Nestkasten/vogelhuisjes

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Nestkasten/vogelhuisjes

Bericht door Tim »

John 1 en 2,

Voor bouwtekeingen van vllermuizenkasten, stuur een mail aan de zoogdieren vereniging.

http://www.zoogdiervereniging.nl/

Tim
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Nestkasten/vogelhuisjes

Bericht door jwardenier »

Tim bedankt voor de tip , de mail is verstuurd
MatthiasD
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 okt 2013, 18:07
Locatie: Noordoostpolder

Re: Nestkasten/vogelhuisjes

Bericht door MatthiasD »

Ik heb nogal wat losgemaakt zie ik :mrgreen:
Hierbij de foto's van mijn bescheiden kastjes. De eerste had ik gemaakt van ruwe tuinplank van de bouwmarkt ( :fff ), daarna realiseerde ik me dat ik ook nog oude vloerdelen had liggen (140mm breed), dus die gebruikt voor het 2e kastje, er is ook nog wat voor een 3e. De dakjes zijn van larix dat ik nog had liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hierzo bouwtekeningen gevonden voor een steenuilenkast, maar dan moet ik eerst op pad voor hout en daar heb ik eigenlijk geen zin in :oops: Werken met restjes is veel leuker :D
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Nestkasten/vogelhuisjes

Bericht door jwardenier »

Nou volgen mij heb je juist wat vast gemaakt , mooi hoor die nestkastjes .
Ik gebruik ook het liefst afvalhout , soms kijk ik bij de bouwmarkt naar afvalstukjes , kun je vaak voor niets krijgen, grotere stukken voor 20 of 50 cent .
Zo heb ik materiaal verzameld om een vleermuizen kast te maken voor nog geen euro , moet nog wel zelf op maat zagen maar dit geeft meer voldoening als een bouwpakket.Het kost wat tijd maar doelloos voor de t v zitten ook .
Spijkers en schroeven probeer ik zoveel mogelijk bij 2 e hans winkels te schoren en verf heb je daar ook voor een prikkie .
De buitenkant geef ik graag een beschermlaagje zodat de kastjes wat langer mee gaan .gr John
Plaats reactie