Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Ik hoef me niet zo druk te maken, de woningbouw heeft geen poot om op te staan, als ze doorzetten heb ik gelijk ook de gelegenheid
om de buurproblemen aan te kaarten en de plaatsing van de zendmast terwijl ze een rechtszaak hebben verloren met de gsm mast toen, wegens
dat ik ziekehuis achter me had staan en nog, de verplaatsing heeft wel verbetering gebracht maar ik ben er nog steeds erg bang van omdat ik
toen heel erg ziek was wegens slaap tekort, ik bleek geen melatonine aan te maken, door de microgolven welke mijn lichaam als licht ziet,
gewoon bellen gaat wel redelijk, maar daar zit je dan ook niet 24 uur per dag in.

Wat betreft de schoorsteen, die voldoet, er is kolen op gestookt vroeger, vertinnen van de wanden was duurder dan een flex, die flex zit er nu dus in
met keur certificaat fabrikant, ik kan er wel een veger naar laten kijken ik veeg namelijk altijd zelf omdat een schoorsteen brand vrijwel onmogelijk is, vliegas dat is wel het resultaat, dat kan fijnstof geven..

In huur kontrakt staat nergens iets over houtkachels, ook niet het verplicht aanvragen daarvan, kleine veranderingen binnen in de woning mogen zolang de herstel kosten laag zijn, dat is het geval, dat gat boven in plafond opnieuw metselen en stucken kost 50 euro.

IN de brief staat open vuur, nu weet ik ook waarom dat er in staat, mijn naverbrander als die begint wordt het vuur knap fel, dat verlicht de gehele kamer omdat ik een raam in kachel heb van 57 x 22 cm. dat is best groot, maar dat is geen open vuur.

Kan ik een rocket mass heater ouwe stijl aanmerken als een kachel met open vuur? ik denk eigenlijk van wel, maar met een aparte luchttoevoer en een kap over de voorraad kamer is het dus weer niet open vuur.

Wat zal de rechter denken over het feit dat ik er alles aan doe om niet te stinken, en dat ik zeer succesvol ben tot nu toe, door het erg hoge rendement is er wel een dak ventilator nodig, de kachel slaat teveel rook terug tijdens aansteken en vullen, daarmee is dat over en is de verbranding zelfs nog beter. met een rocket mass heater zal ik dat wel moeten denk ik, maar woningbouw heeft zo,n kachel wel verboden, op deze manier kan ik niet zorgen voor een zo schoon als mogelijk verbranding en belemmerd dat mijn onderzoekjes naar schone stook zoals al die helden op deze site met Peter van den Berg voorop, tenslotte willen we allemaal schoon leven, en dak kan met goede technieken, ik had al aans plan om pic programma te schrijven die met sensors alles automatisch maximaal schoon kan laten werken, ook in een batch of normale rocket mass heater. Idee van een electrostatische fijnstof vanger is ook een mooi idee, dit werkt als zo,n ding in een cafe vroeger, die rook verdrijvers deden alleen maar fijne deeltjes aantrekken waar die rook uit bestond, sigaretten rook in een cafe dat was vroeger knap ongezond, blij met deze wetgeving dat dit niet meer mag, ik sta er ook achter om houtstook aan te pakken zodanig dat deze schoon word, en dat kan, maar als ze ons deze onderzoeken en bouw van deze kachels verbieden dan is dat wel een teleurstelling en erg slecht voor aanpak hout stank, open haarden, gelijk verbieden dat is en moet ook gebeuren, dan versnelt oude kachels die geen naverbrandings systeem hebben afbouwen, en versnelt.

Na navraag zit de woningbouw dus wel fout, geen closule in de contrakt, staat niks in over houtkachels, en het feit dat de geneentelijke bouw en woning toezicht maar ook millieu verantwoordelijk is voor de klachten en niet de woningbouw, Daarnaast moet er een meting worden verricht zogenaamde verdunnings meting die de gemeente dan moet uitvoeren, dan pas kan het in beeld worden gebracht welke houtkachels nu stinken.

