Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Tim »

Anne,

Jammer dat je buurvrouw haar honden niet goed opgevoed heeft. Nu zijn het gevaarlijke problemen.

Je kan je schutting afzetten met gaas, maar de voordeur is lastig. Een halsband die de kat corrigeert is er ook, eerst met een geluid, loopt ie toch door dan wordt ie elektronisch gecorrigeerd (dit doet ie maar 1x :mrgreen:). Dit kun je zielig vinden, maar het werkt zo goed dat het voor bijna alle dieren (schrikdraad) wordt toegepast. De paarden thuis wisten precies hoe lang hun manen waren :). Wij zelf testen elke draad in het veld met een grassprietje, voordat we er met de gevoelige plek overheen stapten :geek:.

Onze hond sprong altijd op het konijnen hok, corrigeren werkte niet, 1x de paddestoel erbij werkte de rest van de hond z'n leven.

Bijvoorbeeld deze: http://www.agrishop.nl/hondenomheining/ ... ng_c11.htm

Tim
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Lieve »

Een perfecte oplossing is de chatterie, een grote soort vogelkooi bestemd voor katten.
Geen ongewenste zwangerschappen, geen verspreiding van ziekten, geen verloren gelopen katten, geen dode katten op de weg, etc.

Niemand beschouwd het als normaal indien ik mijn hond laat dwalen door de omgeving, katten brengen schade toe aan het natuurbestand maar dat kan wel, waarom?

Wij wonen in een mini gehucht met 5 huizen, er lopen hier tientallen katten en nog meer kittens tijdens de zomermaanden, uitgezet door liefhebbende eigenaren, een kat kan toch voor zichzelf zorgen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Milieuvriendelijk om katten weg te jagen met geluid?

Bericht door Tim »

Idd,

Voor een hond is een (buiten)kennel geaccepteerd, binnenshuis zie je steeds vaker een bench. Ik vind een bench zielig, veel te klein.

Met goede opvoeding blijft een hond wel in zijn mand liggen.

Ik zag vorige week, in het bos, een stel hun katten uitlaten, het kan dus wel :D.

Tim
Plaats reactie