Kettingzagen aantrekken!!

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Kettingzagen aantrekken!!

Bericht door pelletpower »

Ja bizar gewoon. Met kerst nog op t water geweest hier op de Maas. Golven van een dikke meter. Vette pret. De laatste storm nauwelijks golven, wel witte waas met opspattend water en overal een bult schade. Bizar.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Kettingzagen aantrekken!!

Bericht door keesijp60 »

Beetje oud thread maar hier lagen ook veel bomen om, op een bomen weiland maar ook in de bossen bij kaatsheuvel.

vrg kees
Bijlagen
DSCN2798.JPG
DSCN2797.JPG
DSCN2783.JPG
DSCN2776.JPG
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Kettingzagen aantrekken!!

Bericht door alefarendsen »

Nou, ik heb het genoegen gehad even te kunnen werken met de Makita duc353, zaag met 2 x 18v accu's.

Continu doorzagen is er (tenzij je een paar accu's en een lader extra hebt) niet bij, maar dat is dan ook het enige nadeel. Qua kracht doet ie niet ontzettend veel onder voor mijn Husqvarna XP en hoewel het even wennen is, is het gebrek aan herrie een ontzettende pré.

Voor het betere afkortwerk en een enkele boom is het prima gereedschap zolang je maar af en toe wat anders tussendoor kan doen (hakken, stapelen, et cetera) als de accu's laden.

Groet,
Alef
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Kettingzagen aantrekken!!

Bericht door benthuis »

Ben wel benieuwd of deze echt minder geluid maken dan een andere elctrische.
Ik merkte dat mijn electrische zaag (dacht makita) met een draadje nog steeds een heel hoog gesnerp gaf, waar ik toch last van had...
Kon dus niet zonder kappen zagen.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Kettingzagen aantrekken!!

Bericht door Erikvr »

Dat snerpend geluid komt van de draaiende ketting, daar kom je niet makkelijk vanaf..
groet,
Erik
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Kettingzagen aantrekken!!

Bericht door alefarendsen »

Erikvr schreef: 23 okt 2018, 16:16 Dat snerpend geluid komt van de draaiende ketting, daar kom je niet makkelijk vanaf..
Klopt, maar met de Husqvarna wilde ik echt niet zagen zonder doppen en hoewel ik met de makita dat ook niet deed kon het een stuk beter. Aan te raden is anders natuurlijk.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Kettingzagen aantrekken!!

Bericht door pelletpower »

Van husqvarna hebben we zo n zaag. Scary, zo stil. Je zaagt je been eraf zonder dat je t hoort. Het is wel een kleintje om wat af te korten en zo. Hele bomen omhalen is ie wat te klein voor. Maar wel heerlijk ontspannend, geen herrie aan je kop.
Hetzelfde geldt voor de bosmaaier op accu. Ook heerlijk stil en flinke gebruiksduur. Eindelijk een alternatief om op een redelijk verantwoorde manier de inrit schoon te krijgen.
Plaats reactie