Probleem met aggegraat

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pentenga
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:25

Probleem met aggegraat

Bericht door pentenga »

hallo,

ik heb een aggegraat met een totaal vermogen van 7.0 kva
3 x 230v en 12 volt en 1 krachtstroom stekker, nou blijkt dat er in de krachtstroom stekker niet alle draden in zitten. een van stroom, een nul draad en een voor de beveiliging. dus ik moest eigenlijk nog 2 fasen hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen ,

alvast bedankt
DSC_0292.JPG
DSC_0294.JPG
DSC_0293.JPG
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: probleem met aggegraat

Bericht door Chicken Power »

Grote bak met zwavelzuur, dan is het opgelost. Maar dat is weer niet ecolgisch.

Terug naar de leverancier brengen, en geld terugvragen en wat beters kopen.

Dit is Chinese brol, je bent er ingestonken.

Sorry voor de boodschap.

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: probleem met aggegraat

Bericht door nck »

vrij weinig aan toe te voegen, maar je zou eventueel het volgende kunnen proberen

Meet of de fase aansluitingen van de afzonderlijke 230 volt aansluitingen gescheiden van elkaar zijn, met andere woorden, of het een enkelfasige of een driefasige generator betreft.
In het laatste geval kun je de fase van elke afzonderlijke 230 volt aansluiting doorlussen op een fase aansluiting van de 400 volt stekker.

Bedenk wel dat je in laatste geval nooit een 230 volt gebruikt gelijktijdig met de 400 volt aansluiting.
Ook is een zoveel mogelijk symmetrische belasting belangrijk, dus meerdere 230 volt afnemers verdelen over de aansluiting om zo een evenwichtige belasting te krijgen.

Dit type generator (chinees, waarschijnlijk uit de "Kipor" fabriek, of gelijkwaardig, is niet echt gecharmeerd van een scheve belasting.

Jan

Ps,

Wanneer je echt wat op dit gebied zoekt koop dan liever een gebruikte originele honda, die zijn in ieder geval nog te repareren.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: probleem met aggegraat

Bericht door Chicken Power »

Pentenga,

Krijg de foto's nu pas uitvergroot, er zit een foute 380 V WCD op, met slechts 1 faseaansluiting.

Waarom dat is kan ik slechts naar gissen.

Je zou kunnen proberen een normale CEE form wcd in te bouwen, de fases kun je dan vanaf de 220 WCD 's of de automaat afhalen.

Gebruiksplezier ligt ergens tussen de 20 en 200 uur, weet je dat ook.

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: probleem met aggegraat

Bericht door nck »

Chicken Power schreef:Krijg de foto's nu pas uitvergroot, er zit een foute 380 V WCD op, met slechts 1 faseaansluiting.
Volgens mij is het wel een normale 5 polige 16 A CEE- form, ik denk dat je de bevestiging van de achterzijde aanziet voor een bedrading-aansluiting
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: probleem met aggegraat

Bericht door Chicken Power »

Mijn makke, excuus.

Zie in 3e termijn dat ik eerst alleen de verhogingen zag, te lijken als aarde, fase en nul.

Nu wordt in het contrast pas de verdiepte gaatjes zichtbaar.

Scheeldt dus ombouwen, alleen draad bij trekken.

Maarre, nck, ik denk dat jij dan idd. ergens gelijk krijgt, nooit dat vermogen. Anders was het wel volledig bedraad...

Groet, Cp
Verwijderd.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: probleem met aggegraat

Bericht door Dutch John »

Ik sluit mij aan bij m'n broeders. Blijf voorlopig af van die Chinezen. Zij zitten nu nog in de fase dat productiegetallen belangrijker zijn dan kwaliteit. Het Japanse origineel is berekend op 2.500 draaiuren. De wikkelingen zitten veel beter in de lak. De motoren zijn uitontwikkeld. De fabricagekwaliteit is uitmuntend. De combinatie Japanse motor en Europese generator (MeccAlte, Leroy Somer) is nog beter. Scheelt alleen factor 4-5 in prijs vergeleken met een Chinees alternatief.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pentenga
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:25

Re: probleem met aggegraat

Bericht door pentenga »

Chicken Power schreef:Mijn makke, excuus.

Zie in 3e termijn dat ik eerst alleen de verhogingen zag, te lijken als aarde, fase en nul.

Nu wordt in het contrast pas de verdiepte gaatjes zichtbaar.

Scheeldt dus ombouwen, alleen draad bij trekken.

Maarre, nck, ik denk dat jij dan idd. ergens gelijk krijgt, nooit dat vermogen. Anders was het wel volledig bedraad...

Groet, Cp
is dit wel een 3 fasen generator of valt dat niet te zien ?
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: probleem met aggegraat

Bericht door Chicken Power »

Dag pentenga,

Zou kunnen, de 3 230 V wcd's en de beveiligingsautomaat duiden er wel op.

Maar meten is weten. Zoek uit wat de gemeenschappelijk nul van de 230 wcd's is, en meet dan de drie fases onderling uit.

Gek is wel dat enerzijds de 3 wcd's 230 V vermelden, en het krachtstopcontcact 380 V. Dat zou naar analogie 400 V moeten zijn.

Gebruik wel een goede multimeter, niet zo'n ding van de Gamma, die kan niet meer dan 300 V hebben!

Groet, Cp
Verwijderd.
pentenga
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:25

Re: probleem met aggegraat

Bericht door pentenga »

Chicken Power schreef:Dag pentenga,

Zou kunnen, de 3 230 V wcd's en de beveiligingsautomaat duiden er wel op.

Maar meten is weten. Zoek uit wat de gemeenschappelijk nul van de 230 wcd's is, en meet dan de drie fases onderling uit.

Gek is wel dat enerzijds de 3 wcd's 230 V vermelden, en het krachtstopcontcact 380 V. Dat zou naar analogie 400 V moeten zijn.

Gebruik wel een goede multimeter, niet zo'n ding van de Gamma, die kan niet meer dan 300 V hebben!

Groet, Cp
ik heb de 230 v gemeten en dit gaat allemaal via 1 fase , nou bekijk ik de generator zelf en het lijkt mij er wel op dat dit een is met 3 spoelen. erstaat oook een logo op van 3 ringen doormekaar net of dat de 3 spoelen zijn , heeft iemand een idee hoe ik nou de 2 fasen er bij aan sluit ?
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: probleem met aggegraat

Bericht door Chicken Power »

Ben bang dat je pech hebt!

Was het echt een 3 fase aggregaat, dan zou men die stopcontacten wel per fase opdelen!

Misschien kun je nog wat betere foto's maken van de achterkant van het schakelbord.

Beetje hoe dat zit bij die zekerings automaat en hoe het dan naar alle WCD's loopt.

Groet, Cp
Verwijderd.
Plaats reactie