Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 18 Okt 2017, 19:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Nestkasten/vogelhuisjes
BerichtGeplaatst: 15 Feb 2015, 15:12 
Gebruikers-avatar

John 1 en 2,

Voor bouwtekeingen van vllermuizenkasten, stuur een mail aan de zoogdieren vereniging.

http://www.zoogdiervereniging.nl/

Tim

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2015, 20:03 

Tim bedankt voor de tip , de mail is verstuurd

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 16 Feb 2015, 20:19 

Ik heb nogal wat losgemaakt zie ik :mrgreen:
Hierbij de foto's van mijn bescheiden kastjes. De eerste had ik gemaakt van ruwe tuinplank van de bouwmarkt ( :fff ), daarna realiseerde ik me dat ik ook nog oude vloerdelen had liggen (140mm breed), dus die gebruikt voor het 2e kastje, er is ook nog wat voor een 3e. De dakjes zijn van larix dat ik nog had liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hierzo bouwtekeningen gevonden voor een steenuilenkast, maar dan moet ik eerst op pad voor hout en daar heb ik eigenlijk geen zin in :oops: Werken met restjes is veel leuker :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 18 Feb 2015, 09:29 

Nou volgen mij heb je juist wat vast gemaakt , mooi hoor die nestkastjes .
Ik gebruik ook het liefst afvalhout , soms kijk ik bij de bouwmarkt naar afvalstukjes , kun je vaak voor niets krijgen, grotere stukken voor 20 of 50 cent .
Zo heb ik materiaal verzameld om een vleermuizen kast te maken voor nog geen euro , moet nog wel zelf op maat zagen maar dit geeft meer voldoening als een bouwpakket.Het kost wat tijd maar doelloos voor de t v zitten ook .
Spijkers en schroeven probeer ik zoveel mogelijk bij 2 e hans winkels te schoren en verf heb je daar ook voor een prikkie .
De buitenkant geef ik graag een beschermlaagje zodat de kastjes wat langer mee gaan .gr John

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur