Ooievaar

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Moeders is gisteren net voor de storm gearriveerd. Eens kijken dit jaar wat t wordt.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Hier ook , de eerste ruzie om het nest was vanmiddag toen er een ander paartje arriveerde en het nest bekeek .
Wind hebben we ook gehad ,maar niet zo erg ,de ooievaars zijn bij de ergste wind aan de grond gebleven ,in de luwte tussen de schapen .
Best weer gezellig dat geklepper
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

T gaat goed met de ooievaar. Komt net een clubje van een stuk of 10 a 15 over de auto gevlogen. Leuk.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Er staan al weer 2 jongen te fladderen op het nest. Gaat snel. Van de week eens wat fot s schieten.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Ooievaar

Bericht door Lieve »

Foto's zeggen altijd een beetje meer, dank je Pelletpower.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Ooievaar

Bericht door jwardenier »

Bij ons hadden ze 3 jongen ,2 hangen nog aan het nest ,ze hebben dagen gestonken .
Ik vermoed dat ze zijn doodgegaan door weinig voedselaanbod door landbouwgif, de ouders hebben ze doorstoken .
Het jong wat nog over is oefent zijn vleugels ,staat te springen op het nest .
Zo af en toe komen er vreemde ooievaars over ,beide ouders zijn dan snel terug om het jong te verdedigen .
Pellet ,mooi dat er bij jou 2 jongen zijn ,ik zie in mijn omgeving dat het meestal op 1 jong uitgekomen is terwijl op sommige nesten wel 4 jongen geboren zijn .
Het ooievaars station in de wijk spreekt al over een terug gang ,minder ooievaars ,leve het landbouw gif ,schijnbaar hebben de jaren 60 ons niets geleerd ,in ieder geval de gebruikers niet . .
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Foto, als beloofd . Niet de beste. De twee jongen staan op t nest, de ouders lopen door de wei.

Vorig jaar waren het er 3. Eentje is eruit gevallen/geduwd en door de buurman groot gebracht. Einde van het jaar ook alledrie vertrokken. Vaders is toen gebleven (als ik de buurman moet geloven, voor mij zijn ze allemaal zwart-wit met een rode snavel).

Dit jaar dus twee, en ze zien er goed uit.
Bijlagen
ooievaar.jpg
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Ooievaar

Bericht door JantjeV8 »

He Joepie, zie je nou het verschil tussen mannen en vrouwen niet meer???? :lol:
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Jazekerwel. Het verschil tussen man vrouw kindjes ooievaar niet. Ook niet wat ze komen brengen. Altijd goed.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ooievaar

Bericht door pelletpower »

Dit jaar 4 jongen. De eerste is vanmorgen uitgevlogen. Nr 2 is druk bezig de sprong ook te maken. Oefenen doen ze op de wind. Filmpje zou leuk zijn.
Plaats reactie