Overdreven mediaberichten over klimaat

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

Ik had hem ook gevonden maar jij was eerder! Voor veel mensen is de inhoud blijkbaar schokkend...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

Schokkend, maar niet nieuw.
(Ik begrijp DJ wel.)


Hier de live-opbrengst van Gemini van vandaag. Het grootste windpark van Europa.
Nog niet eens 1% van het opgestelde vermogen.


Afbeelding
http://livemegawatt.com/gemini/


En hier het percentage Zonne-energie (oranje), en windenergie (blauw), van het elektriciteitsverbruik van Nederland, op dit moment.

Afbeelding
https://www.electricitymap.org/zone/NL? ... wind=false


Als je dan nagaat dat er nog 2x zoveel (duurzame)stroom nodig is, als dadelijk iedereen aan de warmtepomp en elektrische vervoer moet... :cry:
Hoe dan?

Maarten
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door benthuis »

Ready To Burn, net als de film, zijn dit soort grafieken schokkend, echter niet wat mensen willen horen.
Dr is al zoveel om je druk over te maken. Corona legt een aantal fundamentele fouten bloot, maar dat een oplossing er radicaal anders zou uit zien is denk ik to-much-to-handle....
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door dormos »

Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

benthuis schreef: 28 apr 2020, 13:48 Corona legt een aantal fundamentele fouten bloot, maar dat een oplossing er radicaal anders zou uit zien is denk ik to-much-to-handle....
Toch liggen er wel wat plannen in Brussel.
Ben benieuwd !
Er komt een herstelfonds, maar hoe gaat dat eruit zien? Medio mei presenteert Commissievoorzitter Von der Leyen een megameerjarenbegroting waarin ze de Europese Green Deal en een coronaherstelfonds combineert. Uit een uitgelekt conceptplan van de Commissie blijkt hoe ze deze miljardendans tot een ‘nieuw normaal’ groen slotakkoord wil breien.

<knip>

Ambtenaren van de Commissie zijn koortsachtig bezig met de miljardenpiramide. Die staat straks op de ruim 4 biljoen (4.000 miljard euro) die de leiders – deels na knallende ruzie – al hebben klaargezet. Hoofddoel van de nieuwe megapot is een kickstart van de economie om de voorspelde recessie te bekorten. Maar niet met de oude vervuilende fossiele motor, waarschuwt Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. De frisse lucht die momenteel (letterlijk) door Brussel en andere hoofdsteden waait, mag niet meer verdwijnen. Het ‘nieuwe normaal’ van premier Mark Rutte moet er een met groene gewoontes worden. En digitaal gedragen.

Hele artikel in de Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... kgo.com%2F

Maarten
Route66
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2020, 01:00

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Route66 »

Ingir schreef: 18 mar 2020, 23:11De huidige crisis wordt echter niet veroorzaakt door een gemeen virus (ik zie dat meer als aanleiding, had ook bijvoorbeeld een langdurige stroomuitval kunnen zijn of extreme regenval) maar door massa-hysterie. En dat is een dichtbevolkt land als NL vragen om problemen.
We zijn een aantal weken verder en hoe is de stand van zaken mbt deze mening?
remco d schreef: 18 mar 2020, 12:33 Het is maar een griepje zeggen sommigen nog steeds. Mijn vriendin mag ze opvangen in het ziekenhuis, er komt nog een zware tijd aan. ....
Hopelijk gaat het met jouw vriendin OK?
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

Inmiddels is de massa-hysterie omgeslagen in woede, veel mensen zijn hun baan kwijtgeraakt, MKB-bedrijven gaan failliet en op de koop toe worden burgers belaagd door overijverige handhavers die met gulle hand boetes van € 390 uitdelen (tot 1 mei al 8000x) met een strafblad als toetje, dus een nóg kleinere kans op een nieuwe baan. De demonstratie in Den Haag afgelopen zondag was slechts een voorproefje van de volkswoede die zich nu opbouwt... dat de woensdag daarop werd aangekondigd dat de Corona-maatregelen stapsgewijs worden afgebouwd zie ik als een te late poging om die woede in te dammen, het kwaad is al geschied: de economie is ernstig beschadigd en herstel zal vele jaren duren.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Ik ben in ieder geval blij dat we verschoond zijn gebleven van colonnes legertrucks om overledenen af te voeren.

