Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door JantjeV8 »

keesijp60 schreef: 19 mei 2018, 18:28 Echter hun huiswerk niet goed gedaan, dit geldt namelijk niet voor houtkachels, de meeste verkochte zijn open verbrandings
toestellen, ze verwijzen naar bouwbesluit wat staat in "Handreiking Vervanging open-verbrandingstoestellen" maar dat gaat alleen
over gas apparaten welke wel erg gevaarlijk zijn als ze niet deugen.
Volgens mij ga je hier hartstikke nat. Het Bouwbesluit maakt geen onderscheidt tussen gas-, olie-, kolen- noch houtgestookte toestellen. Hier maak jij er je eigen beleving van.
Waarom ben jij van mening dat dat enkel over gas gaat? Het hele vervolg verhaal wat je daarna schrijft doet er al helemaal niet meer toe.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Het is geen bouw besluit, maar handreiking open verbrandings toestellen, het gaat nu nog alleen over gas toestellen oude gashaarden, cv en geisers, gas is ook veel gevaarlijker, met hout gaat je huis stinken, dat verraad zichzelf wel..

Als het waar is dan zullen er grote problemen rijzen voor de verkopers, veel kachels hebben nog geen aanvoer van buiten.

Ik wordt gebeld, straks weet ik er alles van.

hier kan je goede stof lezen.

https://www.moerdijk.nl/bis/ingekomenst ... 732636.pdf

zijn er hier ergens metingen van rocket en de batch?
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

net gebeld door iemand die het weet.


Woningbouw moet vermelden in huur kontrakt of er wel of niet een houtkachel in mag, staat nergens. De schoorsteen voldoet aan het bouwbesluit.

Mevrouw zei dat gewoon simpel paar woorden genoeg zijn, kachel en pijp voldoet, niet meer woorden er over vuil maken.

Ik heb mijn advokaat de zaken gestuurd, kijken wat zijn antwoord is.

Even voor de goede orde ik ben voor schoon stoken, dat is wat jullie allemaal hier ook proberen te bereiken, en dat is toch mooi, ik heb mevrouw ook gewezen op de rocket, vreemd, maar zelfs bureau Blaauw wist niet eens wat een rocket was, en zou dat gaan bekijken, vond het wel deftig klinken.

vrg kees
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door JantjeV8 »

keesijp60 schreef: 23 mei 2018, 15:53 met hout gaat je huis stinken, dat verraad zichzelf wel..
Kees, dit heeft helemaal niets met je manier van stoken te maken, noch met je schoorsteen! De wat gemoderniseerde woningen zijn dermate afgedicht dat een 'stooktoestel' niet voldoende luchtAANVOER heeft om netjes te kunnen branden, waardoor de kans op koolmonoxide groter wordt. Dat is wat men probeert te voorkomen en de 'open' brandhaarden probeert te verbannen. Daar kun je niet op tegen zijn volgens mij.

En denk er om, dat verraadt ook hout niet.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

De kachel brand als een tierelier, en nooit last gehad van terugslag, geen rook uit de schoorsteen en de kachel is spierwit van binnen en schone raampjes.

Ik heb de afzuiger uit en de raam is open, ik heb ook drie luchtinlaten boven de ramen, daarnaast heb ik bij de kachel een co2 melder, en een rook melder, er komt ruim genoeg lucht binnen, ik vind juist de potdichte huizen met die afzuiging een naar binnenklimaat geven.

Maar een luchtinlaat maken is niet zo,n probleem, dat kan je gemakkelijk maken, maar je mag dat niet zomaar van de woningbouw, deze buis hoeft niet eens aan de kachel te zitten maar er gewoon vlak achter, dan zuigt ie vanzelf wel.

Ik ga wel een antistatisch filter maken als ik de rocket ga maken, afhankelijk van uitspraak, maar ik sta sterk na gesprek met advokaat, en ik ben een schone stoker, mijn schoorsteen voldoet.

Ik ben wel voor schoon, net ala de heren die hier allemaal testen doen, veel narigheid komen van mensen die niet goed stoken en ook open haarden, wat fijnstof betreft, helaas is hoe schoner een kachel hoe fijner dat stof, maar electrostaat kan vrijwel alles afvangen als de gas snelheid laag is, dus verder op in de afvoer, ik ga die electrstaat zelf bouwen, de hoogspannings generator staat en valt alles mee, maar ben electronicus dus dat kan.

