Ja stop maar

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Ja stop maar

Bericht door Ruuben »

ohja...en nou moet ik zeker wel :fff stop gaan zeggen...
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ja stop maar

Bericht door kockie »

Nee, zeker niet stoppen, draai alleen de kraan ietsjes dicht zodat het water iets langzamer valt. We kunnen het goed gebruiken! !
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Ja stop maar

Bericht door Ruuben »

Gandalf schreef:Ja 't is weer een raar weer.
In het najaar verwacht men een Godzilla El Nino aan de andere zijde van de wereld.
De zaak lijkt toch elk jaar meer en meer uit de voegen te barsten.

G
Sorry.

Ik zal ze uit zetten.
Bijlagen
20150815_214637-1024x576.jpg
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Ja stop maar

Bericht door Dutch John »

Tim,

Als een deltagebied zelfs verdroogt terwijl er gewoon water door de rivieren stroomt, waar ter wereld blijft het dan wel goed? Zeker zullen er plaatsen in Nederland sneller verdrogen, maar als geheel en vergeleken met andere plekken in de wereld blijft het hier een prima landbouwgebied.

De regen van nu is zeer welkom, maar zelfs zonder behouden we gewoon opbrengst van het land, ook al is het wat minder. De waarde van bedekking en polycultuur heeft zich hier de afgelopen maanden bewezen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Ja stop maar

Bericht door Pietje »

Dutch John schreef:De waarde van bedekking en polycultuur ...
Fotooo! :D
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ja stop maar

Bericht door Tim »

Dutch John schreef:Als een deltagebied zelfs verdroogt terwijl er gewoon water door de rivieren stroomt, waar ter wereld blijft het dan wel goed?
Dit vind ik een beetje gekke redenering, dat water komt van bovenliggende landen en wij bedijken de rivieren "iets" om er vervolgens al ons zoete boezemwater in te pompen richting zee.

In Amsterdam verrotten de funderingspalen omdat het water zakt, veenbodems zakken massaal (incl de huizen) door het wegpompen van oppervlaktewater.
Dutch John schreef:Zeker zullen er plaatsen in Nederland sneller verdrogen, maar als geheel en vergeleken met andere plekken in de wereld blijft het hier een prima landbouwgebied.
Laten we dit dan ook peak-water noemen.
Dutch John schreef:De waarde van bedekking en polycultuur heeft zich hier de afgelopen maanden bewezen.
Ik hoop dat de sector er lering uit trekt.

Tim
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Ja stop maar

Bericht door Pietje »

Onze verdroging komt dus niet vanuit het klimaat, maar vanuit ons waterschaps-beheer.
De voorspelling is volgens mij ook dat NL met de klimaatverandering juist met meer water moet gaan omgaan.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Ja stop maar

Bericht door Ruuben »

Vanmorgen tv kast: in DE Kassel... 100mm regen. Pas op wat je wenst
Plaats reactie