Dat zou dan pas kunnen gebeuren als de winter weer komt, omdat nu weinig houtkachels aan zijn, behalve gisterenavond dan een open haard van een boerderij, en daar was alles mistig van de rook, uit die hoek komt ook de meeste vervuiling omdat dit zuidwestelijk/westelijk ligt, staan meerdere grote dure kasten van huizen. Daar stinkt het altijd wel behoorlijk als ik daar langsloop met de dagelijkse wandeltocht, bij mij zelf en op zolder heb ik nooit last gehad van mijn houtkachel, ik stook heel sociaal en heel nauwkeurig bij aanmaken.

Foto,s bij aanmaken, dit waren dus de eerste minuten, geen rook. En zo doe ik dat altijd. Wel een roepende buurvrouw omdat ik wat plankjes hakte,
maar verstond het niet.. Dus tijd voor een rechter, ik sta sterk. Gezien de vele kachels hier ook in woningbouw huizen en het feit dat casade mijn kanaal ook al eens had gerepareerd zonder over de houtkachel te zeuren, ja tijdens de renovatie zaten werkers lekker bij die kachel, bakje koffie en genieten van dat blauwgele vuur als ie naverbrandde. incl de wijkopzichter, zei er nooi iets van. En nooit gezeur van die buurvrouw, dat is pas later gekomen, maar was al wel bezig met smaad en laster, dat is opgelost door rechter toen met schade vergoeding, hielp helaas niet echt dus.

Ik kijk dus uit naar deze zaak en ga dinsdag nar wetwinkel voor verder advies.

vrg kees
Bijlagen
IMG_20180412_152536.jpg
IMG_20180413_202432.jpg
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Schandalig dat zoveel actieve mensen die schone verbranding promoten me gewoon negeren, dat er niemand even reageert met tips of zo.

Mijn buur heeft me weer gevonden op twitter en is weer bezig me verkeerd neer te zetten, ondanks haar veroordeling gaat ze door, ik heb gereageerd maar helaas zal dan weer interventie team gemeente binnenvallen, maar dit ga in voor eens en altijd oplossen.

We zijn hoer goped bezig ik denk als iedereen rocket batch of rocket ouwe stijl zou stoken we voor 95 procent minder last zullen hebben, techniek is onze vriend hier.

Mij negeren als het beetje spannend wordt, is laf.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door kockie »

Wat verwacht je van ons? Dat we met spandoeken voor je huis komen staan.

Als jij je zaakjes op orde hebt, heb je niets te vrezen. Als je ze niet op orde heb, maak ze dan op orde zodat je niets te vrezen hebt. De batch-rocket laat zich zien als een bijzonder goede kachel. Op dit forum staan meerdere metingen ter beschikking. Gebruik deze om de autoriteiten te overtuigen.

Succes.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door JantjeV8 »

keesijp60 schreef: 15 apr 2018, 23:53 Mij negeren als het beetje spannend wordt, is laf.
Desondanks gaan wij netter met u om dan u met ons...
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door jwardenier »

Kees , je hebt al veel reacties ontvangen , het zelfde schrijven als anderen lijkt mij niet zinvol en zo zullen er meer denken .
Veder wil ik je mee geven dat team handhaving het geschil ook administratief afhandelt en als hun punt voor punt kunnen wegstrepen ,schoon erf ,geen afval in de tuin ,schoon huis ,enz. je kan de punten gewoon aflopen die je zelf benoemd hebt ,al kijk je er zelf anders tegen aan ,als je ze deze punten geeft krijg je hier zelf ook rust over .
Dan het gezeur op twiter en andere rodel sites , kap ze af hef je accounts op, dit geeft je zoveel rust en je houd veel tijd over .
Dan de test van de kachel in de tuin , P Berg heeft het ding uitvoerig getest waarom zou jij je buren en de gemeente tergen om dit nogmaals te doen .
Als straks alles weer rustig is kun je overwegen er een in huis te bouwen ,,als hij verwijder baar moet zijn, bouw je met kalkzand en leem .
Dat je een inloop spreekuur bezoekt om het bouwbesluit en jou kachel te bespreken daar doe je goed aan , voor de rest laat ze toch praten ,stoor je er niet aan , geniet van het weer ,rokjesdag komt er aan .
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

