Koepel plaatsen

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nestor martin
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011, 21:45

Koepel plaatsen

Bericht door Nestor martin »

Ik gisteren een nwe geplaatst.Deze was gescheurd op de vlakke kant waar de schroeven zitten.Nog even gecheckt om middernacht tijdens regenbui,alles ok.
Deze morgen toch een plas maar op een andere plaats naast de koepel.
Is dat nu wind die door tochtband vliegt?
Iemand zei me dat de celstructuur van deze waterdicht is.Je kan dat in een emmer gooien,het zal geen water opslorpen zoals een spons.
Nestor martin
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011, 21:45

Re: Koepel plaatsen

Bericht door Nestor martin »

Iemand is komen zien.De roofing ,de enveloppe loopt niet door tot onder de koepel maar stopt aan de houten kader.
Dus wind zal het water onder de koepel jagen.Ik ga hem niet meer losmaken(tochtstrip stuk trekken of de koepel zelf). Wellicht wat PU tussen spuiten zodat er geen water meer onder kan.
Maar is dat niet beenhard ?
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Koepel plaatsen

Bericht door 12much »

Ik zou bij een koepel écht niet gaan klooien met pur. Je zal vast nog wat bitumen over hebben, snij dat in stroken van 100-200mm en plak die met van die polymeer kit erop. Rondom een normale ril er op en stevig op de ondergrond drukken. Zover mogelijk naar boven onder de kraag schuiven, klaar. Er zijn goedkopere kitten speciaal voor bitumen, maar die zijn te dun, dus dan schuift zo'n randje op zijn eigen gewicht weer naar beneden (als jij al lang en breed op de bank naast de vrouw zit.

Met die polymeerkit kun je een etherniet plaat van 2 vierkante meter tegen de muur plakken zonder hem te ondersteunen!!

De schroeven van de koepel niet te hard aandraaien, liever na een paar dagen of weken zelfs even controleren of er ergens speling onder de schroefkop zit (de kunststof ring met kap kan je dan vrij heen en weer bewegen) Dan even het kapje er af, schroef verder aandraaien. Te strak aangedraaide schroeven verbergen spanningscheurtjes in de kapjes, maar het lekt dan op den duur wel.
Never burn faster than your Wocket.
Plaats reactie