doehetzelf plofkip

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

doehetzelf plofkip

Bericht door jwardenier »

https://www.levendehave.nl/nieuws/boere ... p-de-markt .

Deze wilde ik jullie niet onthouden
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: doehetzelf plofkip

Bericht door kockie »

Ik heb 2 setjes besteld. De schapen zijn al naar buiten gebonjourd om plaats te maken!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: doehetzelf plofkip

Bericht door Tim »

Tjsa,

Zo slim is het niet, geeft de ecologische logica van vlees ook weer duidelijk aan. En ze moeten eerst nog maar eens uitkomen.

15kg voer. Dat is 150 ontbijtjes havermout voor je gezin. Tegen 1x kippensoep en misschien 2x vlees.

Wat is dan de EROI?

Tim
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: doehetzelf plofkip

Bericht door Pieke »

Krijg je ook je geld terug als je met 3 kakelende hanen wordt opgescheept? Of worden het dan 6 halve haantjes?
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: doehetzelf plofkip

Bericht door jwardenier »

pieke , je krijgt er een knuppel en een mes bij ,met 9 weken denk ik overigens dat ze nog piepen .

Tim ,dat is altijd het punt als je vlees eet ,tenzij je voor grazers gaat, al stoppen ze daar ook veel graan in brokken en nog wel meer .

Het zou mensen wel bewust maken van wat ze eten ,dat kipfiletje uit de supermarkt was eens een kuiken ,die als we eerlijk zijn een beroerd leven heeft gehad wat overigens voor de hele bio-industrie geld .
Kijkend naar wat er in het Oostvaders veld gebeurt weet ik wel waar en tegen wie ik die knuppel zou willen inzetten .
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: doehetzelf plofkip

Bericht door Pietje »

Tim schreef: 18 mar 2018, 11:08... geeft de ecologische logica van vlees ook weer duidelijk aan.
Volgens mij is dat ook het doel van deze actie: de hele keten van vlees in zijn geheel inzichtelijk maken. Incluis slachten, villen, verhouding voer / vlees / schijt, het onmogelijk snelle groeien van deze kuikens etc.

Mooie actie.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: doehetzelf plofkip

Bericht door JantjeV8 »

Vind ik ook. Goed initiatief.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: doehetzelf plofkip

Bericht door Dutch John »

Ik vind het ook een goed statement, ondanks het offer. Zeker als mensen erachter gaan komen dat ze het met de bijgeleverde hoeveelheid voer niet gaan redden. Voerconversies op papier en in enge stallen zijn wat anders dan het thuis opfokken. Tenzij mensen de kipjes in een krappe doos gaan opfokken....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie