Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

goldenair
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2014, 22:11

Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door goldenair »

In een advertentie staat op een milieu- dier- en mensvriendelijke manier katten uit je tuin houden maar ook andere dieren. Het apparaat werkt op zonne energie en oplaadbare batterijen. Het apparaat beschermd een gebied van maar liefst 1500m2 oppervlakte. Dat is fors. Nu hebben we het apparaat in werking gesteld, een kleine luidspreker op een paaltje. Dat heb je zo in je tuin neergezet. Maar wat blijkt? Het geluid wat dieren moet wegjagen horen mensen ook. Het is een onuitstaanbare irriterende piep. Het lijkt wel dat je spontaan een ooronsteking ervan krijgt. Wat vinden jullie van zo'n apparaat? En heb je het weleens gehoord? Wat doet het met jouw/u?
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Brit »

Ik heb een keer in een tuin gewerkt waar de buren zo'n ding hadden. Vreselijk! Ze zouden naar mijn mening verboden moeten worden. Dat kan je toch niet maken in een dichtbevolkt land als Nederland.
Een beetje koffiedik houd ze aardig uit de tuin en verder doen die beesten niet veel kwaad, dus lekker laten lopen...
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door pelletpower »

En anders stroboscoop met bewegingsmelder. Deze zijn zo te koop en wat ik er van hoor werken ze prime.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door OBL-Rien »

Ik heb gaas gebruikt. Werkte uitstekend :mrgreen:
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Tim »

Ha,

Ik heb een stuk hout gebruikt, werkt heel goed en ook preventief. Je hoeft niet eens raak te gooien.

Tim
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Brit »

Ik heb wel eens een apperaadje gezien dat een waterstraal schiet naar een bewegend opject m.b.v. een bewegingscensor. Dat is ook permanent en een stuk diervriendelijker.
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Dutch John »

Ik ben tegenwoordig blij met wilde katten. Houden het ongedierte en het overschot aan merels bij, zonder dat ik er werk en kosten mee heb. Oké, eenmalig een paar uur om de kuikenren af te gazen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
goldenair
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2014, 22:11

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door goldenair »

Toestel geeft 140dB af volgens advertentie. Mocht je hiervan bewijs willen hebben, de advertentie heb ik in gescand.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Lieve »

Dit is dieren en mensen mishandeling.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Tim »

Lieve,

Gelijk heb je, katten hebben geen natuurlijke vijand hier. Omdat het exoten zijn kan de inheemse fauna zich niet verdedigen. Binnenhouden als huisdier of opruimen.

Alhoewel, de wolf rukt ook op richting Nederland. Misschien dat die er wat aan kan doen. Wedden dat die wel uitgemoord wordt om zijn daden?

Tim
goldenair
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2014, 22:11

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door goldenair »

Bij verschillende instanties aangeklopt. Maar bij alle ving ik bot. GGD zegt nooit een klacht te hebben gehad hierover. De NVWA dan dit is de waakhond van deze apparaten. Die geeft aan dat de geteste producten veilig zijn en hier verder niets aan kan doen. Audioloog zegt dat het volume veel te hoog ligt en schadelijk is. Dan een jurist maar. Die zegt dat er wellicht sprake is van letselschade maar dit is lastig of nagenoeg niet te bewijzen. Vervolgens een e-mail naar de dierenbescherming. Immers zij komen toch op voor het belang van de dieren? Zij zeggen dat de kat de mogelijkheid heeft om te ontsnappen het geen probleem is. Een kat kan misschien wegspringen daarin hebben ze gelijk, maar een hond? Daar hebben ze voor het gemak niet aan gedacht? Overigens zegt de jurist dat geluidsoverlast niet toegestaan is. Wanneer je er niet uitkomt met je buren dan zou je een aangetekende brief moeten versturen waarin je verzoekt de geluidsoverlast te stoppen binnen een redelijke termijn.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Tim »

Hey,

Het probleem ligt bij de kateigenaar, nergens anders. Als die zijn huisdier in huis houdt en gepast uitlaat, heeft niemand er last van.

Je zou je hond 's nachs eens los moeten laten in de buurt.....

Tim
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Brit »

Ik heb, als kattenliefhebber, geen problemen met katten, maar meer met de honden-eigenaren die te lui zijn om de uitwerpselen van hun beesten op te ruimen van de stoep en de speelveldjes. Katten begraven hun uitwerpselen teminste netjes en als je niet wil dat ze op een bepaalde plek gaan graven, dan strooi je gewoon een laagje koffiedik, en ze gaan wel ergens anders. De meeste katten zijn nu eenmaal te slim om zich aan een lijntje te laten houden.....
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Tim »

Hey Brit,

Qua honden ben ik het met je eens, qua koffie niet. Het is niet mijn huisdier, het heeft niets te zoeken in mijn tuin. Moet ik acties ondernemen andermans huisdier uit mijn tuin te weren? Dat klopt natuurlijk niet.

Ik tuinier voor mijn ontspanning, eten ed, niet om af en toe in een keutel te grijpen. Over de zandbak van de kinderen maar te zwijgen.

Ik ben geen kattehater, maar erger me aan die losgelaten beesten net zo erg als die luie hondeneigenaren.

Beide keren de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Tim
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Anne2 »

Mijn buurvrouw heeft 3 blaffende gevechtshonden die haar eigen kat hebben dood gebeten (en vader- en zoonhond vechten met elkaar). Als ze door de voordeur ontsnapt rent ze zo de weg op. Dus ik wil erg graag dat mijn kat in mijn tuin blijft! Alleen hoe leer ik dat haar? Tussen 1 van mijn buren zit ook geen afscheiding. Ik heb het geprobeerd maar dat gaat dus niet. Opsluiten en ze staat jankend bij de deur, en ontsnapt ook, dat heb ik na een paar maanden maar opgegeven. Gelukkig hebben mijn buren er geen problemen mee en lopen er ook buurkatten in mijn tuin.

Een kat laten schrikken schijnt te helpen, een straal water (water pistool), iets in de buurt gooien, blikje met stenen rammelen.

Tot deze woonplek heb ik geen dichtbij buren gehad. En de buren hebben tegen mij gezegd dat ze het zelfs wel wat vinden hebben als er een kat loopt. Meestal blijft ze wel dicht bij huis gelukkig.

Kom deze net tegen:
http://www.listotic.com/20-insanely-cle ... d-ideas/5/

Of het werkt weet ik zo net nog niet...
Plaats reactie