Ik heb navraag gedaan bij alle buren, geen enkele heeft overlast, maar alleen de ene, die me niet moet, het gaat gewoon niet over de kachel, en waar ik woon zijn ook veel kachels, je ruikt hier best wel veel houtlucht in de winter, ik woon in de polder met veel boeren, en dure huizen, met open haarden vooral.

Ik doe mijn best om geen hinder te geven, en technisch kan je een houtkachel zeer goed maken, eventueel een processor unit die alles regels met lucht via sensoren zoals met palletkachels zou mooi zijn, en natuurlijk vooral niet overdrijven, in de middeleeuwen kookten ze binnen op hout, en verwarmen, wij in jaren 50 op kolen en hout, er was toen veel minder kanker dan nu, er speelt veel meer mee, fijnstof in de woestijn is ook gevaarlijk, silicium in de lucht, glasdeeltjes, vanuit het zeer fijne zand, leven is ook gevaarlijk, etc etc.

Maar een goed gevoel geeft het wel als ik kan zeggen, het is knap schoon geworden, zoals de meeste hier ook proberen zoals peter van de berg. Ik ben zeer zeker niet iemand die de buren uitrookt, het moet goed werken, een rocket of batch kom je al een heel eind hoor ik overal, daar kan een electrostaat heel mooi mee werken.

Onderste foto kan je zien de kachel verbranding, genoeg lucht zou ik zo zeggen, ik heb ook een zibro op olie, dat zou dan ook niet meer mogen, is helemaal een open verbrandings kachel.

vrg kees

vrg kees
Bijlagen
ScreenHunter_1211 May. 24 22.51.jpg
IMG_20180429_233005.jpg
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Beste allemaal


Ik heb nu advokaat genomen, deze woningbouw zal er een kluif aan hebben want strijd is niet gestreden. De schoorsteen is niet door mij aangelegt maar behoord bij het huis lees onderstaande van een oud bewoner die nu verhuist is, de huizen waren toen al gerenoveert.

jan ******** 15 jun. (2 dagen geleden)

aan keesijp60

Ik heb geen bewijzen.
Dat is toen allemaal mondeling gegaan
Maar ik weet nog wel de naam van de woonconsulente toen
Dat was Gerda ****.
Zij is door casade ontslagen omdat zij tijdens de bijeenkomst voor de renovatie teveel aan de kant van de bewoners stond.
Daarvoor in de plaats is toen die vent gekomen die toen nog bij jou binnen zat om te proberen je over te halen voor renovatie te stemmen in ruil voor herstel van jouw schoorsteen. Zijn naam weet ik niet meer.
Maar ik weet nog exact hoe dat toen gegaan is en dat ze in opdracht van Gerda ***** een bouwbedrijf de schoorsteen bij mij in oude staat terug hebben gemaakt.

Kreeg een brief van de advokaat van de woningbouw (bijlage) waarin ze niet willen meewerken aan een schone kachel, zoals bijvoorbeeld
de rocket batch or rocket, ze zijn zelfs al te koop, met certificaat op basis van de standaart rocket mass heater technologie, de maker had zelfs interesse in mijn fijnstof afvang systeem.

De brief van de woningbouw bevatte weer een zin, er is wederom geklaagt over het gebruik van mijn houtkachel afgelopen weekend, maar de kachel brand al 2 maanden niet meer, het is namelijk niet koud en ik stook niet voor elk wissewasje, pas in october ergens zal het wel weer nodig zijn.

De advokaat in spe van rechtswinkel heeft er zooitje van gemaakt, dus nu een echte genomen, het wordt dus vervolgt.

vrg kees
Laatst gewijzigd door kockie op 17 jun 2018, 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm privacy lijkt het me voldoende om volledige namen aan je advocaat mede te delen en niet hier op het forum te zetten, daarom ook de afbeelding verwijderd.
Beste02
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2018, 14:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door Beste02 »

En verder. ????
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door JantjeV8 »

Lok het nou niet uit..
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Hoy Allemaal.


22ste is de rechtszaak, dan naar de kantonrechter, ik ben benieuwd, wat betreft hout kachels en sterk geisoleerde huizen, waarbij er trouwens al doden zijn gevallen door slecht funtionerende gesloten verbrandingstoestellen.

