fff
Ik heb ook al gelezen van bestuurders die Zeeland, Friesland en Groningen willen opofferen aan de zee ten gunste van Holland en Utrecht omdat daar de meeste (rijke) mensen wonen. En dat met droge ogen verkondigen...

Ik vind het wel zielig voor kinderen die al die verschrikkelijke berichten krijgen te verwerken zonder te weten dat het allemaal om een kleine kans gaat, net zoals er een kans is dat we geraakt worden door een meteoriet of de halve wereldbevolking uitgeroeid kan worden door een gemeen virusje. In het geval van Greta Groenkous wordt dat arme wicht door haar ouders niet afgeschermd van dergelijke berichten waardoor ze doodsangsten uitstaat. Maar ook op scholen worden apocalyptische vergezichten voorgespiegeld aan onze jeugd.

Mijn dochter is inmiddels oud genoeg zodat ik haar heb kunnen laten zien dat het allemaal wel meevalt, dat de atmosfeer wel een beetje opwarmt maar dat er geen sprake is van versnelde zeespiegelstijging, toename van orkanen en overstromingen, en dat er ook veel voordelen zijn aan het hogere CO2-gehalte en temperatuur. Gelukkig is ze nogal nuchter en heeft sowieso geen boodschap aan klimaatalarmisme. Ze leest geen MSM-kranten en kijkt al helemaal geen NOS-journaal... dat scheelt al een heleboel uitleg.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door remco d »

Het eerste wat ik me afvroeg vorige week met die Greta was, hoe komt ze in New York? Met de fiets? Als je een ander de maat wil nemen mag je wel eerst zelf het goede voorbeeld geven. Dat zet meteen Rob (easy) jetten en Jesse klaver buitenspel.

Mvg Remco
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

Ze zeilt van het Britse Plymouth naar New York. Een tocht van 2 weken. Het vliegtuig pakken wil de 16-jarige Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg niet, vanwege de CO2-uitstoot. Maar nu blijkt dat haar hele crew op de terugreis wél het vliegtuig pakt.

Thunberg werd bekend omdat ze al sinds de zomervakantie van vorig jaar staakt voor het klimaat, en dus niet naar school gaat. "Ik ga hiermee door. Tot Zweden aan de Parijsdoelen voldoet", zo zei ze over die actie. Andere scholieren volgden daarna haar voorbeeld, ook in Nederland.

LEES OOK
Deze scholieren spijbelen voor een strenger klimaatbeleid
Zeilcrew van 6 vliegt terug
Deze week vertrok Thunberg naar de klimaattop van de Verenigde Naties. Met een zeilboot, want de reis moet klimaatneutraal zijn. Nu melden Duitse media dat dát doel niet de hele reis gehaald zal worden.

Dat doen ze op basis van uitspraken van de meevarende schipper Boris Hermann. Thunberg zeilt naar New York, maar haar zeilcrew van zes man ziet terugzeilen niet zitten. Zij kiezen dan voor het vliegtuig.

Thunberg
Bron: AFP
Thunberg op het dek van haar boot, bij vertrek vanuit Plymouth
'Retourtje had minder kerosine gekost'
Op basis daarvan berekende de Duitse journalist Claus Hecking, werkzaam voor Der Spiegel, dat Thunberg beter in haar eentje een retourtje met het vliegtuig had kunnen boeken. Nu vliegen de schippers terug. Bovendien doen andere crewleden een retourtje Europa-Verenigde Staten met het vliegtuig om de boot op te halen.

"De eerste helft van de reis is klimaatneutraal, maar het tweede deel van de reis niet. Als je bedenkt dat Thunberg zo'n 60 kilo weegt, dan had een retourtje voor haar alleen tot minder emissie geleid. In dat geval hadden de crewleden namelijk niet heen en weer hoeven vliegen."

Compenseren
Schipper Hermann laat weten dat de bemanning de vliegreis zal compenseren door donaties te doen aan groene organisaties. "We zijn ons ervan bewust dat een dergelijke vergoeding ons geweten niet kan en mag zuiveren. Het is geen ideale oplossing, maar het minste wat we kunnen doen", zegt hij tegen Der Spiegel.


Journalist Claus Hecking: 'Als Greta zelf was gaan vliegen, had het minder kerosine gekost'
'Thunberg gaat zelf op containerschip'
Ondanks dat de zeiltocht van Thunberg minder klimaatneutraal is dan die in eerste instantie leek, vindt Spiegel-journalist Hecking het wel een mooi initiatief. "Het laat goed zien hoe ondoenlijk het tegenwoordig is om klimaatneutraal te reizen. Als je ziet dat er over de hele wereld aandacht wordt besteed aan deze reis, dan heeft het zeker symbolische waarde."

Hoe Thunberg zelf terug zal reizen staat nog niet vast. Volgens Hecking gaan de geruchten dat ze op een containerschip mee zal varen.

Bron: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/zei ... r-geweest/
Plaats reactie