Ja stop maar

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Ja stop maar

Bericht door Ruuben »

Kan iemand dat onweer uitzetten? :cry: :cry: of ff weghalen boven me huis
Laatst gewijzigd door Ruuben op 14 aug 2015, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ja stop masr

Bericht door kockie »

Your wish is my command. Zojuist weer uitgezet! Ik zat me ook al af te vragen waar die bui gebleven was. Even aan m'n aandacht ontsnapt en dan Ru(u)ben gaan zitten pesten....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ja stop masr

Bericht door Tim »

Sorry, Ik was eerder.

Geen drup hier.....

Tim
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Ja stop masr

Bericht door Pietje »

De hele avond kampvuur onder de weerlichten en donderslagen, maar geen drupje...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Ja stop masr

Bericht door Dutch John »

Hier een zeer gewenste 12 mm. De eerste bui in augustus.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Ja stop masr

Bericht door holtere »

Bij jullie 12 mm?
Hier amper de stoelen nat...is 5 km verder :cry:

Grz,
Holtere
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ja stop masr

Bericht door kockie »

Hier 1.5 :(
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Ja stop masr

Bericht door Ruuben »

Donderdag tegen 24u 13,7 mm
Vrijdag nacht nog eens 30.5
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Ja stop maar

Bericht door deleted »

Ja 't is weer een raar weer.
In het najaar verwacht men een Godzilla El Nino aan de andere zijde van de wereld.
De zaak lijkt toch elk jaar meer en meer uit de voegen te barsten.

G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ja stop maar

Bericht door Tim »

Ha,

Onzin, het komt door de windmolens.

Tim 8)
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Ja stop maar

Bericht door Pietje »

Er is nog niets bewezen ;-) maar voor mij is het duidelijk dat ons weersysteem op hol aan het slaan is.
ZINDERENDE ZOMER IN MIDDEN-EUROPA: WENEN AL 14 DAGEN BOVEN 35º SINDS JUNI.

Voor de 14de keer deze zomer is het vanmiddag op het Weense meetpunt 'Hohe Warte', waar het hoofdkantoor (Hauptsitz) van de Oostenrijkse weerdienst is gevestigd, meer dan 35º geworden. Dit is met afstand het grootste aantal dagen met zinderende maxima sinds het begin van de metingen in 1872. Nooit waren het er meer dan 5: in dezen tijdens de grote zomer van 2003. Nu alleen al in augustus 8 zinderende dagen op rij. Het noordoostelijk deel van Oostenrijk bevindt zich in het centrum van de moordende hittegolf die de laatste tijd Midden-Europa teistert. Andere landen die met Afrikaanse hitte te maken hebben zijn het oosten en zuidoosten van Duitsland, Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije. Zo vestigde afgelopen zaterdag de Poolse stad Wroclaw met 38,9º een hitterecord ongeacht welke kalendermaand. Het nationale hitterecord voor Polen staat, voor zover mij bekend, nog overeind. Dat bedraagt 40,2º in Proszkow (Opole). Verder hebben circa 20 Tsjechische steden recentelijk hitterecords gebroken. Dat was onder meer het geval in Dosky (38,0), Javornik (37,5) en in Usti nad Labem-Vanov met 39,1º.

Ook in het oosten van Europa is het kassa. In de hoofdstad van Wit-Rusland, Minsk, werd met 35,8º een hitterecord gevestigd en in Kaunas, Litouwen was dat met 35,3º eveneens het geval. Toppers van woensdag de 12de waren onder meer Boedapest met 37,6, Paks (ook Hongarije) met 37,8 en de Slowaakse hoofdstad Bratislava met 38,1º. Een ander opmerkelijk Spaans hittestaaltje is de enorme serie met tropische dagen in de hoofdstad Madrid. Vanaf 18 juni is het daar dagelijks meer dan 30 graden geweest. Tot en met vandaag gaat het om een serie van 57. De langste reeks tropische dagen op rij in Madrid staat vooralsnog op naam van de zomer van 1933. Toen waren het er 64: van 4 juli t/m 5 september.
Affijn, hier regent het nu eindelijk een kort maar fel buitje :-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Ja stop maar

Bericht door Dutch John »

Droge periodes zijn in de lage landen nog te overwinnen. Anders is dat in landen die ondergrondse waterreservoirs uitputten. Dat kun je maar één keer.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ja stop maar

Bericht door Tim »

DJ,

Ik leerde vroega op school al dat Nederland verdroogd. Steeds minder infiltratie (bestrating en regenwater afvoer) zorgen voor steeds kleinere en zoutere zoetwater voorraden. We trokken toen al zo hard aan onze zoetwater voorraden dat het zoute water eronder meekwam.

Boeren willen lager grondwater (is afvoer naar zee), droge sloten of helemaal geen sloten. Beregenen als het droog is. Maar ook geen natte voeten als het regent. Ergens gaat het hier mis, de prijs wordt op termijn betaald.

Zo ver weg is het dus niet, al denken we dat dit een nat land is.

Tim
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ja stop maar

Bericht door kockie »

Op dit moment valt het hier echt met bakken uit de lucht. 8 mm in 10 minuten al gemeten. De lamp in de badkamer is er vol van :(

De weide bij de buurman staat blank, ben de roeiboot al aan het opblazen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ja stop maar

Bericht door kockie »

Het is net geen 50 mm in een uur geworden. De volgende bui is al weer in aantocht... Het hele dak afgekropen, geen echte lekkageplekken te zien :( We wachten weer....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie