Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Ruuben »

Ik zag vanmorgen op het nieuws een Nederlandse kickboxwedstrijd voor kinderen van 12.
Ik vond het walgelijk. Of ben ik ouderwets?

Dit staat zo ver af van alles waarvan ik denk dat het leven mooi waardevol rijker duurzaam verrijkend en zinvol maakt.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door kockie »

Tja, kinderen willen graag wat ze op tv zien. Ik hoop dat ze de nodige beschermingsmiddelen gebruiken.

Nu maar eens zien dat we permacultuur, imkeren etc op de buis krijgen; dan ga ik misschien ook weer eens kijken ;)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Sandman79 »

ZE mogen toch ook voetballen vanaf 3,4 jaar? :)
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door JantjeV8 »

Dat de kinderen mogen voetballen alla, maar zelfs de ouders mogen er bij blijven staan om het juiste voorbeeld te geven...... :fff
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Ruuben »

Sandman79 schreef:ZE mogen toch ook voetballen vanaf 3,4 jaar? :)
ik spreek je graag nogeens als je eens door een paar gezellige 14 jarige mensen beleefd om afgifte van je spullen wordt gevraagd in de randstad
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door kockie »

Tja, wat moet je ook in de randstad ;) :?:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Sandman79 »

Ruuben schreef:
Sandman79 schreef:ZE mogen toch ook voetballen vanaf 3,4 jaar? :)
ik spreek je graag nogeens als je eens door een paar gezellige 14 jarige mensen beleefd om afgifte van je spullen wordt gevraagd in de randstad
Tsjah, ik heb mijn deel meegemaakt in de stad waar ik woon. Laat het me zo zeggen, ze gebruikten echt geen gevechtssport hoor. Eerder Boksbeugels, vlindermessen, spaanse matrakken, .... dat sorot spul.
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Joepie »

Meiden die gaan kickboxen vind ik een goede zaak. Het is goed voor de zelfverdediging, het geeft zelfvertrouwen, het sterkt het hele lichaam en dan met name de core zodat rugklachten minder kans krijgen.

Met 12 jaar ziet het er misschien eng uit voor jou, maar kijk dan ook eens naar de uitrusting in de dameshockey.

kockie schreef:Tja, wat moet je ook in de randstad ;) :?:
Ongeveer de helft van Nederland is heel dom kennelijk.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Ruuben »

Joepie schreef:Meiden die gaan kickboxen vind ik een goede zaak. Het is goed voor de zelfverdediging, het geeft zelfvertrouwen, het sterkt het hele lichaam en dan met name de core zodat rugklachten minder kans krijgen.

Met 12 jaar ziet het er misschien eng uit voor jou, maar kijk dan ook eens naar de uitrusting in de dameshockey.

kockie schreef:Tja, wat moet je ook in de randstad ;) :?:
Ongeveer de helft van Nederland is heel dom kennelijk.
De essentie van je posting in relatie tot het onderwerp ontgaat me.

Van mij mag dit draadje op slot.

Criminele jongeren in veel gevallen zwakbegaafd woensdag 9 november 2011:
Van de zeshonderd gewelddadigste criminele jongeren in Amsterdam is 40 procent zwakbegaafd. Uit onderzoek van de gemeente en de GGD blijken vier op de tien draaideurcriminelen licht verstandelijk gehandicapt te zijn.

De gemeente Amsterdam is, met de politie en enkele andere instanties, bezig met een project waarbij draaideurcriminelen nauwlettend worden gevolgd. Het gaat om ongeveer zeshonderd plegers van ernstige delicten, zoals overvallen, straatroven, zware mishandeling en moord of doodslag. De jongeren zijn in vijf jaar 15.000 keer aangehouden. Opsluiten inrichting Hun geschiedenis wordt in kaart gebracht en ze worden onderzocht door de GGD. Uit de eerste resultaten blijkt 40 procent van de tot nu toe onderzochte jongeren licht verstandelijk gehandicapt te zijn. Volgens burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan (PvdA) is opsluiten in een gesloten inrichting waarschijnlijk de enige mogelijkheid om te zorgen dat de criminelen niet nog meer slachtoffers maken.
Door Arne Hankel bron: telegraaf.nl

(http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... egaafd.htm)

Zijn 40% van de 12 jarige hockydames dus ook laagbegaafd,?
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Joepie »

huh?
Vanwaar ineens de relatie met criminaliteit?

Dus iedereen die aan kickboxen doet pleegt straatovervallen en is dus laagbegaafd?
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Erikvr »

Die begaafdheid neemt na jaren kickboxen vanzelf af :lol:
groet,
Erik
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Joepie »

Erikvr schreef:Die begaafdheid neemt na jaren kickboxen vanzelf af :lol:
O en ik dacht dat dit bij mij door de alcohol kwam :roll: . Het klopt wel, die verbanden zijn aangetoond maar dan wel voor professionals die het heel lang heel intensief doen.

Er zijn ook wel eens voorbeelden in het nieuws van niet al te snuggere kick-boxers. Maar om nu gelijk een relatie met criminaliteit voor heel de groep te leggen, dat is niet terecht.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door JantjeV8 »

Er ontbreekt samenhang in de discussie, ik zie ook geen verband tussen dat artikeltje en waar het gesprek eigenlijk over ging.

Ik denk dat het grootste deel van de sport hartstikke gezond is. Intensieve trainingen, bewegingen die soepelheid, snelheid met zich mee brengen, een dijk van een conditie opbouwen. De vraag is eigenlijk of dan die klappen tegen de kop, in dit geval van een opgroeiende 12 jarige wel goed te praten is en ondergeschikt zijn aan de overige kenmerken van die sport.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door OBL-Rien »

Er is een noors onderzoek onder scholieren (niet zelf gelezen) waaruit een relatie wordt gelegd tussen vechtsporten en politiecontact. Deze wordt wel gebruikt om de link tussen vechtsport en criminaliteit te leggen.

Maar daarmee is geen oorzaak/verband relatie gelegd. I.e. het is daarmee niet bewezen dat het beoefenen van vechtsporten voert tot criminaliteit.

Veel waarschijnlijker is het dat oorzaken die tot criminaliteit voeren ook tot een verhoogde interesse in vechtsporten voeren.

Dat gezegd, het lijkt me uit medisch gezichtspunt niet erg gezond om tegen je hoofd getrapt of geslagen te worden. Zeker niet op jongere leeftijd.

Kort door de bocht: ouders die hun jonge kinderen naar kickboksen laten gaan (of "sturen") zijn onverantwoord bezig, waarschijnlijk al voor het moment waarop de kleine interesse in kickboksen vertoont.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Kind van 12 wat officieel mag kickboxen ???

Bericht door Tim »

OBL-Rien schreef:Er is een noors onderzoek onder scholieren (niet zelf gelezen) waaruit een relatie wordt gelegd tussen vechtsporten en politiecontact. Deze wordt wel gebruikt om de link tussen vechtsport en criminaliteit te leggen.
Hebben ze bij dit onderzoek de groep samengesteld uit alle bevolkingsgroepen en milieus? Want als je alleen van dat Joepie tuig :wink: in de groep had is het een lekker subjectief onderzoek.

Tim
Plaats reactie