jwardenier schreef: 16 apr 2018, 10:27 Kees , je hebt al veel reacties ontvangen , het zelfde schrijven als anderen lijkt mij niet zinvol en zo zullen er meer denken .
Veder wil ik je mee geven dat team handhaving het geschil ook administratief afhandelt en als hun punt voor punt kunnen wegstrepen ,schoon erf ,geen afval in de tuin ,schoon huis ,enz. je kan de punten gewoon aflopen die je zelf benoemd hebt ,al kijk je er zelf anders tegen aan ,als je ze deze punten geeft krijg je hier zelf ook rust over .
Dan het gezeur op twiter en andere rodel sites , kap ze af hef je accounts op, dit geeft je zoveel rust en je houd veel tijd over .
Dan de test van de kachel in de tuin , P Berg heeft het ding uitvoerig getest waarom zou jij je buren en de gemeente tergen om dit nogmaals te doen .
Als straks alles weer rustig is kun je overwegen er een in huis te bouwen ,,als hij verwijder baar moet zijn, bouw je met kalkzand en leem .
Dat je een inloop spreekuur bezoekt om het bouwbesluit en jou kachel te bespreken daar doe je goed aan , voor de rest laat ze toch praten ,stoor je er niet aan , geniet van het weer ,rokjesdag komt er aan .
Wel ik was de groentetuin aan het opstarten, dan moet ik kontinu naar haar geroep luisteren en haha geluiden, de hond langs de schutting laten rennen en opstoken zodat ie kontinu blaft, dit zal nooit stoppen. Ik heb hun trouwens altijd al genegeerd, twitter account is voor iets anders, ik ben actief op bepaalde gebieden, politiek ook, daar is de buur geen deel van, maar heb er wel eens last van, blokkeren kan maar dan heeft ze zo weer ander account, en ze is al veroordeeld juist voor al de gedoe op internet, om mij in kwaad daglicht te stellen, ik ben al eens aangereden door een busje die doorreed, en mij niet zien is onmogelijk want ik kwam van voren richting bus, hij sneed me duidelijk de heg in, met doorns en dus gewond. Dat is nu allemaal een tijdje geleden en het is allemaal minder geworden, mensen weten imiddels wel dat ik geen pedo ben, al staan hier nu al 3 huizen leeg, en dat daarom woningbouw denk itk dat dit door mij komt, maar als je als pedo op internet wordt gezet, en pyromaan, en de woningbouw houdt die buur hand boven hoofd dan hebben ze dus nu een probleem dan, dit kost geld.

Ik heb geen echte stress, ik manage dat prima en ga dan maar weer dagje bossen, hier is het mooi bij efteling, lekker op de ligfiets, en straks misschien trike, met electro motor en electronica ervoor is al gesimuleerd en oke , nu wachten op oprolbare zonnecellen, kan ik gewoon eens maandje weg of zo, onderweg opladen met mijn gesimuleerd systeem. Ik geniet van de hobbie, ik moet wel, stress is geen optie, ik heb het wel maar zoals gezegt ik manage het prima.

O ja, de gemeente had geen moeite met de test, de boa ter plaatse zegt als ik geen open vuur maak en geen flinke rook, ik dat mag, en hij was best wel te spreken over wat mij bezig hield ivm houtkachel overlast en de drive om dat technisch op te lossen, hij zei nog dat de buur juist blij moet zijn dat je zorgt voor geen stank, gisteren nog even de kachel aangemaakt, zelfs bij opwarmen zag ik geen rook, en ik rook voor en achter het huis ook niets, en zo doe ik dat dus altijd, zorgen voor sociaal gedrag met stoken. Maar het is gewoon een buur die me niet moet alle ellende met hun en de woningbouw is gewoon alleen om die reden, ik heb behalve dan deze mevrouw laten veroordelen, waarbij ik eerst een klacht tegen de politie moest indienen want ze wilden niet aangifte opnemen is dan toch 500 euro overgemaakt op mijn rekening, en nu weer is ze bezig op internet, heb het inmiddels geplakt, en dat gaat mee naar de rechter, ik heb slachtofferhulp ook weer ingelicht, en die schrijven nu een brief naar de straf rechter.

Eens goed gaan aanpakken, daarnaast, de buurt zitten veel houtkachels, we klagen niet tegen elkaar om in ieder geval geen problemen te krijgen, maar wel afgesproken al 2 jaar terug dat we goed stoken, ik heb dus een aantal toen dat voorgedaan, en dat scheelde enorm, in die tijd was de buur trouwens ook nooit aan het klagen daarover, nu ineens sinds 8 maanden wel.

