Boekbespreking

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Boekbespreking

Bericht door Krelis »

Ruth Stout. Hardcover gekocht (laat ik eens geen ebook doen)maar wat blijkt: het is niet gedrukt, maar gekopiëerd! Het is beslist geen scherp drukwerk.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Boekbespreking

Bericht door Krelis »

Wel met zorg vertaald en gedrukt: Helen en Scott Nearing, 60 jaar zelfvoorzienend leven.
Moet DJ deugt doen.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Boekbespreking

Bericht door pelletpower »

Iemand toevallig dat boek van Ufo's bestaan gewoon van een nederlandse wetenschapper gelezen. Ben er nu mee bezig en erg inspirerend. Dat ufo/ buitenaards leven bestaat, daar was ik al van overtuigd. Hoe dat eruit zou moeten zien, denk ik niet aan. Zuiver natuurkundig benaderd, kan het niet anders dat ergens daarbuiten leven is op een van de ontelbare planeten.
Wat in het boek beschreven wordt, zijn de ufo waarnemingen. Interessant wordt dan het energie/aandrijving gedeelte. Zou een technofix toch mogelijk zijn?
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Boekbespreking

Bericht door Dutch John »

Bij buitenaards leven moet ik altijd aan Theo Maassen denken:
"Ik snap niet waarom we zoveel geld uitgeven aan onderzoek naar buitenaards leven. Als het er al is dan zijn ze OF dommer en wil ik niets met ze te maken hebben OF ze zijn slimmer dan ons, en dan vinden ze ons dus eerder dan wij hen."
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Boekbespreking

Bericht door pelletpower »

Nou ja, we mogen er vanuit gaan dat ze slimmer zijn dan. Genoeg waarnemingen op dat vlak om dat te kunnen stellen. Energie wordt dan de eerste vraag na hallo hoe heet je.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Boekbespreking

Bericht door benthuis »

Nog zo'n uitstervend ding: de bibliotheek.
Ik hoef niet elk boek in bezit te hebben.
Wat je echt op de plank wilt hebben staan koop ik nadat ik de waarde beoordeeld heb door ze te lenen.

Helaas wordt de collectie snel uitgehold. Alleen de boekenlijst toppertjes zijn makkelijk verkrijgbaar.
Gelukkig kan je via Internet met 2 delen op de knop reserveren uit regionale bestand.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Boekbespreking

Bericht door Dutch John »

Ik heb een boeken-tic. Meen ook dat ik interessante boeken per direct na moet kunnen slaan. De boekenkast is inmiddels te klein. Uitlenen alleen nog aan goede bekenden met de nodige voorwaarden. En dan nog moet ik er te vaak achteraan om ze terug te krijgen. Maar dat is kennelijk een algemeen gegeven wat betreft geleende boeken: ze hoeven nooit meer retour eigenaar.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Boekbespreking

Bericht door pelletpower »

Ufo boek is inmiddels uit. Erg interessant met daadwerkelijke feiten. Net zo interessant is de benadering of we als mensheid onzelf gaan ontwikkelen en toestemming krijgen de ruimte in te trekken, dit schijnt vooral een spirituele stap te zijn. Of dat we terug onze holen ingestuurd worden. Doorgaan op deze weg lukt niet. Ik post het toch maar omdat deze dilemma's ook op dit forum leven. Erg leuk boek. Geschreven door een ingenieur uit Delft. Geen bla bla en zweverig gedoe. Een interview kwam eens voorbij op fm3 en heeft getriggered dat ik dit wilde lezen.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Boekbespreking

Bericht door OBL-Rien »

Dutch John schreef:Bij buitenaards leven moet ik altijd aan Theo Maassen denken:
"Ik snap niet waarom we zoveel geld uitgeven aan onderzoek naar buitenaards leven. Als het er al is dan zijn ze OF dommer en wil ik niets met ze te maken hebben OF ze zijn slimmer dan ons, en dan vinden ze ons dus eerder dan wij hen."
Die logica houdt niet:
Als zij slimmer zijn dan wij, dan willen ze niets met ons te maken hebben.
Dus als we ze willen ontdekken moeten we dat toch echt zelf doen.

PS: ik ben niet tegen het zoeken naar buitenaards leven, ieder zijn hobby. Maar niet met mijn geld...
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Boekbespreking

Bericht door Dutch John »

Heb het boek van Fortier inmiddels uit. Fantastische bedrijfsvoering. Hoe haal je een inkomen vanaf iets meer dan een halve hectare, waarbij je in de winter op vakantie kuntt:
-weinig investeren in machines.
-perfecte teeltgrond door toevoeging van compost.
-strakke planning voor optimaal gebruik van de grond.
-door met klantenabonnementen te werken, sla je de tussenhandel en supermarkten over én je hebt je exploitatiekosten al op voorhand geïnd.

En dat in het koude Quebec. Dan moet het hier ook kunnen. Grootste obstakel: wij kennen hier geen klantenabonnementen en boerenmarkten. In Noord-Amerika is het gebruikelijk dat je eerst langs boerenmarkten gaat en het restant in de supermarkt koopt.

Fortier beschrijft ook per soort hoe hij ze teelt. Informatie waar de niet-commerciële moestuinier ook wat mee kan. Engels geschreven, maar zoals zo vaak is het Nederlandse assortiment informatie klein en beperkt zich meesta tot breed ipv diep.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Boekbespreking

Bericht door kockie »

Inkoopactie voor zaden van Johnny's selected seeds of zo?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Boekbespreking

Bericht door pelletpower »

Ben er mee bezig. Vakantie wil ik in de zomer. Het blijft puur hobby matig voor eigen gebruik. Wel erg toepasbaar.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Boekbespreking

Bericht door OBL-Rien »

Dutch John schreef:Grootste obstakel: wij kennen hier geen klantenabonnementen en boerenmarkten.
Er zijn "groentetassen" die je bij verschillende supermarkten kunt afhalen.
Bijvoorbeeld http://www.bioboergiel.nl waar wij een abonnement hebben lopen. Geschikte kerel, kwam onlangs persoonlijk langs om vlees pakketten af te leveren.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Boekbespreking

Bericht door benthuis »

Hier zijn de groente abonnementen ook nog steeds populair. Staan altijd minstens 30 kratten op de afhaalplek in het dorp. (Tja, op 13.000 inwoners is het natuurlijk niet veel. Maar goed...)
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Boekbespreking

Bericht door Sputnik »

Ik neem aan dat jullie er al bekend mee zijn, maar het afgelopen jaar heeft Joris Luyendijk een (voor mij) verhelderend boek geschreven over de financiële wereld, getiteld "dit kan niet waar zijn".

http://www.jorisluyendijk.nl/boek/dit-k ... waar-zijn/

De voorganger van dit boek, getiteld "het zijn net mensen", is eveneens een aanrader. Dit boek gaat over het verschil tussen absolute werkelijkheid en de vertaling en verbastering hiervan door de media.

http://www.jorisluyendijk.nl/boek/het-zijn-net-mensen/
Plaats reactie