Ooievaar

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Erg leuk Tim , we hebben er smakelijk om gelachen .gr John . p s .We hebben de gevraagde info gekregen over de vleermuis kelders en kasten .Erg veel leesvoer ,nog bedankt voor de tip .
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Afgelopen week is er een alleen teruggekomen, vandaag gezelschap gekregen.
Bijlagen
ooievaar2.jpg
ooievaar2.jpg (25.2 KiB) 11322 keer bekeken
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

De Ooievaars hebben hun rust gevonden , na nest gevechten en ook onenigheid tussen het stel zijn ze nu aan het broeden of tenminste daar lijkt het op .De nestplaats zal niet hoog genoeg zijn wan af en toe klimmen ze op elkaars rug om nog wat veder weg te kunnen kijken . Nog even terugkomend op de muizenplaag , er zijn in dat gebied nu dode hazen gevonden en onderzocht ,ze blijken hazenpest te hebben ,als veroorzaker is de woelmuis aangewezen . De schadelijke effecten zijn nog niet geheel bekend maar naar het schijnt kunnen mensen er goed ziek van worden . Zou dit de inleiding zijn tot het grootschalig gif gebruik . . bron WWW levendehave.nl gr John
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ooievaar

Bericht door kockie »

Het nest bij onze buren is even bezocht door 2 ooievaars. Ze hebben de omgeving goed bekeken; op een net geknotte boom gestaan, maar ze zijn helaas verder gevlogen :(
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Voorlopige stand van zaken: 4 jongen, waarvan 3 door pappa en mamma groot gebracht. De vierde is uit het nest gevallen of geduwd en heeft een plaatje bij de buurman gevonden.
De drie blijvers of sterkste zijn inmiddels uitgevlogen. De 4e bij de buren zag ik vandaag serieuze pogingen ondernemen. Ziet ernaar uit dat het dit jaar 4 stuks gaan worden dus.
Bijlagen
verstoteling.JPG
verstoteling.JPG (43.52 KiB) 10972 keer bekeken
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Bij ons 2 jongen ,de grootste is vandaag op de wieken gegaan en is de wei aan het verkennen geweest ,de achterblijver heeft nu ook in de gaten waar die lange vlerken voor zijn en springt meters hoog .Zal binnenkort ook zijn of haar eerste rondje gaan maken .
Het is voor ons wel een teken dat de zomer erg snel gaat ,nog even genieten dus ,gr John
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Ooievaar

Bericht door Tim »

Ha,

Met de muizenwinter dit jaar zie je ze ineens overal. Nature takes care...

Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Zo, mamma ooievaar is deze week weer gearriveerd. Pappa is hier gebleven om het nest te bewaken. Aanvankelijk dacht ik dat het het verstoten jong was. Er was namelijk een kuiken uit het nest gevallen/geduwd. De buurman heeft deze vervolgens grootgebracht. Toen in de herfst een ooievaar achterbleef, ging ik er vanuit dat het dat jong moest zijn. Volgens de buurman was het jong vertrokken en bleef vaders achter om het nest te bewaken. Knap van hem dat ie dat verschil ziet. Voor mij zijn het allemaal zwart-witte vogels met een rode snavel. Derde jaar nu en misschien het tweede nest.
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Ooievaar

Bericht door holtere »

@ Pelletpower,
Super, om zoiets naast "de hut" te hebben 8) 8) 8) 8)
Elke dag wat te koekeloeren!
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Ja is te gek. Vanaf mijn buro kijk ik er zo op.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Afgelopen zaterdag was hij of zij er ineens weer ,de Ooievaar ,bij helder weer zie je hem de hemel afspeuren ,vliegen er andere ooievaars over dan kleppert hij .Ook op de buurt nesten zie je weer ooievaars sommige nesten zitten al paartjes op .
Ze zijn erg vroeg dit jaar .
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Hier ook. Gisteren is gesignaleerd. Vorig jaar niet weg geweest, deze winter wel. Moeders nog niet gezien.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Mooi dan kan het voorjaar beginnen toch ? vanmiddag zaten er even 2 op het nest, morgen even kijken of het paartje compleet is of dat het kapers waren .
Er zijn wel nesten bij gekomen in de buurt ,hoop dat gevechten uit blijven ,rode ooievaars , het past niet in het plaatje van de kinderbezorger ,iemand al een kikker aan de deur ?
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Ooievaar

Bericht door Pietje »

Ik hoop dat ze morgen niet van hun nest waaien... ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

De ooievaar is toch nog vrijgezel ,het is verbazend te zien dat bij harde wind de ooievaar gewoon blijft staan ,wordt het te erg gaan ze op het nest liggen ,je hoorde het wel eens dat een jong van het nest gewaaid is .
Het waait hier nog niet erg hard ,de windmolen zoekt de wind wel maar draait nog niet .
Het generatortje draait erg zwaar ,en hij staat nog steeds erg laag bij de grond.
Plaats reactie