Woede? Merk er niets van. Wel een paar mensen die wat onzinnigs staan te roepen. Ach, net zoals Geert Wilders, dat mag in Nederland. Net als Jan Maat zijn zegje mocht doen.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

Woede inderdaad... in NL is dat sowieso al heel wat want we zijn niet zo licht ontvlambaar als bijvoorbeeld Zuid-Europeanen. Maar wanneer je inkomsten worden afgenomen, de huur/hypotheek niet meer betaald kan worden en je elke dag moet sappelen om nog wat te eten als gevolg van discutabele maatregelen dan begrijp ik die woede heel goed. Dat er niet elke avond op het NOS-journaal aandacht aan wordt besteed wil niet zeggen dat die woede er niet is. Ik heb begrepen dat in twee maanden er 1 miljoen werklozen bijgekomen zijn. Denk niet dat die volgend jaar maart weer vrolijk op Mark Rutte gaan stemmen. :fff
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door remco d »

Ingir laat ook eens de berekeningen zien wat er gebeurt zou zijn zonder maatregelen? Ik merk niks van woede, ten minste niet bij mensen die geleerd hebben zelf na te denken. En dat type verwacht ik hier. We zijn alleen tijdelijk even wat luxe kwijtgeraakt, een walhalla voor milieu en klimaat fanaten zou ik zeggen. Ik zou zeggen gooi Schiphol dicht tot er een vaccin is, het gemak waarmee iedereen de wereld rondgaat is de reden van de snelle verspreiding. In het ziekenhuis wordt het nu weer terug rustig, dankzij de maatregelen die genomen zijn.

Ik heb heel veel aan te merken op de regering meestal maar inzake dit virus denk ik dat ze het zeker niet slecht aangepakt hebben. De tijd zal het leren maar achteraf is het mooi wonen. Over een paar jaar weet iedereen hoe het had gemoeten.

Rutte is heel flink gestegen in alle peilingen.

Mvg Remco
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Paul Joosten »

Een miljoen werklozen? Is dat op feiten gebaseerd? Zo ja graag de bron. Het CBS heeft toch echt substantieel andere getallen. Discussies verliezen aan geloofwaardigheid als ze gevoerd worden op grond van onjuiste aannames.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door dormos »

Ingir,

Praat alsjeblieft voor jezelf. Behalve die paar gekkies op TV heb ik nog niemand gehoord die boos is.
Niet in mijn familie, niet in mijn vriendenkring, niet onder mijn collega's en niet in de buurt waar ik woon.
Het overgrote deel van Nederland begrijpt gewoon dat de maatregelen nodig zijn,en houdt zich daar behoorlijk goed aan.
Dat rare groepje in Den Haag heeft onevenredig veel aandacht gekregen waardoor het lijkt of ze met meer zijn.
Heb je gezien wat een bijmekaargeraapt zootje alu hoedje gekkies dat waren? Corona, 5G, Bilderberg, Chemtrails...
En wederom verzandt je in stellingen die je poneert als waarheden, gebruik eens wat vaker "ik denk" of "ik vind".
De boete van 390 Euro vind ik nog aan de lage kant. Voor zulke asociale eikels moet wel een agent op komen draven die daardoor ook risico loopt besmet te raken. Boete mag van mij best hoger, en eventueel 4 weken preventief opsluiten. Hoeven ze even niet op die 1.5 meter te letten:-)
Route66
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2020, 01:00

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Route66 »

In mijn omgeving zijn er ook geen mensen boos, vergelijkbaar als bij @dormos en @remco d .
Hooguit verbaasd en geïrriteerd dat sommigen zich amper of zich niets aantrekken van de sociale regels die we afgesproken hebben en wel zo massaal nog samen optrekken, zelfs een DJ weten in te huren voor een feestje met ca 40 mensen ....in een huis.
https://www.nu.nl/coronavirus/6048762/p ... rnhem.html
Als er maar 1 het virus had... dat zijn zulke situaties toch wel de nieuwe uitbraakpunten.
Dit is maar 1 voorbeeld, er zullen er vast meer zijn geweest, al dan niet opgemerkt door de politie.
Dat werkt super contra productief om het virus weg te krijgen.
Pas je tijdelijk aan, geef de ruimte aan wie wel wat moet doen en verzin wat wat je zelf zou kunnen doen wat geen probleem is.

