Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 22 Jul 2017, 03:29

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Titel: Re: Boekbespreking
BerichtGeplaatst: 14 Mei 2017, 08:10 

Gisteren een boek meegenomen uit de bib en al bijna uit: Oerkracht. Over oa Wim Hof.

Ik ga mij er toch eens toe aanzetten om te leren douchen met koud water.

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2017, 08:27 

Ik hoop dat je het effect kent van brein Vrieszing ,met koud water wassen geeft dit verschijnsel niet ,je kan natuurlijk wel met minder warm water gaan douchen ,wil je echt zonder warm water dan zou ik het lappen met koud je kunnen aanbevelen .

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 14 Mei 2017, 12:45 

Hier komt natuurlijk geen ijswater uit de kraan, pakweg 10gr gemiddeld. Dat is toch al een verschil met de huidige 37gr waarmee ik nu douche.

Als het gezonder en ecologischer is om met koud water te douchen dan wil ik dat wel eens proberen maar ik heb niet de ambitie om in ijsbaden te gaan zitten zoals in het boek.

Als dat een gewoonte zou kunnen worden dan kan ik dat ook eens proberen met koud regenwater. Met weinig werk kan ik een extra douchekop installeren in de badkamer waar regenwater uit komt.

Het zijn allemaal maar eenvoudige experimenten.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 14 Mei 2017, 13:24 

En zeker de moeite waard mro. Een heel aparte ervaring zo n ijsbad. Doe een keer een workshop. Heel apart en verhelderend. En goed voor je lichaam. Polen is leuk, de Kilimanjaro lijkt me fantastisch.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 14 Mei 2017, 15:19 

Je bent geen ijswater nodig om hoofdkrampen te krijgen ,maar veel succes .
Een douche bestaat nog niet zo heel lang ,in de tijd dat er alleen koud water uit de kraam kwam waste men zich ,meestal bij de regenwaterton ,of een heet bad ,water opgewarmd door bedienden of moeders .
Wij hebben jaren zonder warm water kraan geleefd ,en ik heb wel eens een tuin douche genomen ,koud water via een tuinslang ,behoorlijke koppijnen gehad ,en niet alleen van de eigen brouw .
Ook sprongen we wel eens in het blauwe meer ,ijskoud water ,hier had je het verschijnsel niet .
Vlakbij dit meer had ik de bijen staan en wat is er lekkerder dan op een zwoele zomeravond een frisse duik te nemen .
Ecologischer zal het zeker zijn om onder een koude douche te staan ,of het gezonder is betwijfel ik ,maar en zullen vast deskundigen zijn op dit gebied .
Een regenwater douche zal minder koud zijn vooral als je het opslagvat in de zon zet .
Laat je beleving t z t maar eens weten ,ik ben benieuwd .

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 14 Mei 2017, 19:16 

mro schreef:
Gisteren een boek meegenomen uit de bib en al bijna uit: Oerkracht. Over oa Wim Hof.

Ik ga mij er toch eens toe aanzetten om te leren douchen met koud water.

Leuk dat het hier weer terug komt, ik heb in Januari een Cool Challenge gedaan (30 dagen lang de laatste minuut koud afdouchen). Idee is dat je lichaam meer went aan koude en dus harder en makkelijker eigen energie gaat gebruiken om zich op te warmen. Behoorlijk ecologisch lijkt me, omdat de thuis thermostaat ook een standje lager kan, zoals "bedoeld" is, gaat je lichaam bruine vetten aanmaken en gebruiken.

Momenteel zijn we bezig met de 10 weekse video cursus, voor "ademhaling, koudetraining en focus". Door dit leesvoer en zijn theorieën badder ik nu in een IBC vat met regenwater en douche vaker koud als warm. Goed voor je imuumsysteem, gezondheid en energieniveau! Probeer het maar, forceer het niet!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 14 Mei 2017, 19:39 

Ik ben niet van plan om er ver in te gaan. Ik zou het al heel mooi vinden moest ik de gewoonte aankweken om altijd koud te douchen en eventueel om in de wintermaanden eens af en toe zonder al te veel kleren op mijn terras te zitten. Gewoon omdat het kan :)

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn UTC + 1 uur