Voor alle duidelijkheid, een houtkachel is een kachel met onderdruk door de trekkende schoorsteen, als de lucht die hij nodig heeft te weinig is dan brand ie gewoon slecht, je kan dat prima zien, en ruiken, met met hout stoken moet je gewoon raam open laten, ik heb boven alles open staan, en een stuk van de huiskamer deur, dat was al gedaan en een raam open in de huiskamer, werkt prima, maar sta wel open voor een gesloten systeem, dat kan met een buis van buiten, maar ik heb nog een schoorsteen opening vrij, alleen dat wordt warm door mijn kachel en dan is het misschien moeilijk te gebruiken, gat is groot genoeg, 15 x 15 cm gemetseld, wel helaas lek, maar voor aanzuigen is dat niet erg, dichtmaken kan niet want dan moet ik er een lilliputter in sturen met voegmateriaal..

Ik heb met een fabrikant van houtkachels gesproken, en zei laat ze dat maar eens aantonen dat de houtkachel er uit moet als ie niet gesloten systeem heeft, dat staat nergens in de handreiking, het betreft alleen gas. hij zei ga maar gerust met opgeheven hoofd naar de rechter toe. Ik stook al 9 jaar en die buur klaagde nooit, doet het pas sinds 1.5 jaar, gewoon om te dwarsbomen is dat. in die 9 jaar nog nooit klachten gehad, van geen enkele buur,
behalve dan die ene, dus vraag me af of de rechter mij opdraagt de kachel weg te halen, de advokaat zegt dat ik goed sta, dus gaan we ervoor.

Ik heb een pak papier gehad van de deurwaarder en daar zaten ook de klagers bij, tja, zoals verwacht alleen mijn buur, de enige, niemand heeft en had ooit last van mij. Alleen mijn buur die me niet moet staat er in, en de woningbouw praat over meerdere buren, niet waar, de andere buren met houtkachel zijn ook niet zo blij, en spraken me aan maar niet naar de rechter te stappen, helaas, ik ben niet zelf oorzaak, de woningbouw deed dat.

Ik sluit een brief bij van een andere buur, die precies weet hoe en wat, ik heb zo,n gevoel dat ik de oorzaak ben en overal op internet ruzie zoek maar dat is toch duidelijk de buur die is veroordeeld tot mij 500 euro te betalen (dank alvast) niet ik, en ben ook nog eens een vrijwillig hulpverlener, en ook zeer geinteresseerd in schoon stoken, ecologie en zelfvoorzienendheid. Wat zal de bio centrale in Utrecht doen? houtsnippers stoken, en niet gedroogt, en schoon, (denk ik, maar eerst zien) misschien wel om de kachelstokers hak te zetten omdat er dan geen schoon hout overblijft in afval, en die centrale stookt waarschijnlijk ook spaanplaat en met verf, dat kan, als de temperatuur brandkamer zeer hoog is..

Als de zaak voorbij kan deze draad trouwens ook worden weggehaald, want dan heeft dat verder geen zin meer.

De genoemde naam Dhr IJpelaar in de 2 bijlages ben ik dus, en Jan is de oude buur, de genoemde antenne is geplaatst in de hoop dat ik zou verkassen, laat ik nu een taaie zijn en me niet zomaar weg laat jagen, ik ben me van geen kwaad bewust, zie me zelf als een fijn humorvol mens met 2 zeer behulpzame armen, ze weten me te vinden als er iets kapot is, en ik doe het graag, nog nooit in mijn leven deze ellende gekent, maar is wel gekomen na de rechtszaak tegen de zendmast, daar is alles mee begonnen, ik heb HSP en ben zeer gevoelig voor de masten, in ziekenhuis is dat onderzocht en bevestigt, ik weet niet of de brief al gepost was maar hierbij in bijlage 3 dan.

vrg kees
Bijlagen
ScreenHunter_732 Jan. 22 15.30.jpg
ScreenHunter_1361 Aug. 12 15.05.jpg
ScreenHunter_1363 Aug. 12 15.09.jpg
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Beste02 schreef: 10 jul 2018, 13:40 En verder. ????
22ste. en ik heb er nog plezier in ook.

Goeie advokaat gevonden.

Het is een felle merkte ik wel, zeer sociaal begaan mens.
Laatst gewijzigd door Pietje op 12 aug 2018, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vanwege privacy-wetgeving de naam van prive-personen verwijderd
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

En dit was ook gevolg van de ellende daar, maar de laatste jaren is dat niet meer voorgekomen, zeker na de installatie
van een bewaking door mij, en buurtpreventie.

maar voor deze camper, welke ik had opgeknapt, had ik er ook een een oude ford, ook die was aangestoken maar alleen de
band die brandde dus was die zo geblust.

De man die in de vorige post verteld, had ook zijn auto in de fik, en een huis aan de overkant, maar dat bleek meer door een
relatieprobleem, woningbouw pleurt hier ook probleemgevallen, dan is waalwijk er vanaf, maar niet te dicht bij mij komen want
ben dan wel beheerst, maar niet bepaald ongevaarlijk, goede trainingen gehad in verleden toen ik de disco en bar nog had, en
dat was ook nodig om mezelf wat veiliger te voelen, ik kan dus best nog flink uithalen al ben ik 61 en 10 jaar jonger wordt geschat
maar door stress verouder je en dat probeer ik dus te voorkomen, er over praten help al enorm, al lijkt dat dan wat klagerig.

Maar effe wat geschiedenis van mijn straatje en directe omgeving, waar ook plantages zijn opgerold.

http://www.stuvefotografie.nl/pers/nove ... ng-capelle

mijn buurman zijn schuur.

http://112delangstraat.nl/2013/10/uitsl ... g-capelle/

de overbuur jan, verhuisde snel daarna. veel geouwehoer over buurtwacht, maar toch branden, de opmerking over brand op de band met aanmaakblokje, dat was ik dus met de eerste camper.

http://112delangstraat.nl/2013/01/weder ... else-wijk/

vrg kees
Bijlagen
ScreenHunter_1358 Aug. 10 14.02.jpg
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

JantjeV8 schreef: 24 mei 2018, 07:24
keesijp60 schreef: 23 mei 2018, 15:53 met hout gaat je huis stinken, dat verraad zichzelf wel..
Kees, dit heeft helemaal niets met je manier van stoken te maken, noch met je schoorsteen! De wat gemoderniseerde woningen zijn dermate afgedicht dat een 'stooktoestel' niet voldoende luchtAANVOER heeft om netjes te kunnen branden, waardoor de kans op koolmonoxide groter wordt. Dat is wat men probeert te voorkomen en de 'open' brandhaarden probeert te verbannen. Daar kun je niet op tegen zijn volgens mij.

En denk er om, dat verraadt ook hout niet.
Ik denk dat iedereen wel met open ramen stookt, net als ik, want regelen van een houtkachel blijft wel een beetje probleem, zeker als het schoon moet blijven branden, met ramen open is de luchtdichtheid ook teniet gedaan.

Ik heb wel eens inderdaad gestookt en kreeg de zaak te weinig lucht, maar dat merk je zelf ook best wel, het wordt benauwend.

Sindsdien raam open en op slaapkamers staan ze altijd wel open.

Ik heb nog wel een pijp hoor naast de schoorsteen omdat die dubbel was, zo'n aanleg is niet zo moeilijk, mijn kachel heeft zo,n sock daarvoor.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Laatste nieuws is dat de rechter besloten heeft een zitting te organiseren, en dat dit gebeurd tussen nu en eind februari.

We hebben de relatie van de buur meegenomen en het feit dat woningbouw toestond een zendmast van 4 watt (wifi) te plaatsen terwijl ze daarover een rechtszaak verloren, ik heb van ziekenhuis namelijk diagnose electrosensitief gekregen en moest verhuizen toendertijd, daarom zit ik nu hier weg van zendmasten totdat dan deze buur een mast mocht plaatsen, nota bene 3 meter van mijn bed, en de kabel loopt 80 cm over mijn kop vandaan

Ik heb gisteren dan weer even gestookt, en eens heel goed geroken, het was windstil, zowel voor en achter geen reuk, en met nog koude kachel.

Dit wordt weer even afwachten dan wat het wordt, ook de zendmast geeft overlast en die is wel aan te tonen, dus die moet weg, ding stoort ook op mijn meetapparatuur en dat mag tegenwoordig allemaal.


vrg kees
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Dreigen met rechter als ik de kachel niet verwijder.

Bericht door keesijp60 »

Ik ga de opening tegen plafond afwerken, ik zoek een nisbus die daar past, vertikale plaat met 45 graden bocht doet het.




vrg kees

Niet ter zake doende info verwijderd
Laatst gewijzigd door kockie op 04 okt 2018, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet ter zake doende info verwijderd
Plaats reactie