Mijn keuken zou etensresten bevatten op aanrecht en vloer, en de foto laat zien hoe de keuken er uit zag, daar is niets mis mee, ja ik was ook niet elke dag af, maar altijd wel de dag er op als ik weer eten moet maken. Dit huis is nog steeds ongeschilderd, deze woningbouw heeft me hier in gezet zonder ook maar een kwastje op deuren en kozijnen, gewoon nieuwe deuren zo uit de winkel in grondverf, maar misschien mag dit wel zo.

Oke net even wat gekletst met de andere buurvrouw, ze verklaart nog nooit sctank te hebben gehad van mijn kachel, en ze vind het ook niet nodig dat ie weg moet, deze buur kan ik wel goed mee overweg trouwens, ik denk dat ik eens een buurtonderzoekje pleeg waarbij mensen kunnen tekenen voor ja wel stank of nee geen stank, dat kan ik dan meenemen.

Jullie zeggen wel dat ik het maar moet negeren, dat doe ik ook hoor, want een ander bewoner had al lang zijn mouwen opgestroopt, echter ik ben nogal goed opgeleid in de kunst van het klappen geven dat ik dat maar niet doe, ik heb overtuiging ook dat zwijgen de duivel smoort. (moeders gezegde) maar reageer natuurlijk wel op woningbouw dreigenementen wegens de kachel..

vrg kees
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door pelletpower »

Dit gaat over een ordinaire burenruzie en heeft geen (honde)drol te maken een kachel.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

pelletpower schreef: 16 apr 2018, 16:04 Dit gaat over een ordinaire burenruzie en heeft geen (honde)drol te maken een kachel.
Er is helemaal geen ruzie, nog nooit geweest, ze doet alleen dwarsbomen en mij over internet als pedo uitmaken, waarvoor ze is veroordeeld, en ja je hebt gelijk het is helemaal niet om de kachel te doen, want die staat er al 7 jaar. Feit dat woningbouw mij ook vervelend behandeld riekt naar vrientjes politiek, meer last van hun dan buur, maar die belt hun wel steeds. Maar morgen naar rechtswinkel. Daarna naar de gemeente om te praten met bouw en woning toezicht en milieu handhavers daar. de wijkconsulent van woningbouw wil naar rechter om hem te vragen om toestemming om mijn woning te betreden om op mijn kosten de kachel te verwijderen, dus komen ze voor de zoveelste keer binnenvallen met politie terwijl mijn naam al flink is beschadigt door al die politie aan de deur van de laatse jaar, dat is mij meer een reden om dus goed alles voor te bereiden om de zaak eens voor altijd op te lossen, en ik sta sterk.

Ik heb net gesproken met de andere buur waar ik totaal geen last van heb, fijne mensen, en hebben verklaart dat ze nog nooit last hebben gehad van de stank van mijn kachel, ze hebben hem nog nooit geroken, de andere buren trouwens ook niet, ik verzamel handtekeningen.

Ik vond trouwens toevallig dit filmpje, een Jotul kachel die binnen een nogal hoge fijnstof veroorzaakt, kan niet zo goed omdat de kachels werken op vacuum principe. als deze vervuiling echt zo is dan klopt er iets niet.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 54yeBPPMA0

bij mij komt er sowieso een ventilator als er een rocket komt, zo kan aansteken een stuk beter een aanrader. Ik bouw zelf zo,n ventilator, van roestvast staal.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door jwardenier »

