Waar kan je ecologies overwinteren?

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bertoa
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 feb 2012, 13:31

Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Bertoa »

Onlangs had ik een discussie, met een zwager, over de vraag waar je met een zo gering mogelijke ecologische voetafdruk kan overwinteren? We zijn bijna 65 en zitten in de VUT. Het zo mooi zijn om een paar semi-actieve maanden midden in de winter door te brengen in een warm land. In welk warm land zijn ecologische woon/werk gemeenschappen waar wij niet alleen onder de palmen kunnen liggen maar ook actief aan eco-projecten kunnen bijdragen? We dachten aan India, Goa. Zijn er mensen op dit forum die andere plekken kennen; in Afrika bijvoorbeeld?
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Dutch John »

Neem je ons in de maling? Besef je niet dat een verre vliegreis al je ecologische goede bedoelingen in één klap ongedaan maakt en waarschijnlijk onder de streep een negatieve uitkomst brengt? Blijf in Nederland, zet de thermostaat dag en nacht op 30 graden, plaats een paar hoogtezonnen en je verspilt nog altijd minder dan te gaan vliegen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Tim »

Ha,

Eco-logies. Grinn.

Kalmpjes op de fiets maar Zuid Europa. Is genoeg te doen.

Tim
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door deleted »

De Zuideuropese landen zijn wanhopig op zoek naar huurders/consumenten met harde euro's...
Daar ben je ook met een dagje treinen.

Wel opletten dat ze je niet voor een Duitser aanzien.

G
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Jan. »

Houd een winterslaap.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Bertoa
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 feb 2012, 13:31

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Bertoa »

OK, laat maar wat betreft die ecologische voetafdruk. Maar kennen jullie goede overwinterplekken bij eco communities? Zuid Europa kan in de winter ook koud en regenachtig zijn, daarom kijken we ook uit naar andere continenten.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Jan. »

Er komen wekelijks hordes zgn. vluchtelingen uit de zandbak de Midd. zee overvaren. Zonder poen en zonder paspoort. Misschien kun je iets tegengestelds doen?
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Anne2 »

Fietsen naar Portugal en daar in een ecodorp werken, daar zijn er verschillende.
Tamera is een van de bekendste.

Voor overwinteren in een ecodorp heb je wel wat geld nodig want om daar te kunnen werken betaal je per dag en "semi actief" is dan wel gewoon actief.

Een ecoproject in Goa is:
http://kokangabha.com/Englishpages/activities.html
Wat daar ecologisch aan is weet ik niet, een van de activiteiten is het spuiten van pesticide, maar ze hebben zich aangemeld als ecoproject...

Godhuli is een ander project, bestaat uit 2 mensen.

Ik vraag mij af waarom je naar Goa wilt, klinkt alsof die palmboom meer trekt, of Osho, dan werken in een ecodorp.
Het klinkt voor mij een beetje alsof je verkeerde verwachtingen hebt.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Waar kan je ecologies overwinteren?

Bericht door Pietje »

Gandalf schreef:De Zuideuropese landen zijn wanhopig op zoek naar huurders/consumenten met harde euro's...
Daar ben je ook met een dagje treinen.
Als je met de hogesnelheids-trein gaat, dan kun je net zo goed met het vliegtuig :lol:
http://www.lowtechmagazine.be/2007/04/v ... op-wi.html
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie