Boekbespreking

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

benthuis
Moderator

Re: Boekbespreking

Bericht door benthuis » 03 aug 2020, 23:04

Oef ik weet niet of ik die Overstory trek... Stukjes die ik las zijn me misschien iets te bloemig. Weet nog niet of ik die ga proberen. Vertaling lijkt me per definitie niet ok. Dit soort taalgebruik laat zich lastig vertalen zonder wat te verliezen.

Die van Martin Shaw trek me wel!

Dank
Om de waarheid te spreken zijn er twee nodig, één om te spreken en een ander om te horen - Henry David Thoreau

alefarendsen

Re: Boekbespreking

Bericht door alefarendsen » 04 aug 2020, 08:49

benthuis schreef:
03 aug 2020, 23:04
Oef ik weet niet of ik die Overstory trek... Stukjes die ik las zijn me misschien iets te bloemig. Weet nog niet of ik die ga proberen. Vertaling lijkt me per definitie niet ok. Dit soort taalgebruik laat zich lastig vertalen zonder wat te verliezen.

Die van Martin Shaw trek me wel!

Dank
Eens voor wat betreft Overstory, het is een dik boek en niet alleen een statement voor ecologie, maar ook een sterk staaltje vernieuwing in literatuur. Daar moet je van houden, het kost zeker wat extra bladzijden.

Shaw is prachtig, maar zeker ook deels omdat de stijl zo waanzinnig mooi is, ook hier heb ik bepaalde passages wel 20 keer gelezen. Ook liet het boek me (zoals zo vaak) achter met meer vragen dan antwoorden. Maar als afwisseling tussen het normaal zo praktisch ingerichte leesvoer in mijn boekkast misstond het niet, verre van...

Plaats reactie