Het is nu de vraag of een groter aantal mensen nu mogelijk denkt dat de gedeeltelijke vrijgave ... een volledige vrijgave is.. mss hebben ze het niet goed begrepen of ... veel erger ... de middelvinger gaat omhoog, iets dat je in Italië op de TV zag toen de gedeeltelijke inperkingen kwamen en mensen ook weg gingen uit het Noorden, maar helaas voor hen... kort er na ging de rest ook op slot...

Een punt van onderzoek zou zeker nog gedaan moeten worden, maar daar hebben we nu direct totaal niks aan. Wel lering voor de toekomst.
Ik hoorde deze week op de radio dat in bepaalde kringen er heel ruim voor de carnaval er al gesproken is over toen al preventieve maatregelen in te stellen. Sommige deskundigen hebben (kort daarna) al op TV toen al gezegd: Het virus komt 100% zeker bij ons.. alleen we weten nog niet wanneer....
Waarschijnlijk was het afgelasten van de hele carnaval een hele moedige en juiste beslissing geweest.
Waarom is deze preventieve maatregel niet genomen?... erg zuur voor de carnavalvierders, maar wat er nu gebeurd is . is nog veel zuurder...
We waren waarschijnlijk dan nu allang weer aan het werk geweest en het aantal zieken en slachtoffers heel veel lager geweest.
Dat is iets voor de toekomst om van te leren.

PS: Deze week was er in een actualiteit programma het niet afsluiten van ene 1200 mensen grote apres-ski locatie, terwijl een van de personeelsleden aantoonbaar corona had... het onderwerp. Het was daar imho duidelijk: De streek drijft op die paar weken wintersport... men heeft het laten gebeuren om niet in te grijpen....
Alles is een keuze... maar de juiste?

En dit is geen achterafje... want er zijn buurlanden van China die het SARS virus ooit om de oren gehad hebben en daar in januari al op ingespeeld hebben en nu zeer beperkte schade hebben.
Waarom is er in het Westen met die kennis zo weinig gedaan... behalve er wat over te kletsen....? Er was in al die jaren iets uitgerold wat past bij onze normen/waarden, de stijlen van leiding verschillen nogal daar van hier.
Maar nu is er hier amper of niets preventief gedaan en dat zou dus boven tafel moeten komen waarom dat zo gelopen is.
Kwestie van geld/de angst voor de economische gevolgen soms? Ze hadden het transparant moeten doen.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door remco d »

De wereld is door al het gereis vooral met het vliegtuig nu één kleine ruimte. Carnaval of apres ski de schuld geven is klein bier in vergelijk met hoeveel mensen die maanden nog uit Italië teruggevlogen kwamen. Zo lang we veel reizen verspreid alles zich snel.

Mvg Remco
Route66
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2020, 01:00

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Route66 »

Tuurlijk is het plaatje veel groter dan ik schetste, heb dan ook geen poging gedaan om de rest v/d wereld bewegingen erbij te halen.
Maar ze zijn uiteraard wel een belangrijk kenmerk van deze tijd.
Maar als het carnaval er niet geweest was.. dan was de impact van de oa Italiergangers die als besmet waren wel een heel stuk minder geweest.
En bij die preventieve stap hebben de buren van China al in januari preventief lichaamstemperaturen gemeten, dat valt dus ook onder het hoofdstuk preventie waar dus ik overschreef, zich niet beperkend tot alleen carnaval e.d.

En met die preventie is vrijwel niks gedaan, dat is toch de kern van mijn verhaal.
Plaats reactie