Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Joepie »

Tim schreef: Hebben ze bij dit onderzoek de groep samengesteld uit alle bevolkingsgroepen en milieus? Want als je alleen van dat Joepie tuig :wink: in de groep had is het een lekker subjectief onderzoek.
Tim
Ja ik zat er bij. Ze hadden daarvoor wel mijn leeftijd even omgedraaid. Op mijn beste Noors heb ik ze gezegd: Ik schøp jůllie ållemål vør dn kløtůn.

Nu schijnen mensen buiten de Randstad dit trouwens ook te kunnen verstaan.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
Pariah
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2016, 14:55

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Pariah »

Tsja, het is natuurlijk wel een sport met een groot risico op letsel. Zou er zelf ook niet blij mee zijn als mijn kind dat zou gaan doen, maar aan de andere kant heeft de sport ook veel positieve kanten. Niet alleen bouwt een kind een goede conditie op etc, maar denk dat een kind er mentaal ook sterker van wordt en dat het voor sommigen een goede uitlaatklep kan zijn.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door keesijp60 »

Kind laten kickboxen is zeer slecht plan wegens nog ontwikkelende hersenen, did moet onmiddelijk verboden worden, maar we weten het he we hebben nogal liberale regering.

vrg kees
Gebruikersavatar
SanderL
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 feb 2010, 10:51
Locatie: Maartensdijk

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door SanderL »

de branche zelf neemt al maatregelen:
Vanaf 1 januari 2020 is het voor kickboksers, thaiboxers en MMA beoefenaren onder de 18 jaar in Nederland niet langer toegestaan te trappen en stoten naar het hoofd. De Nederlandse Vechtsportautoriteit voert deze maatregel per 1 januari aanstaande gefaseerd in. Per 1 januari 2018 geldt dit verbod voor jongeren onder de 16 jaar en per 1 januari 2019 voor de jongeren onder de 17 jaar. Ook is er per 1 januari 2018 een ondergrens vastgesteld dat kinderen pas vanaf 10 jaar de ring in mogen, en zijn MMA wedstrijden pas zijn toegestaan vanaf 18 jaar.
bron:
https://www.vechtsportautoriteit.nl/nie ... e-18-jaar/

Ik denk dat je al blij mag zijn als kinderen sporten. Er zijn toch groepen die vrijwel uitgesloten zijn hiervoor, simpelweg omdat een sport beoefenen te duur is of omdat de ouders er geen interesse in hebben.
Plaats reactie