Kees , je hebt nogal wat gepost ,als ik de aantijgingen tegen jou lees dan denk ik dat je hulp nodig bent ,maar elke reactie die er op gegeven wordt ontkracht jij , wat bij mij dan nogal wat verbazing brengt, je vind ons laf wanneer we niet reageren ,reageren we dan hebben we het helemaal mis .
Wat bij mij dan weer de vraag oproept zijn die briefen dan wel aan jou gericht ,als jij je zaakjes goed voor elkaar hebt en je een sociaal bewogen persoon bent ,dan is het erg vreemd dat men jou op de korrel heeft .
Je buurt afgaan met wie voor of tegen is lijkt mij een slecht plan ,men zal zich niet willen mengen in de vete met jou buur .
Ik zou op hun afstappen en vragen hoe we het geschil oplossen .
Het geschil met jou verhuurder zal op basis van het bouw besluit gaan , vriendelijke woorden van een boa of een deskundige helpen jou niet ,je bent bewijs op papier nodig .
Ik zie niet wat we veder nog voor jou kunnen doen ,een aai over je bol heb je in deze ook niets aan ,en komt bij mij ook de vraag die Kokkie je stelde .
Veder zou je de woningbouw kunnen voorstellen of je naar een wijk kunt verhuizen waar je wel op de plek bent , waar je kunt stoken en knutselen .
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Ik ontkracht niks, het probleem zit niet bij mij, vandaag ga ik naar de rechtswinkel, er is een persoon die dit veroorzaakt en dat is de buur, ik heb al vele malen politie op mijn dak gehad, en dat is niet goed voor goede naam.

Al de recties geven mij het gevoel dat ze hier denken van eigen schuld dikke bult, maar ik ben helemaal niet schuldig, ik heb nog nooit in mijn levens ruzies gehad, en nu ook niet eigenlijk, die buur bl;ijft gewoon klagen en elke keer heb ik bezoek, of politie of woningbouw die dreigt of interentie team en ook een delegatie van de gemeente met poltiie boa,s millieu.

Ik zeg steeds dat ik die mensen met rust laat, maar gisteren bij het inrichten van de groentetuin elke keer naar je roepen, uitlachen, rare dingen zeggen, en dat dit al zo lang duurt als ik hier woon, wil ik jou wel eens horen als je datzelfde zou meemaken, en dan nopg de zendmast plaatsen terwijl deze woningbouw rechtszaak verloor toendertijd wegens de gsm mast waar ik niet tegen kon, en nu weer klachten klreeg van een 4 watt wifi mast op dak vlak voor mijn slaap plek, buur wist precies waar ie hem moest zetten.

Ik ga vanmiddag ook naar bouw en woning toezicht en milleu van de gemeente, want de woningbouw kan niet zomaar kachel er uit halen, en dat staat ook helemaal niet in huurkontrakt dat een houtkachel niet mag, er zijn nog een 20 tal andere kachels in dezeflde woningen, al jaren, mensen klagen hier niet over elkaar over houtlucht en ik zorg altijd al voor geen stank, ik stook sociaal en goed.

vrg
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door kockie »

Als er werkelijk een wifi zendmast van 4 Watt staat heb je reden om aangifte te doen, of in ieder geval om Agentschap Telecom te bellen. Dat is namelijk niet toegestaan.

Maximaal uitzendvermogen op 2.4 GHz is 100mW = 20 dBm EIRP. Dit geldt voor Wi-Fi indoor en outdoor.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz indoor is 600mw = 27 dBm EIRP.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz outdoor is 1000mw = 30 dBm EIRP.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door dormos »

Kan hier geen slotje op? Het heeft al een tijdje weinig tot niets met ecologie te maken...

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door kockie »

Dat kan wel, maar ik wil graag eerst dat eea uitgepraat is. Voor de rest ben ik het met je eens Hans.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

kockie schreef: 17 apr 2018, 13:07 Als er werkelijk een wifi zendmast van 4 Watt staat heb je reden om aangifte te doen, of in ieder geval om Agentschap Telecom te bellen. Dat is namelijk niet toegestaan.

Maximaal uitzendvermogen op 2.4 GHz is 100mW = 20 dBm EIRP. Dit geldt voor Wi-Fi indoor en outdoor.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz indoor is 600mw = 27 dBm EIRP.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz outdoor is 1000mw = 30 dBm EIRP.
Hoy kockie


De mast mag wel, telekom is hier wezen meten namelijk, en ben ik ook bevriend geworden met een van hen omdat deze man ook met buizenversterkers hobbyed en class D, de zender in deze mast is namelijk zelfregelend, dan mag dat gewoon. Maar of het op een gewoon huis mag en vlak boven een kinder slaapplaats andere buur weet hij niet precies dat moet ik nog van hem horen.

Het feit dat dit niets te maken heeft met ecologie is maar half waar, in Nederland is de discussie over hout kachels opgelaait. on twitter had ik er wat gesprekken mee, maar deze mensen blijven erbij dat het zeer gevaarlijk is, en dat verbranden in co2 en waterdamp alleen niet mogelijk is, ik denk dat technoologie zoals we het kennen niet geheel voldoet maar ik vind forums als deze wel heel belangrijk voor de ontwikkeling van de energie sector, speciaal verwarming, koken, etc, de zelfredzaamheid hier in vind ik prima dat deze opkomt, en ook groente tuinen, ik heb de mijne al bijna ingericht dus straks verse groente.

Slotje mag hier wel op, of de stukken met foto,s verwijderen, kan ik de belangrijke dingen blijven aanhalen zonder probleem hier, dat wordt opgelost, stat sterk zelfs., of misschien beter het geheel verwijderen, denk dat de zaak wel duidelijk is, gisteren bij juridisch loket geweest, met alle papieren, ik sta sterk, en kan dus een advokaat zoeken, en of rechtswinkel, deze is leuker, mensen in opleiding kunnen zich dat storten op probleem, die jongens en meisjes zijn altijd zo trots als ze winnen.

ook interessant als ik nog niet had geplaatst.

https://pala.be/sites/default/files/bij ... vs%2003.pd

Energie transition is een lange adem, echter kosten zijn een issue omdat geavanceerde verbrandings systemen duur zijn, ik kan pic programmeren met sensors kan dat mooi zijn echter heb geen kennis van hoe dat programma dan het beste kan worden geschreven.

vrg
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Beste allemaal

Heb dan toch de advokatenbrief ontvangen, bezwaar is dat ik een zelfgebouwde kachel heb die een open verbrandings toestel
is, en dat mag niet omdat deze overal verwijderd moeten worden. Ik heb een gesloten kachel, een gewone dus met naverbranding, maar open
schijnt te betekenen dat dit alle kachels zijn die hun lucht uit huis halen, en niet via een pijp van buiten.

Echter hun huiswerk niet goed gedaan, dit geldt namelijk niet voor houtkachels, de meeste verkochte zijn open verbrandings
toestellen, ze verwijzen naar bouwbesluit wat staat in "Handreiking Vervanging open-verbrandingstoestellen" maar dat gaat alleen
over gas apparaten welke wel erg gevaarlijk zijn als ze niet deugen.

Ik heb gewoon boven ramen open staan, en een beneden, ik kan al niet tegen de benauwde lucht als ik niet stook zoals nu met het
warme weer.

Casade is van mening dat er gevaar is voor brand en co2, en vallen ook over roet, de muren zijn na 8 jaar natuurlijk wat verkleurt, en de aanslag
is niet van de kachel maar de kaarsen, en de zibro die ook wel eens aan is, die is wel een echt open kachel, maar ruik hem nooit, behalve dan
met aansteken en uit doen.

Als ze mijn kachel willen verwijderen op basis van deze regels dan zullen ze toch ook al die andere kachels van de buren weg moeten halen, dus ook
van degene waarvoor ze zelfs een schoorsteen door de dakpannen heen hebben aangelegt, maar ja, vriendjespolitiek is hier niets vreemd.

Raar ook dat als ik een batch rocket aanleg ze dat zeer zeker niet willen, bang voor stank en veel fijnstof, dit fijnstof wordt ook genoemd voor mijn
kachel, maar er zijn nogt niet echte regels, en dat die er komen is de vraag, er is een hele economie rondom houtkachels, veel werkgelegenheid zoals vegers, schoorsteen bouwers, kachel verkopers, reparateurs etc. Ik ben wel voor schoon stoken en vooral zoals hier gebeurd onderzoek en testen naar zo schoon en zuinig mogelijke verbranding, om deze reden is dit forum van onschatbare waarde.

Degene die denken dat dit niet op dit forum hoort heeft het mis, het is actueler dan ooit, dus laten we onze kennis bundelen en er wat van maken, om te kunnen zeggen, co2 neutraal, ik ga kijken of fijnstof afvangen met een sterk statisch filter werkt, voor batch and rocket standaard zou dit prima moeten werken, ik ga wel een ventilator gebruiken, zodat het zeker veilig is met de trek.

fijn pinksteren.
Bijlagen
8.jpg
Plaats reactie