Overdreven mediaberichten over klimaat

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

pelletpower schreef: 13 aug 2019, 09:31 Nou, ik denk dat er maar beter volop gezocht kan worden naar technische oplossingen aangezien de meerderheid niet een stapje terug wil doen.

Ingir en readytoburn komen met mopperartikelen zonder een voorstel. Daar is natturlijk nul actie op te ondernemen en niemand mee geholpen.
Een iedere mag van mij zijn eigen draai geven aan "Duurzaam & Hernieuwbaar".
Ik heb het opgegeven om iemand proberen te overtuigen/helpen. Ik heb de oplossing niet.

Ik dacht die 15 jaar geleden wel te hebben, en ben toen "duurzaam installateur gaan spelen".
Plaatsen van pelletketels/kachels, zonneboilers enzo.
Totdat ik een paar maanden depressief thuis kwam te zitten, nadat het besef indaalde dat technologische oplossingen ons niet gaan helpen.

Nu bekijk ik het maar van de positieve kant, dat dit misschien wel het mooiste tijdperk voor de mens is, omdat fossiel het leven van de mens, ons een verdomd makkelijk en rijk leven verschaft.

Zeg maar: zolang de voorraad strekt. :D
Laatst gewijzigd door ready to burn op 13 aug 2019, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Klopt. En wat als de voorraad op is? Of als co2 in de lucht zo n concentratie wordt dat we hier in het westen als in de Sahara leven? Wat is dan nog haalbaar? En is daar een meerderheid voor te vinden of wordt het een regelrechte ramkoers?
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

pelletpower schreef: 12 aug 2019, 16:08 En jij stelt voor?
Mijn voorstel is om te investeren in nieuwe generatie kerncentrales waarover we binnen 10-15 jaar kunnen beschikken. Tot die tijd sluiten we stapsgewijs over van kolen op gas. Die tijd kunnen we ook prima gebruiken om onze woningen (beter) te isoleren.

Steden zouden stukje bij beetje autovrij moeten worden zodat ruim baan gegeven kan worden aan fietsers en voetgangers. Dus ook geen E-auto's die de stad vervuilen met ruimtebeslag en fijnstof. De uitrol van het netwerk van fietssnelwegen zal het gebruik van E-fietsen stimuleren, zoals je weet rij ik al enkele jaren op een speed pedelec ter vervanging van onze 2e auto. Ook mijn partner is naar het werk gaan fietsen zodat de 1e auto veel minder gebruikt wordt.

Klimaat behoeft geen prioriteit (want niet beheersbaar), milieu is veel belangrijker en CO2-reductie kan dan als collateral damage worden beschouwd, mooi meegenomen.

Voor mij geen klimaat hel en verdoemenis maar gewoon gezond verstand, doen wat zinvol/betaalbaar is met meetbaar resultaat.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door dormos »

Reality.jpg
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Dutch John »

Nu we toch gaan quoten, dan heb ik nog een paar passende:

“Twee zaken zijn oneindig: het universum en menselijke stommiteit; en ik ben niet zeker van het universum.” -Albert Einstein-

“Een doel zonder plan is slechts een droom.” -Anoniem-

“De kracht van objectieve observatie wordt over het algemeen cynisme genoemd door degenen die het niet begrijpen.” -George Bernard Shaw-

“Ik heb nooit iemand de hel gegeven. Ik vertelde alleen de waarheid en men dacht dat het de hel was” -Harry S.Truman-

“De pessimist klaagt over de wind; de optimist verwacht dat hij draait; de realist stelt de zeilen bij.” -William Arthur Ward-


Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Zeilen bijstellen is inderdaad nodig. Zonder twijfel vaar jij de juiste koers DJ. Het wordt alleen verdomd weinig gevolgd.

De koers van Ingir zie ik in ieder geval niet zitten.

De koers van Jelmer Mommers zie ik wel zitten. Beetje naief en er hapert zeker nog wat aan. Ik kreeg er wel goede zin van.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Paul Joosten »

Als iedereen nou eens gewoon op eigen houtje doet wat hij kan om zijn gebruik van grondstoffen en energie te beperken. Daar kan geen weldenkend mens bezwaar tegen maken en samen zouden we dan al een flink deel van het probleem oplossen. Nee, liever steekt men de kop in het zand met het idee dat zijn eigen druppeltje de gloeiende plaat niet zal afkoelen. Laat dat nou net afhankelijk zijn van het aantal druppeltjes? Zie ook mijn onderschrift.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

dormos schreef: 13 aug 2019, 13:09Reality.jpg
Waarom ben je zo stellig dat je dom bent?
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

pelletpower schreef: 13 aug 2019, 14:45 De koers van Ingir zie ik in ieder geval niet zitten.
Gelukkig hoef je mijn koers niet te varen. Ik ben er overigens zeer tevreden mee, voor zover ik daar uiteraard invloed op kan hebben. Mijn koers is overigens nooit ingezet voor een beter milieu of klimaat (alsof dat laatste mogelijk is), de keuzes die ik heb gemaakt zijn steeds genomen vanuit comfort en gezondheid. Dat ik daardoor nog een fractie aan benzine en aardgas nodig heb is hooguit mooi meegenomen voor milieu/klimaat.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Klopt. Resultaat is niets mis mee.

Kernenergie kan ik me alleen niet in vinden.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

pelletpower schreef: 13 aug 2019, 17:33 Klopt. Resultaat is niets mis mee.

Kernenergie kan ik me alleen niet in vinden.
Daar is weinig reden voor en zeker wanneer je heel erg graag CO2-uitstoot wilt reduceren. Met windmolens en zonnepanelen (geproduceerd met fossiele brandstoffen) gaan we het in ieder geval niet redden. Steenkool en biomassa (houtstook) zijn zeer milieuvervuilend, gas is de schoonste optie maar eindig op lange termijn. Niet dat kernenergie in de huidige vorm ideaal is maar daar valt nog wel terrein te winnen. Dat in tegenstelling tot zon- en windenergie die vreselijk falen onder EROEI, energiedichtheid en leveringsbetrouwbaarheid.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Kan me er toch niet in vinden. Harrisburg was voor mijn tijd. Sellafield ,Chernobyl en Fukushima niet. Voor mij een no go voorlopig. Maar ik begrijp de lobby en het mogelijke succes ervan wel.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

Harrisburg heb ik nog meegemaakt, de angst voor kernenergie werd er toen al flink ingeramd maar achteraf blijken er nauwelijks gevolgen te zijn voor mens/milieu. Ook alle andere latere "rampen", waarvan Tjernobyl echt een grootschalige ramp was, blijken nauwelijks tot slachtoffers geleid te hebben. Vergelijk dat eens met de vele honderden mijnwerkers die jaarlijks sterven in steenkolenmijnen of sterven aan longziektes.

De angst voor kernenergie is begrijpelijk omdat het een onzichtbaar gevaar is, niet rationeel maar dat zijn we wel gewend zoals ook met de overdreven angst voor klimaatverandering.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Ga dat de kinderen en ouders in Sellafield vertellen.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

Sellafield is geen kerncentrale maar een opwerkingsfabriek. Ook daar na de "ramp" geen honderden doden zoals gebruikelijk bij de winning van steenkool.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie