Briggs/Meyers, Maslow

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door Dutch John »

Altijd interessant om jezelf of anderen te analyseren: http://www.truity.com/view/types
Bovendien willen we tegenwoordig op alles en iedereen een etiket kunnen plakken.....

En nu we toch bezig zijn, gooien we deze er ook tegenaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door OBL-Rien »

http://www.theguardian.com/science/brai ... scientific

Tja, ooit zelf eens deze test genomen (samen met meerdere collega's) maar er is nooit iets bruikbaars uit gekomen.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door jwardenier »

Bij veel kinderen die we opgevangen hebben hing er een labeltje aan ,ze brachten domweg meer geld in het laatje van de betrokken instanties, en ze worden zo lekker mak wanneer je de emoties onderdrukt met medicijnen .
Een jongetje is mij erg bijgebleven ,hij was in een gezinsvervangend tehuis geplaatst ,de nieuwe vriend van moeder mocht hem niet,zijn emoties werden met Relian onderdrukt , zijn vraag was Mamma mag ik weer bij jou wonen .
In die tijd speelde ik gitaar en heb er een liedje over geschreven .
Het kind was niets mis mee ,maar door het labeltje ADHD had hij ineens een rugzakje met geld .
Wat ik hiermee maar wil aangeven dat een labeltje je of geld kost of anderen opbrengt maar het gaat wel ten koste van persoonlijkheden.
Dit zal dan ook wel een oorzaak zijn van mijn tegenstand van labels ,etiketten of andere zichtbare of onzichtbare nummeringen .
Het doet af aan wie je bent .Of sterker nog ,aan wie je worden kan .
gr John
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door Krelis »

jwardenier schreef:Bij veel kinderen die we opgevangen hebben hing er een labeltje aan ,ze brachten domweg meer geld in het laatje van de betrokken instanties, en ze worden zo lekker mak wanneer je de emoties onderdrukt met medicijnen .
Een jongetje is mij erg bijgebleven ,hij was in een gezinsvervangend tehuis geplaatst ,de nieuwe vriend van moeder mocht hem niet,zijn emoties werden met Relian onderdrukt , zijn vraag was Mamma mag ik weer bij jou wonen .
In die tijd speelde ik gitaar en heb er een liedje over geschreven .
Het kind was niets mis mee ,maar door het labeltje ADHD had hij ineens een rugzakje met geld .
Wat ik hiermee maar wil aangeven dat een labeltje je of geld kost of anderen opbrengt maar het gaat wel ten koste van persoonlijkheden.
Dit zal dan ook wel een oorzaak zijn van mijn tegenstand van labels ,etiketten of andere zichtbare of onzichtbare nummeringen .
Het doet af aan wie je bent .Of sterker nog ,aan wie je worden kan .
gr John
En met dat pgb'tje kan jongetje op vakantie naar het andere einde van de wereld. Wel met betaalde begeleiding: moeder met vriend bijvoorbeeld (zoals in mijn familie :mrgreen: )
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door Dutch John »

En toch leer je van de Briggs/Meyers persoonlijkheidstest. Ik ben een INTJ. Op sites waar ik veel verkeer: overal INTJ's. Omvat maar een paar procent van de bevolking, maar ze vinden elkaar wel. Denkers met veel zelfvertrouwen. Sociaal onbehouwen, als ze zich al onder de mensen begeven. Analytische probleemoplossers. Leergierig. Niet religieus. Houden van hun vrijheid en onafhankelijkheid. Willen alles verbeteren. Hebben periodes van eenzaamheid nodig.

Ik weet zeker dat het percentage INTJ op dit forum hoger ligt dan het landelijk gemiddelde.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door kockie »

De eerste test durft mij niet te classificeren :)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door Dutch John »

Schizofreen? Zal toch niet?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door kockie »

Die diagnose stond er nu net niet bij, alhoewel ik het nooit geheel durf uit te sluiten...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door Pietje »

Ik zag in een flits "borderline" langskomen :lol:
Ik zat teveel op grenzen tussen..., en daardoor kennelijk meerdere persoonlijkheden...? 8)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door kockie »

Dat zag ik ook, maar vind die diagnose zo zwaar....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door jwardenier »

Krelis , erg mooi dat ze deze vakantie hebben kunnen maken , ik ben niet tegen pgb maar zie vaak een negatieve uitwerking van het labeltje .
Dan de site waar het hier om ging , ik vraag me af of hier geen onderzoek buro achter zit, b v bevolking onderzoek naar personen die anders een onderzoeken meiden .
Kan men straks aantonen wat de gem. Nederlander of middelbaar of hoger opgeleide denkt of doet of welk normbesef men heeft ,via de achtergelaten cookies zal men nog het een en ander kunnen koppelen .Een wel erg goedkope manier om de vragenlijst ingevuld te krijgen .
John
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door deleted »

jwardenier schreef: Dan de site waar het hier om ging , ik vraag me af of hier geen onderzoek buro achter zit, b v bevolking onderzoek naar personen die anders een onderzoeken meiden .
Kan men straks aantonen wat de gem. Nederlander of middelbaar of hoger opgeleide denkt of doet of welk normbesef men heeft ,via de achtergelaten cookies zal men nog het een en ander kunnen koppelen .Een wel erg goedkope manier om de vragenlijst ingevuld te krijgen .
John
Welaan,heben we hier nu de uiterst zeldzame (minder dan 0,000001% van de bevolking) 17e categorie van Briggs/Meyers.
De categorie die meestal niet vernoemd wordt omdat velen zelfs niet geloven dat hij echt bestaat ?

Een WTF-NWM. (The skeptic).

Hulde !

G
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door jwardenier »

Misschien is dit zo , en ik weet dat ik erg achterdochtig ben met dit soort dingen .
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door Dutch John »

De test is in de psychologie nogal omstreden, omdat grensgevallen (en dat zijn de meeste, troost je, Kockie) er niet in passen. So what? Laat degenen die wel duidelijk ergens in passen er hun voordeel mee doen, als ze zichzelf willen leren kennen. Vervelend kan het natuurlijk worden, als een mogelijke werkgever gaat selecteren met behulp van zo'n test. Maar dat geldt ook voor de psychologische tests die wel algemeen geaccepteerd zijn.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Briggs/Meyers, Maslow

Bericht door Pietje »

Dutch John schreef: Maar dat geldt ook voor de psychologische tests die wel algemeen geaccepteerd zijn.
De psychologie is nog steeds op zoek naar een geschikt basismodel. Ik geloof er althans niet in.

Er is een theorie dat het juist de muizen zijn die experimenten op de mens uitvoert, door net op het verkeerde moment dood te gaan, of juist geen kaas te eten (Douglas Adams) :mrgreen:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie