kattenvlooien

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

kattenvlooien

Bericht door Pietje »

Zojuist ontdekt dat onze logeerkat vlooien heeft meegenomen... :?

Weet iemand een leukere manier dan een spuitbus kopen om er van af te komen?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: kattenvlooien

Bericht door kockie »

Druppels in de nek; in dat geval kan ik je advantage aanraden. In mijn ogen het beste middel voor katten op dit moment. Is wel chemisch, maar helpt goed.

Verder stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen. Kleden uitkloppen, heet wassen of invriezen. Vergeet ook de bank en of stoffen stoelen niet. Besteed bij het stofzuigen extra aandacht aan "reten en kieren". Ruimte tussen vloer en plint is favoriet. Bij stofzuigen bedoel ik de omgeving, niet de kat :geek:

Groeten,
Maarten DD
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: kattenvlooien

Bericht door Pietje »

OK, duidelijk. Gaan we morgen lekker mee aan de slag... :evil:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: kattenvlooien

Bericht door kockie »

Ik zie regelmatig resultaten van "huismiddeltjes" langskomen; meestal met een gedeeltelijk kale achterhand en rug.....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: kattenvlooien

Bericht door Pietje »

Ik was niet van plan een huismiddeltje OP de kat toe te passen, het arme beest. Wat ik wel wil proberen is die truc met de kaars om 's nachts vlooien in een bak met zeepwater te laten springen.

De resultaten daarvan volgen!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: kattenvlooien

Bericht door 12much »

durf bijna niet tegen het advies van de MD te gaan :fff :fff maar ja we zitten op het ecologieforum.......
Ik was niet van plan een huismiddeltje OP de kat toe te passen, het arme beest. Wat ik wel wil proberen is die truc met de kaars om 's nachts vlooien in een bak met zeepwater te laten springen.

De resultaten daarvan volgen!
Die resultaten vind ik wonderbaarlijk! Kies een dienblad oid die groot genoeg is om een omvallende kaars op te vangen als je perse geen theelichtjes wilt gebruiken. Misschien komt Michel met een turbo uitvoering om de rook van de kaars nog in de fik te zetten, maar we kunnen hem vast overtuigen dat we de vlooien niet willen roosteren :lol: :lol:
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: kattenvlooien

Bericht door Tim »

Ja!

Die van de vriezer werkt idd erg goed: Kat vangen, in een plastic zak doen en invriezen. Gegarandeerd succes.

Tim
Die aangeboren kat afwijking heeft
hein uut mooi drente
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2012, 22:27
Locatie: Hartje Drenthe

Re: kattenvlooien

Bericht door hein uut mooi drente »

kockie schreef: Besteed bij het stofzuigen extra aandacht aan "reten en kieren".

Groeten,
Maarten DD
Nieuw soort van fetisjisme? :o :o
wie een gat graaft voor een ander is machinist
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: kattenvlooien

Bericht door Anne2 »

Hoe is dit afgelopen? Werkte de kaarsmethode? (zou ik dan wel als extra doen)

Toen ik nog studeerde had ik een kat. Tijdens een lange vakantie ging die logeren bij mijn ouders. Terug op mijn kamer waren mijn groene gympen in 1x zwart van de vlooien, op de bank gesprongen en daarna gevlucht. Spuitbus gehaald en zelf ook uit logeren gegaan. Spuitbus werkte wel heel erg goed... samen met heel goed stofzuigen. En later nog eens spuiten en stofzuigen en dan de kat ontvlooien en terug halen, zo deed ik het. En dan kan het logeeradres waarschijnlijk ook spuiten...

Gelukkig heb ik op Tom nog nooit een vlooi gezien ook niet in huis als ik terug van vakantie kwam. Of bij mijn vader als zij er gelogeerd heeft.

Waarom wil je geen spuitbus gebruiken? Omdat je er dan zelf ook in zit, of omdat je tegen spuitbussen bent?

Zolang de kat er is zitten de vlooien op de kat en is druppelen misschien genoeg. Als de kat vertrekt zou ik spuiten en stofzuigen.
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2013, 01:43

Re: kattenvlooien

Bericht door forbert »

Wij hebben 'n kat, 'n hond en regelmatige bezoekers van dierlijke aard..
Het soepbord met waxinelichtje en oppervlaktespanningsbrekende afwasmiddel/olie vangt ze echt af.
Als je helemaal geen neten wilt moet je aan het gif.
Als je ieder diertje z'n geboorte gunt, en weinig meer, voldoet het bordje goed.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: kattenvlooien

Bericht door Pietje »

Ik heb het laatst geprobeerd, zonder resultaat of het moet zijn dat de jongste er heerlijk mee gespeeld heeft toen die 's ochtends beneden kwam ;-)
We hebben heel consequent gezogen toen de kat vertrok, en we hebben geen vlooien gezien danwel opgemerkt (beten). Het zou dus zomaar kunnen dat er geen enkele vlo te vangen was....
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2013, 01:43

Re: kattenvlooien

Bericht door forbert »

Tjah, zonder vlooien is er weinig te vangen!

De nooit lawaaibezemer
Plaats reactie