laminaat formaldehyde

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vbd1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:44

laminaat formaldehyde

Bericht door vbd1 »

Ik heb een quickstep laminaat vloer 2 weken nu liggen
daarin zit formaldehyde

in hoeverre kan dit kwaad voor mijn gezondheid?

(Zie ook deze links:
http://www.familieblij.nl/page101.php

http://www.ad.nl/dordrecht/dupont-lekt- ... ~a2e1e21f/
Formaldehyde staat sinds 1 januari van dit jaar op de Europese lijst van zeer zorgwekkende stoffen en heeft daarbij de classificatie kankerverwekkend gekregen. De stof is daardoor eigenlijk verboden op de Europese markt, maar de overheid geeft de branche de tijd eerst te zoeken naar voldoende alternatieven.)

Is een vloer van carpet right. de verkoper zegt dat formaldehyde in kleine hoeveelheden geen kwaad kan.

volgens sommige bouwecologen ademt de vloer gedurende z'n hele levensduur formaldehyde uit.. ik heb ook wat last van m'n ogen...

misschien kan iemand mij hier opheldering over geven.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: laminaat formaldehyde

Bericht door Ruuben »

Ik ken het alleen van fixatie vloeistof van biopten op mijn werk. Dat moet je inderdaad niet drinken. Ik kan me niet voorstellen dat jouw concentratie's toxisch zullen zijn. Maar ventileren moet je altijd.
Ik ben benieuwd of je andere informatie vindt.

Formaldehyde irriteerd niet.

Overigens overlijden er elk jaar rond de 800 mensen aan de blootstelling radon gas uit beton van onze woningen.
En 1 operatie assistent in Nederland aan gevolg van Bloodstelling aan straling op de operatiekamers.
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: laminaat formaldehyde

Bericht door JantjeV8 »

Ik heb dat wel meer gehoord en gelezen. Of het ook echt aantoonbaar door dat radon komt blijft in de discussies onduidelijk.

Het formaldehyde spul komt in veel meer voor dan enkel je laminaat. Ook je kleding, gordijnen, cosmetica, tabak en nog veel meer komt het voor. Rookt u of heeft u gerookt?
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: laminaat formaldehyde

Bericht door Lieve »

Op een dergelijke vraag, is zeer moeilijk te antwoorden.
Resultaten van labo's vergelijken is voor een leek onmogelijk, de verkoper zal altijd zijn product proberen aan de man te brengen, met hem tot eer strekkende argumenten.
Indien die vloer voor jouw gevoel fout is, kan je 2 dingen doen.
Houden of weggooien.
Indien je wil houden zal je je hoofd moeten overtuigen dat de aankoop niet storend is voor jou en jouw gezin, medisch bewijs zal je nooit echt sluitend hebben.
Indien je weggooit, ben je een boel geld kwijt ...., maar je geweten word gesust.

Of toch voor even, want zoals Jantje zegt, 'Het formaldehyde spul komt in veel meer voor dan enkel je laminaat.'
Een vloer in leem zou helemaal prachtig zijn om op te leven, maar kan jij de rest van jouw wereld daaraan aanpassen?
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: laminaat formaldehyde

Bericht door pelletpower »

Woonecoloog/ bioloog, succes. Voor ons was het aanleiding voor een hoop stress. Toch was t de moeite waard. Radon was bij ons nieuwbouwhuis geen issue. Evenals eventuele toeslagen in beton. Mbt formaldehyde zijn we heel strikt geweest. Buiten de keuken ( die was al aangekocht voor het hele woon eco startte) is er niets te vinden wat formaldehyde vrij zou kunnen maken. Meubels zijn tweedehands gekocht en mits van massief hout meegenomen, anders ging de deal niet door. Leve marktplaats. Wifi hebben we niet. Om de straling van de plaatselijke zendmast te weren zijn na oplevering alle muren met matzwarte grafietverf beschilderd. Koekoek, dacht iedereen. Toch, nu zijn we 10 jaar verder, geen spijt en baat het niet, dan schaadt het niet. Het enige is nog het hoge co gehalte in de ( buiten) lucht. Zelf denk ik aan de centrale in Geertruidenberg, en die gaat toch dicht. Dus, probleem opgelost.

Dus, volg je gevoel. En bij twijfel, niet inhalen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: laminaat formaldehyde

Bericht door Tim »

Hey,

Logisch verstand gebruiken. Het is niet gezond. Maar gek zou ik er nu niet meer van worden. Het ligt er nu.

En morgen niet naar de werk door het verkeer. Elke dag bijna 2 doden. Uitlaatgas slachtoffers niet meegerekend.

Tim
vbd1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:44

Re: laminaat formaldehyde

Bericht door vbd1 »

JantjeV8 schreef:Ik heb dat wel meer gehoord en gelezen. Of het ook echt aantoonbaar door dat radon komt blijft in de discussies onduidelijk.

Het formaldehyde spul komt in veel meer voor dan enkel je laminaat. Ook je kleding, gordijnen, cosmetica, tabak en nog veel meer komt het voor. Rookt u of heeft u gerookt?
nee ik rook niet
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: laminaat formaldehyde

Bericht door dormos »

Aan de informatie uit je eerste link (familie blij) zou ik niet te veel waarde hechten.

Van vaccinaties ga je dood
klimaatverandering is een leugen
water kun je vitaliseren door gedachtekracht
Alle ziekten zijn te herleiden naar te weinig drinken
Fluoride dient om mensen mak en gedwee te maken

Kortom; allemaal je aluhoedje op!!

Groet,

Hans
Plaats reactie