Ooievaar

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: Ooievaar

Bericht door Blijfhopen »

@Dj Dan kun je in de winter voor zover nog nodig, lekkere warme voeten hebben in je klompen.
Wij hadden vroeger op een van de schooltuinen een tuinman die de gevangen mollen,van het naastgelegen sportveld, vilde.
De velletjes spande hij op een plank en het geheel werd buiten te drogen gezet tegen het materiaalgebouwtje op de schooltuinen. In de winter kwamen daar geen kinderen.
De gedroogde velletjes gingen in de klomp. Hoe en of dat rook weet ik niet meer.
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Ooievaar

Bericht door Dutch John »

Villen deden we als kind al. En dan het velletje op een plankje achter de kachel drogen. Praktische toepassingen zijn nooit gekomen, maar wie weet...

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Vanmorgen hier ook de eerste ooievaar , had ook niets bij zich . Gr John
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Misschien zijn het 'de onze' wel. Als ze naar Afrika kunnen vliegen, kunnen ze ook nog wel een stukje verder naar het noorden.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Zou kunnen , maar hoe herkennen we dat . De ring aflezen is me nog niet gelukt .
Maar aangezien deze ook niets bij zich had zou het dezelfde kunnen zijn .
Drentse ooievaars boeren ook op het zand , ik had graag een bedrijf opvolgertje gehad , maar dan wel direct op klompjes zodat hij of zij kan schoffelen . Gr John
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Nou niet meteen teveel eisen he?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ooievaar

Bericht door kockie »

Ook al staan ze op klompjes, schoffelen doen ze toch echt op hun eigen manier... Dat is niet altijd de manier die je zelf voor ogen hebt.

De buren hebben een paar maanden geleden een ooievaarsnest bovenop een omgezaagde populier gezet. Ben benieuwd of ie bewoond is. Aan alle reigerbezoek van de laatste maanden te zien is er zat te eten.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ooievaar

Bericht door Tim »

Over schoffelen gesproken,

Kennen jullie die mop van boertje dat naar de hoeren ging?

T
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Nou?
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

De ooievaar is al weer weg , zou hij wat vergeten zijn ?.
Ik heb een paar jaar als leerling klompenmaker gewerkt , het leek me nou net zo leuk een paar kleine klompjes te maken ,Mijn schoffel steel is gebroken zou een klein mannetje mooi passen .Maar ik zal mijn eisen bijstellen .
Mooi dat er meer zijn die een nest plaatsen , er waren hier nogal eens gevechten om het nest en we hebben dus ook wel eens een rode ooievaar gezien , ze zijn alles maar niet echtte vrede stichters .
Tim ik ben benieuwd , gr John
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Ooievaar

Bericht door Lieve »

Weet je zeker dat het een babytje is dat je wil, mij lijkt de beschrijving meer op een kaboutertje. Misschien moet je dan een speciale aanvraag doen? Of is dat een andere soort ooievaar die dat levert?
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

eahh ja . als ie maar schoffelen kan , en bieten dunnen en wieden , ga ik mooi op een bankje in de zon zitten .
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Ooievaar

Bericht door Lieve »

Als hij bij lou kaboutertjes brengt, dan mag je er voor mij eentje opzij leggen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ooievaar

Bericht door Tim »

Tim schreef:Over schoffelen gesproken,
Kennen jullie die mop van boertje dat naar de hoeren ging?
T
Nou, der was dus eens een boertje dat naar de hoeren ging.

Hij waagde zich aan een lieve dame en ze hebben pret. Vlak voor het bereiken van het hoogtepunt stopt ie ineens, betaald en bedankt de dame en gaat weg.

Een week later komt ie terug. Na een kort gesprekje over het weer, wil het boertje nog een keer. Echter weer vlak voor het hoogtepunt stop ie ineens, betaald en bedankt de dame en vertrekt. Vreemde snuiter toch, denkt het hoertje.

Weer een week later is ie er weer. Het hoertje denkt, daar heb je hem weer.... Maar hij is lief en betaald, dus ze laat hem weer binnen. Het spel herhaald zich en wederom vlak voor het hoogtepunt, trek ie snel terug en wil afscheid nemen.

Waarop het hoertje hem vastpakt en vraagt: Wat is er aan de hand? Elke keer beginnen we goed, maar maak je het niet af. Het boertje twijfelt en reageert wat ongemakkelijk.

Het boertje twijfelt nog even, maar zegt vervolgens: Het zit zo, ik ben biologisch boer. Ik mag dus wel schoffeln', moar niet spuiten.

T
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Ooievaar

Bericht door Lieve »

:-D
Plaats reactie